AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #1 Skrevet 6. august 2016 Har bestemt meg for å kutte ned på alkoholinntaket for å ta litt bedre vare på helsen min, men fikk skikkelig lyst på en kald øl i dag. Jeg kjøpte derfor alkoholfri øl, men fikk noen rare blikk... Litt sånn "what the hell...?" blikk. Er det sært å nyte alkoholfri øl når man ikke er gravid eller av andre grunner MÅ holde seg unna alkohol? Anonymkode: bf740...b95
Forundret.. Skrevet 6. august 2016 #2 Skrevet 6. august 2016 Nei, jeg synes ikke at det er det. Kos deg med med den alkoholfrie ølen du! 6
Sulfina Skrevet 6. august 2016 #3 Skrevet 6. august 2016 Nei, det er fornuftig synes jeg. Kjenner mange som drikker alkoholfritt øl med glede, nå finnes det jo et ganske greit utvalg også - fra lyst til mørkt osv 6
rh1 Skrevet 6. august 2016 #4 Skrevet 6. august 2016 Pft, ville ikke brydd meg Og dessuten - ingen kunne vite om det var en god grunn eller ikke til at du kjøpte det. Har kjøpt det ofte, får ingen spesiell reaksjon. Kan også hende at du var ekstra obs på om det kom noen blikk, og at du har tolket det dit hen selv om det kanskje ikke var ment slik 6
NewYork Skrevet 6. august 2016 #5 Skrevet 6. august 2016 Nei, alkoholfritt øl er ikke sært, du kan jo også kjøpe lettøl, som har lavere alkoholprosent og smaker bedre (synes jeg). Veldig godt i varmen! 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #6 Skrevet 6. august 2016 Nei synes ikke det er sært. Du ville ha øl, men ikke alkoholen. Mer sært å dømme folk ut fra hvilke smaker man ønsker på det man drikker. Anonymkode: 14f4e...ab5 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #7 Skrevet 6. august 2016 Takk for svar, alle sammen! Da var det sikkert bare jeg som ble litt paranoid! Anonymkode: bf740...b95 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #8 Skrevet 6. august 2016 Ikke sært i det hele tatt. Clausthaler og daimis. Nomnomnomnom... Anonymkode: 03c7f...aee 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #9 Skrevet 6. august 2016 Jeg drikker mye alkoholfritt og lettøl. Nå er det jo så mye godt å velge i også. Det har jo alle fordelene til øl (smaken, b-vitamin etc), men uten alkohol og mye færre kalorier som også er en fordel dersom man bryr seg om sånt. Anonymkode: 36006...b8f 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #10 Skrevet 6. august 2016 Bare fordi jeg er i humøret til å være litt teit; kanskje det ser sært ut hvis man sitter og bøtter nedpå en six-pack :-) Anonymkode: 03c7f...aee 2
Gjest PseudonymBruker Skrevet 6. august 2016 #11 Skrevet 6. august 2016 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det sært å nyte alkoholfri øl når man ikke er gravid eller av andre grunner MÅ holde seg unna alkohol? Hvorfor spiller det noen rolle hva andre synes? Jeg drikker også som regel alkoholfri øl til middag på hverdager. Da har jeg friheten til å kjøre bil, jobbe overtid, tenke klart etc. etterpå.
smalls Skrevet 6. august 2016 #12 Skrevet 6. august 2016 Det er ikke sært og drikk hva du vil. Folk kommer garantert til å spørre og grave, men ikke bry deg om de
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #13 Skrevet 7. august 2016 Si du liker ølsmaken, og spør hvorfor det er så rart Hun blir nok svar skyldig. Kan liksom ikke svare at eneste riktige grunnen til å drikke øl er å bli full. Anonymkode: 059a7...7f8
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #14 Skrevet 7. august 2016 Jeg tror de blikkene bare var i ditt eget hode. Det er ingen som tenker nevneverdig over dette. Jeg er for øvrig vokst opp i et hjem der det er naturlig å ha alkoholfri øl tilgjengelig i kjøleskapet ved besøk. Det er mange av de som kjører som velger dette. Anonymkode: 6e514...7f9 2
Chenet Skrevet 9. august 2016 #15 Skrevet 9. august 2016 Jeg drikker gjerne alkoholfritt øl om jeg har lyst på en øl men det ikke passer å drikke alkohol, aldri noen som har sett rart på meg av den grunn. Jeg tror du overtenker dette litt, på restaurant er det også vanlig å bestille alkoholfritt øl om man skal ha god mat men må kjøre bil for eksempel.
Djungelvrål Skrevet 9. august 2016 #16 Skrevet 9. august 2016 Den 6.8.2016 at 17.03, AnonymBruker skrev: Har bestemt meg for å kutte ned på alkoholinntaket for å ta litt bedre vare på helsen min, men fikk skikkelig lyst på en kald øl i dag. Jeg kjøpte derfor alkoholfri øl, men fikk noen rare blikk... Litt sånn "what the hell...?" blikk. Er det sært å nyte alkoholfri øl når man ikke er gravid eller av andre grunner MÅ holde seg unna alkohol? Anonymkode: bf740...b95 Fikk du sære blikk på butikken fordi du kjøpte alkoholfritt øl?? Det har jeg vanskelig for å tro. 1
Lutetium 71 Skrevet 9. august 2016 #17 Skrevet 9. august 2016 Den 7.8.2016 at 0.02, AnonymBruker skrev: Si du liker ølsmaken, og spør hvorfor det er så rart Hun blir nok svar skyldig. Kan liksom ikke svare at eneste riktige grunnen til å drikke øl er å bli full. Anonymkode: 059a7...7f8
Gjest Margit Spat Skrevet 9. august 2016 #18 Skrevet 9. august 2016 Det er ikke sært i det hele tatt å kjøpe alkoholfritt øl. Jeg har handlet mye mer Clausthaler og Munkholm enn alkoholholdig øl opp gjennom årene og har aldri noensinne fått rare blikk for det. Kan ellers tipse om at Vinmonopolet etterhvert har fått flere ulike typer alkoholfrie ølsorter i sortimentet sitt. Ikke billig, men artig å forsøke nye smaker i ny og ne.
Puny Skrevet 12. august 2016 #19 Skrevet 12. august 2016 Absolutt ikke. I våre familieselskaper serveres det alltid alkoholfri øl som et alternativ.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå