AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #1 Skrevet 6. august 2016 Hei! Jeg er litt desperat her nå, for jeg holder på å klikke. Det er i skrivende stund 3 fluer som på død og liv skal sitte på/rundt meg, og mange flere fluer rundt om i huset. Vi bor på landet, så dette er ikke uvanlig sånn sett, men det er helt sykt irriterende. Er det noen som har noen kjerringråd som kan ta kverken på de? De gjør i tillegg at nattesøvnen blir ødelagt, for de skal alltid summe rundt ørene og sette seg i ansiktet mitt, og helt seriøst jeg KLIKKER. Please - kom med noen gode råd! Anonymkode: 4192c...ae0 1
Million Skrevet 6. august 2016 #2 Skrevet 6. august 2016 Kjøp fluepapir på nærmeste jernvarehandel. Evt på et hagesenter e.l. Heng opp rundt omkring, gjerne i nærheten av vinduer eller fruktskåla di ;-)
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #3 Skrevet 6. august 2016 22 minutter siden, Million skrev: Kjøp fluepapir på nærmeste jernvarehandel. Evt på et hagesenter e.l. Heng opp rundt omkring, gjerne i nærheten av vinduer eller fruktskåla di ;-) Det skal jeg definitivt sjekke ut, men har ikke mulighet til det før over helgen. Noen råd som innebærer ting man kanskje har i huset? Eddik eller whatever? Kanskje jeg bare skal brenne ned hele huset, så blir jeg kvitt de Anonymkode: 4192c...ae0
Rotemor Skrevet 6. august 2016 #4 Skrevet 6. august 2016 Eddik og Zalo i skåler skal hjelpe mot bananfluer ihvertfall... Skjønner deg godt!
Saphyria Skrevet 6. august 2016 #5 Skrevet 6. august 2016 Hmmm... Har hatt det samme problemet, med over 50 fluer i hus, og nye kom inn hver gang eg hadde vindu åpent. For min del hjalp det med fluepapir, fluesmekker og å sette fram noen matrester i ein bolle i vasken med litt vann og såpe oppi, hvor de endte opp med å drukne seg selv. Og de tok assistert selvmord med drukning i oljen fra fetaost, væsken i sylteagurkglass, og lignende..
QueenOfTheSidewalk Skrevet 6. august 2016 #6 Skrevet 6. august 2016 Jeg pleier bare å fange dem i sånne gjennomsiktige brødposer og slippe dem ut. Det høres vanskelig ut, men det er ikke det. De reagerer på brå bevegelser, så man trer dem bare over dem veldig forsiktig, når posen er plassert over dem, gjør man en brå bevelgelse sånn at de flyr lenger inn i posen og så lukker man på enden. Jeg pleier bare å knipse på posen så flyr dem lenger inn. Jeg orker ikke gris, så dreper dem ikke
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #7 Skrevet 6. august 2016 Jeg venter til de har satt seg på laptopen min og så senker jeg lokket så sakte som mulig før jeg smeller det igjen. Det slår dem i svime og jeg kan hive dem ut. Anonymkode: 45b40...52f
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #8 Skrevet 6. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg venter til de har satt seg på laptopen min og så senker jeg lokket så sakte som mulig før jeg smeller det igjen. Det slår dem i svime og jeg kan hive dem ut. Anonymkode: 45b40...52f Vasser du i penger eller? Anonymkode: 4a461...5ed
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #9 Skrevet 8. august 2016 Takk for alle svar og tips! Her er et par ting jeg definitivt skal prøve jeg er så lei av fluene nå, hahah. Anonymkode: 4192c...ae0
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #10 Skrevet 8. august 2016 Kjøp inn myggnetting til å henge over vinduene. Anonymkode: dc078...65f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå