FantasDick Skrevet 6. august 2016 #1 Skrevet 6. august 2016 (endret) Jeg kommer til å bytte ut alle produktene jeg benytter i dag med veganske, cruelty free produkter. Lurer på om noen her vil anbefale en serie, et merke eller et produkt? Det finnes jo en god del på f.eks iHerb, men hadde vært fint med noen anbefalinger av noen som har prøvd her, selv om jeg selvsagt surfer etter reviews. Jeg trenger en deo, en bodylotion, tannkrem, sminkefjerner, litt sminke, dagkrem og gjerne øyekrem. Annet er også av interesse. Har helt normal, "lettstelt" hud. Endret 6. august 2016 av FantasDick La til noe
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #2 Skrevet 6. august 2016 Body shop? Vet ikke helt om de er 100% veganske da. Anonymkode: 3ded3...aeb
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #3 Skrevet 6. august 2016 Lag alt selv, det er jo superenkelt. Jeg har forstått det slik at du lager mye mat fra bunnen? Da er det jo easy peasy for deg å lage egne produkter. Husk at det du smører på huden har lite å si, det er kosthold og gener som avgjør. Hudpleie generelt er bare tull. Anonymkode: cd651...5de
Fredsmegleren Skrevet 6. august 2016 #4 Skrevet 6. august 2016 Flere av produktene til REN er veganske og cruelty free. De har egen liste over produkter som ikke er veganske på FAQs'en sin
Fredsmegleren Skrevet 6. august 2016 #6 Skrevet 6. august 2016 1 minutt siden, piaff skrev: Er dr.Hauscha veganske? Nei https://www.dr.hauschka.com/en_US/expert-advice/questions-and-answers/
FantasDick Skrevet 6. august 2016 Forfatter #7 Skrevet 6. august 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lag alt selv, det er jo superenkelt. Jeg har forstått det slik at du lager mye mat fra bunnen? Da er det jo easy peasy for deg å lage egne produkter. Husk at det du smører på huden har lite å si, det er kosthold og gener som avgjør. Hudpleie generelt er bare tull. Anonymkode: cd651...5de Du har forstått det helt rett. Jeg har faktisk laget litt selv, men jeg vet ikke om jeg skal begynne med deo og tannkrem og sånt? Har ikke lest på meg opp på det heller, så jeg aner ikke om det er vanskelig eller ikke - bare antok. Og sminke, selv om jeg bruker lite, vet jeg heller ikke om jeg skal mekke selv. Men tusen takk for et lite ekstra spark til å kanskje prøve likevel! Nei, huden min trenger ikke stort, men jeg liker å dulle og dalle litt med meg selv, så det er nok mest for kosens skyld, samt at huden min trenger litt mer fukt for å føles helt optimal. Etter babyen kom har jeg også fått litt "rynker" rundt øyene, så jeg prøver alt som kan prøves!
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #8 Skrevet 6. august 2016 1 minutt siden, FantasDick skrev: Jeg har faktisk laget litt selv, men jeg vet ikke om jeg skal begynne med deo og tannkrem og sånt? Kjøp en sånn saltstein som deodorant, de er skikkelig fine. Anonymkode: cd651...5de
Auri Skrevet 6. august 2016 #9 Skrevet 6. august 2016 Lush! Noen av produktene deres inneholder honning, og er dermed ikke veganske, men ingrediensene står alltid tydelig merket både på nettbutikken og på de fysiske produktene. De har alt du er ute etter. De er sertifisert cruelty free. De har butikker i flere av de største byene i Norge, og nettbutikk. Om du er langt unna en fysisk butikk og vil ha råd til hva du skal velge, send de en mail eller en melding på Facebook 1
piaff Skrevet 6. august 2016 #10 Skrevet 6. august 2016 (endret) Høres utrolig fantastisk ut å kunne lage sin egen kosmetikk. Følger du en oppskrift, eller har du talent for det? Altså, det jeg mener, er om du har talent for å sette sammen mange ulike ingredienser, eller om du har en bok med oppskrifter du bruker? Endret 6. august 2016 av piaff
FantasDick Skrevet 6. august 2016 Forfatter #12 Skrevet 6. august 2016 13 minutter siden, piaff skrev: Høres utrolig fantastisk ut å kunne lage sin egen kosmetikk. Følger du en oppskrift, eller har du talent for det? Altså, det jeg mener, er om du har talent for å sette sammen mange ulike ingredienser, eller om du har en bok med oppskrifter du bruker? Talent og talent.. Bruker ikke oppskrifter, men jeg har lest meg opp en del og så blander jeg selv etter hvilke egenskaper jeg ønsker det ferdige produktet skal ha. Men jeg lager ikke sminke, kun oljer og pleie til hud/hår. Hadde vært fett å lage sminke også!
FantasDick Skrevet 6. august 2016 Forfatter #13 Skrevet 6. august 2016 Ok, nå har jeg lest litt om å lage sminke selv også, og det ser jo veldig overkommelig ut. Trenger jo bare en (mineral?)foundation, solpudder, maskara og skygge til bryn så er jeg all set - og det så veldig lett ut, og jeg har jo allerede en del utstyr. Tusen takk til AB som fikk meg igang! Tannkrem er også lett, haha! 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #14 Skrevet 6. august 2016 Kat von D, jeffrey star og DMK, alle er dødsbra Anonymkode: 19dca...d2b 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #15 Skrevet 6. august 2016 1 time siden, FantasDick skrev: Tusen takk til AB som fikk meg igang! Tommel opp! Dette fikser du Anonymkode: cd651...5de 1
Tigerstaden Skrevet 6. august 2016 #16 Skrevet 6. august 2016 Produktene til Rå organics skincare er veganske, og uten parabener, alkoholer, parfyme og andre lumskheter. Fås hos: http://råorganicskincare.no/ (Blush og blivakker har også merket= Har også veganske koster + sminke fra ECO (vegansk) ---) råorganicsskincare.no
tvillingmoder Skrevet 7. august 2016 #17 Skrevet 7. august 2016 Dr organic har mye fint Er du på fjesboka? Er en gruppe som heter vegansk sminke og skjønnhetsprodukter. Lite fra body shop som er vegansk.
Gjest Sunhands Skrevet 8. august 2016 #19 Skrevet 8. august 2016 Du er jo utrolig flink hvis du greier å lage selv! Det er en del merker som har veganske og cruelty produkter selv om ikke alt er vegansk. Mye er ganske dyrt, men det jeg nevner her er stort sett til en OK penge. Av det jeg kan komme på i farta som jeg er fornøyd med: Deo fra Dermica. Vil du ha en enda mer naturlig: Soapwalla. Rimelig og naturlig sminke fra Everydayminerals. Kjøper også en del fra Urban Decay. Frisørprodukter fra Paul Mitchell. Liker spesielt den lilla serien, den passer til mitt nordiske hår. Såpe fra Jason. Håndsåpe fra Dermica. Tannkrem fra Flux. Denne er også uten SLS/såpestoffer. Til Mannen: alt fra Bulldog. Selges vel på Apotek 1.
Gjest Sunhands Skrevet 8. august 2016 #20 Skrevet 8. august 2016 Den 6.8.2016 at 16.09, Fredsmegleren skrev: Nei https://www.dr.hauschka.com/en_US/expert-advice/questions-and-answers/ Men de er cruelty free, og veldig mye er vegansk. De har en lang liste på nettsiden sin. Jeg bruker en mandelkrem og en blackthorn-olje som begge er veganske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå