AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #1 Skrevet 6. august 2016 Etter egne beregninger er jeg litt over halvveis i syklusen (tror jeg hadde eggløsning tidligere i uken). De siste tre-fire dagene har jeg hatt sterke smerter i magen, som er helt like menssmerter, men mye sterkere. Ingen smertestillende hjelper. I dag er smertene mye sterkere enn de har vært de siste par dagene, så vonde at jeg bare ligger i senga i fosterstilling. Jeg har time hos fastlegen i neste uke, men vet ikke hvor lenge jeg holder ut med disse smertene. Jeg går ikke på noen form for hormonprevansjon, og jeg kan heller ikke være gravid. Jeg tror ikke det er blindtarmsbetennelse, da smertene er midt på magen, like som de jeg har de første dagene av mensen, men mye sterkere. Burde jeg gå til legevakta, eller burde jeg vente til timen min hos fastlegen på fredag? Og hva kan dette være? Jeg er veldig bekymret. Anonymkode: b56f4...8fc
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #2 Skrevet 6. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etter egne beregninger er jeg litt over halvveis i syklusen (tror jeg hadde eggløsning tidligere i uken). De siste tre-fire dagene har jeg hatt sterke smerter i magen, som er helt like menssmerter, men mye sterkere. Ingen smertestillende hjelper. I dag er smertene mye sterkere enn de har vært de siste par dagene, så vonde at jeg bare ligger i senga i fosterstilling. Jeg har time hos fastlegen i neste uke, men vet ikke hvor lenge jeg holder ut med disse smertene. Jeg går ikke på noen form for hormonprevansjon, og jeg kan heller ikke være gravid. Jeg tror ikke det er blindtarmsbetennelse, da smertene er midt på magen, like som de jeg har de første dagene av mensen, men mye sterkere. Burde jeg gå til legevakta, eller burde jeg vente til timen min hos fastlegen på fredag? Og hva kan dette være? Jeg er veldig bekymret. Anonymkode: b56f4...8fc Disse spørsmålene skal du stille til legevakta. Du trenger ikke gå dit, du ringer, for å spørre om de synes du bør komme. Fellesnr er 116117. Idioti å spørre om sånt på et forum. Spør helsepersonell istedet. Anonymkode: eed22...bc8 2
Sugerøret Skrevet 6. august 2016 #3 Skrevet 6. august 2016 kan være mye som gir smerter.Kom deg til lege
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #4 Skrevet 7. august 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Etter egne beregninger er jeg litt over halvveis i syklusen (tror jeg hadde eggløsning tidligere i uken). De siste tre-fire dagene har jeg hatt sterke smerter i magen, som er helt like menssmerter, men mye sterkere. Ingen smertestillende hjelper. I dag er smertene mye sterkere enn de har vært de siste par dagene, så vonde at jeg bare ligger i senga i fosterstilling. Jeg har time hos fastlegen i neste uke, men vet ikke hvor lenge jeg holder ut med disse smertene. Jeg går ikke på noen form for hormonprevansjon, og jeg kan heller ikke være gravid. Jeg tror ikke det er blindtarmsbetennelse, da smertene er midt på magen, like som de jeg har de første dagene av mensen, men mye sterkere. Burde jeg gå til legevakta, eller burde jeg vente til timen min hos fastlegen på fredag? Og hva kan dette være? Jeg er veldig bekymret. Anonymkode: b56f4...8fc Høyst sannsynlig har du endometriose. Det må undersøkes og behandles av gynekolog med interesse for og kunnskap om sykdommen. Legevakta kan ikke gjøre stort. Bor du i nærheten av Oslo eller kan reise dit, så anbefales gynekologisk poliklinikk på Ullevål. Smertene blir bare verre og verre for hver mens til de blir konstante dersom du har endometriose og den ikke blir behandlet. Anonymkode: 65d54...b16
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #5 Skrevet 7. august 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Høyst sannsynlig har du endometriose. Det må undersøkes og behandles av gynekolog med interesse for og kunnskap om sykdommen. Legevakta kan ikke gjøre stort. Bor du i nærheten av Oslo eller kan reise dit, så anbefales gynekologisk poliklinikk på Ullevål. Smertene blir bare verre og verre for hver mens til de blir konstante dersom du har endometriose og den ikke blir behandlet. Anonymkode: 65d54...b16 Smerter betyr ikke endometriose. Jeg har slitt med magesmerter(viste seg å være ufarlige vanncyster som har sprukket - IKKE PCOS), men tatt kikkhullsoperasjon pga. noe annet, og det ble ikke funnet endometriosevev. Likevel fortsetter folk her inne å foreslå endometriose. Ja - det kan være det, men det er størst sjanse for at det ikke er det, selv om jeg vet at det er vanlig. Det KAN være endometriose, blindtarmbetennelse, gallestensanfall, smerter som kommer fra tarmsystemet(av ulike årsaker - allergi, Crohns, Ulcerøs kolitt, infeksjoner, virus, mer sjelden: kreft), egglederbetennelse som følge av primær klamydiainfeksjon eller det mest sannsynlige: bare smerter som ikke kan forklares. Det kan selvfølgelig også være eggløsningssmerter. Anonymkode: 3dc54...2db 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #6 Skrevet 8. august 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Smerter betyr ikke endometriose. Jeg har slitt med magesmerter(viste seg å være ufarlige vanncyster som har sprukket - IKKE PCOS), men tatt kikkhullsoperasjon pga. noe annet, og det ble ikke funnet endometriosevev. Likevel fortsetter folk her inne å foreslå endometriose. Ja - det kan være det, men det er størst sjanse for at det ikke er det, selv om jeg vet at det er vanlig. Det KAN være endometriose, blindtarmbetennelse, gallestensanfall, smerter som kommer fra tarmsystemet(av ulike årsaker - allergi, Crohns, Ulcerøs kolitt, infeksjoner, virus, mer sjelden: kreft), egglederbetennelse som følge av primær klamydiainfeksjon eller det mest sannsynlige: bare smerter som ikke kan forklares. Det kan selvfølgelig også være eggløsningssmerter. Anonymkode: 3dc54...2db Dersom du har hatt kikkhullspoerasjon for noe annet så kan du like fullt ha endometriose. Det er noe som heter usynlig endometriose. Det er og muligmå bli undersøkt med scop av en som ikke er kjent med hvordan og hvorhen han skal se etter endometriose og like fullt ha endometriose. Blir du undersøkt for noe annet så er du ikke undersøkt (godt nok) for endometriose. Men magesmerter kan være så mye. Derfor heter det akutt abdomen. Dog er endometriosesmerter noe som opptrer til faste tider i syklussen og vanskelig å forveksle med flere av de diagnosene du lister om som mulige bortforklaringer, da mange av disse ikke opptrer syklisk. Anonymkode: 65d54...b16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå