Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nede, og trenger innspill på hva som er det fine med livet.

Hva er det fine med livet?

Anonymkode: 08e68...11a

Videoannonse
Annonse
Gjest Faerunpedia
Skrevet

God mat, følelsen etter en treningøkt, fredag ettermiddag etter jobb, møte venner, god mat og drikke, planlegge neste ferie, få lønn.

Hvorfor er du nede?:(

Gjest Mibella
Skrevet

Gode venner, blomster, se frø som spirer og vokser til, de små sirklene som brer seg utover når du kaster stein i vannet, varmen og malingen fra katten når den ligger vedsiden av deg å koser, en klem fra noen du er glad i, et smil fra en fremmed, barnelatter, når man ler så man nesten gråter av en dum video på youtube, de sene kveldene man har med venner hvor man kjeder seg og egentlig ikke gjør noe fornuftig, en sykkeltur langs en skogsvei mens du hører fuglene kvittre, når man akkurat har avsluttet en god bok men har lyst til å lese den igjen, iste, sjokolade, solnedgangen en vakker sommerdag når gresshoppene spiller, å se solskinnet lyse i håret på den man elsker.

AnonymBruker
Skrevet

1. Folk man er glad i 

2. Å se den flotte naturen verden har å by på

3. Når folk er takknemlig for det jeg gjør for dem. Da blir jeg så glad! (Er helsepersonell)

4. Å gå ut og kjenne på sola som varmer om sommeren

5. Når det akkurat har regnet og det er fuktig i lufta, gjerne tidlig om morgenen ca klokken 6 er det så deilig å være ute

6. At det finnes hus jeg kan sitte inne i og ha det varmt og deilig under ett teppe med en kopp te i hendene. 

7. Te generelt. Jeg elsker te! Det finnes ikke noe mer fantastisk!

8. Tv og telefon synes jeg er veldig fint

9. All den gode maten

10. Mannen min. Han er det fineste. 

Mitt råd til deg TS er å lage deg en sånn liste med 10 ting du er takknemlig for og si de hver dag. Gjerne si de til de det gjelder og. Jeg pleier å si til andre f.eks "jeg er så glad for at du viste meg dette!" Og tingen med det er at folk da kan si hyggelige ting tilbake til deg og det løfter deg opp. Vær blid og høflig mot andre og du får så mye tilbake. Tenk at du har to antenner på hodet: den ene sender ut og den andre tar i mot. Det du sender ut vil du også få inn tilbake igjen. Sender du ut positivitet til verden får du det tilbake igjen. 

Anonymkode: a5cd7...035

AnonymBruker
Skrevet

Tusen hjertelig takk alle:hjertesmil:

• Liker 3
Gjest Keiserensnyeklær
Skrevet

-At motgang i livet gjør en bedre rustet til å sette pris på de gode øyeblikkene

-Å elske eller være glad i noen

-Å hjelpe andre

-Å se andre smile

-Å være en venn

-Å oppleve mestring

-Musikk

-Å lære nye ting

-Te og kaffe :)

- Naturen

-Kattevideoer på YouTube :) 

-Gode bøker

-Gode serier

-Gode minner

-Å ha en følelse av tilhørighet

Gjest Kaffekrus
Skrevet

Da jeg var nede en periode fikk jeg tips om å skrive ned tre ting som hadde gjort meg glad hver dag - ofte var det små ting: sola som varmet tidlig på våren, fugler som sang, nabobarnet som kom løpende for en klem. På denne måten ble jeg mer obs på de små, gode tingene i livet. Hver dag planla jeg også en liten glede for meg selv :)

På min liste over de gode tingene i livet:

• Bøker som er så gode at jeg glemmer tid og sted
  • Katten som legger seg i fanget og vil ha kos
  • Tid sammen med gode venner og familie 
  • God mat og drikke
  • En god kopp kaffe, inntas gjerne i sola på verandaen 
  • Lange morgener med god frokost
  • Følelsen av å legge seg i rent sengetøy 
  • Et godt, varmt bad
  • Lange gåturer i fine omgivelser, helst uten et bestemt målitt

... og mye, mye mer :)

Skrevet

En lang løpetur i Marka med god musikk på øret. En hyper og glad hund hver gang jeg kommer hjem. Et glass rødvin foran en romantisk komedie en fredags kveld. Den første gangen sola varmer i mars-april. God mat og litt for mye vin med fantastiske venninner. En mann som gjør alt for meg, alltid. En jobb jeg elsker, og gleder meg til hver dag. Søndagsmorgener med godt lesestoff og kaffe på senga, der vi kan drøye timer før vi står opp. Å male en vegg eller henge opp et nytt bilde hjemme. Et nyvasket hus. Å treffe alle grønne lys på veien hjem, eller at det er en veldig bra sang på radioen når jeg treffer alle de røde. Livet, generelt. 

Gjest Keiserensnyeklær
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Kaffekrus skrev:

Da jeg var nede en periode fikk jeg tips om å skrive ned tre ting som hadde gjort meg glad hver dag - ofte var det små ting: sola som varmet tidlig på våren, fugler som sang, nabobarnet som kom løpende for en klem. På denne måten ble jeg mer obs på de små, gode tingene i livet. Hver dag planla jeg også en liten glede for meg selv :)

På min liste over de gode tingene i livet:

• Bøker som er så gode at jeg glemmer tid og sted
  • Katten som legger seg i fanget og vil ha kos
  • Tid sammen med gode venner og familie 
  • God mat og drikke
  • En god kopp kaffe, inntas gjerne i sola på verandaen 
  • Lange morgener med god frokost
  • Følelsen av å legge seg i rent sengetøy 
  • Et godt, varmt bad
  • Lange gåturer i fine omgivelser, helst uten et bestemt målitt

... og mye, mye mer :)

Det rådet fikk jeg også, og jeg hadde ikke helt troen på det.. -Men det hjalp virkelig! Det er så lite som skal til. Må også bare få sagt at denne tråden gjorde veldig godt å lese, ble skikkelig inspirert og minnet på ting som jeg noen ganger tar for gitt.

Så ville si tusen takk til Ts (AB11a) som startet denne tråden, og håper at du kommer deg opp igjen.

Endret av Keiserensnyeklær
La til anonymkode så ikke det skulle bli misforståelser, kunne se ut som jeg siterte Ts.
AnonymBruker
Skrevet

Familie, venner, sol og fint vær, god mat, artige komikere, søte pelsballer og bilder som dette :strix::

tumblr_nz5m0j6lBO1uhqudpo1_500.jpg

Anonymkode: 8dd16...c8d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Faerunpedia skrev:

God mat, følelsen etter en treningøkt, fredag ettermiddag etter jobb, møte venner, god mat og drikke, planlegge neste ferie, få lønn.

Hvorfor er du nede?:(

har stort sett bare møtt feile mennesker, er så ensom, som jeg har ingen verdi

Gjest Kaffekrus
Skrevet
8 timer siden, Keiserensnyeklær skrev:

Det rådet fikk jeg også, og jeg hadde ikke helt troen på det.. -Men det hjalp virkelig! Det er så lite som skal til. Må også bare få sagt at denne tråden gjorde veldig godt å lese, ble skikkelig inspirert og minnet på ting som jeg noen ganger tar for gitt.

Så ville si tusen takk til Ts (AB11a) som startet denne tråden, og håper at du kommer deg opp igjen.

Helt sant, det er utrolig hvor lite som skal til :) Jeg lærte å være takknemlig for det jeg har, ting jeg fort kan ta for gitt. Jeg er utrolig heldig som er lever, og får oppleve alle disse små øyeblikkene. Jeg elsker forresten tråden "Hva har gjort deg glad i dag?" på sosialt-delen her. Den minner meg også om å være takknemlig :)

Til TS: leit å høre at du føler deg ensom. Om du har behov for/lyst til å prate, føl deg fri til å sende en pm :) Godnatt klem til deg :klem: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...