Million Skrevet 6. august 2016 #1 Skrevet 6. august 2016 Jeg bor i blokk. Sikringsskapet til min leilighet er ute i oppgangen. Går det an å oppgradere fra 20 A til 25 A på den sikringen som går til kjøkkenet. Det er moderne sikringer med sånn flipp-bryter, ser det ut som, så det er sannsynligvis oppgradert i moderne tid, men vet ikke når. Noen som vet om det går an å oppgradere fra 20 til 25 A på sikringen som går til kjøkkenet? Har det noe å si at jeg bor i blokk? Og hvis det lar seg gjøre, er det noen som vet hva dette vil koste? Vil alle elektrikere kunne utføre dette, eller er det noe "spesial greier"? Jeg har ingen anelse om hva noe sånt vil kunne komme til å koste, så det hadde vært fint å fått en slags omtrentlig pekepinn, kanskje fra noen som har fått lignende oppgradering utført i sitt sikringsskap.
prt90 Skrevet 6. august 2016 #2 Skrevet 6. august 2016 3 minutter siden, Million skrev: Jeg bor i blokk. Sikringsskapet til min leilighet er ute i oppgangen. Går det an å oppgradere fra 20 A til 25 A på den sikringen som går til kjøkkenet. Det er moderne sikringer med sånn flipp-bryter, ser det ut som, så det er sannsynligvis oppgradert i moderne tid, men vet ikke når. Noen som vet om det går an å oppgradere fra 20 til 25 A på sikringen som går til kjøkkenet? Har det noe å si at jeg bor i blokk? Og hvis det lar seg gjøre, er det noen som vet hva dette vil koste? Vil alle elektrikere kunne utføre dette, eller er det noe "spesial greier"? Jeg har ingen anelse om hva noe sånt vil kunne komme til å koste, så det hadde vært fint å fått en slags omtrentlig pekepinn, kanskje fra noen som har fått lignende oppgradering utført i sitt sikringsskap. Grunnen til at sikringen er på 20 A er at det er det kursen til kjøkkenet tåler. Hvis du ønsker mer strøm må du legge ny kurs (ledning) fra sikringsskapet til kjøkkenet. Hva det vil koste avhenger av hvor mye jobb det er å trekke den nye ledningen. Har du skikkelig uflaks er det ikke nok strøm frem til sikringsskapet til å øke kursen og da blir det dyrere. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå