AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #1 Skrevet 6. august 2016 Jeg vil kanskje jobbe med noe innen rådgivning. Evt bli leder et sted. Men hvem av disse er best å velge? Jeg tenker kanskje pedagogikk gir deg et litt brede valg? Det ser bedre ut på cvn? Sodiologi er noe enklere teoretisk? Jeg kan jo komme inn på pedagogikk i trondheim. Sosiologi også, evt i Bergen. Og samfunnsikkerhet i Stavanger. Anonymkode: 447dc...78e
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #2 Skrevet 6. august 2016 For å få gode svar bør du kanskje si noe som du ønsker å jobbe i offentlig, privat eller kommunal sektor. Videre er det relevant å vite hvilket nivå utdanningene er på - regner med bachelor siden du ikke sier noe? Hvilke fagområder vil du jobbe innen? Til sist vil jeg legge til at jeg lurer på hva du mener med at "sosiologi er noe enklere teoretisk?"? Sosiologi er et teorifungt fag i sin alminnelighet. Anonymkode: a7f8b...69d 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #3 Skrevet 6. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å få gode svar bør du kanskje si noe som du ønsker å jobbe i offentlig, privat eller kommunal sektor. Videre er det relevant å vite hvilket nivå utdanningene er på - regner med bachelor siden du ikke sier noe? Hvilke fagområder vil du jobbe innen? Til sist vil jeg legge til at jeg lurer på hva du mener med at "sosiologi er noe enklere teoretisk?"? Sosiologi er et teorifungt fag i sin alminnelighet. Anonymkode: a7f8b...69d Master. Radgiving f.eks er noe jeg kunne tenke meg å jobbe med. Anonymkode: 447dc...78e
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #4 Skrevet 6. august 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Master. Radgiving f.eks er noe jeg kunne tenke meg å jobbe med. Anonymkode: 447dc...78e Fremdeles for lite informasjon. Anonymkode: a7f8b...69d 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #5 Skrevet 6. august 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Master. Radgiving f.eks er noe jeg kunne tenke meg å jobbe med. Anonymkode: 447dc...78e Skal du ha et lite tips du kanskje ikke vil sette så stor pris på? Rådgivere må ha mer enn bare teoretisk bakgrunn for å bli ettertraktede. En rådgiver som har erfaringer fra den virkelige verden kombinert med teoretisk bakgrunn, som evner å se at det er flere måter å løse et problem på, og at svarene vil avhenge av omgivelsene og det politiske landskap, er de verdifulle rådgiverne. Anonymkode: 442e6...59e 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #6 Skrevet 6. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Fremdeles for lite informasjon. Anonymkode: a7f8b...69d Psykiatrien, rådgivning. Klassedorskjeller er også intressant. Anonymkode: 447dc...78e
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #7 Skrevet 6. august 2016 Må man ikke ha bachelor i noe før man kan starte på master i sånne fag? Hva har du evnt fra før? Hvor gammel er du? Hva har du jobbet med tidligere? Anonymkode: 9f3ef...b84
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #8 Skrevet 6. august 2016 Pedagogikk er veldig enkelt, og det mangler ikke akkurat med folk med mastere i det, så du burde enten ta en annen utdanning parallelt eller ha annen erfaring/tidligere utdanning for å få gode muligheter. Pedagogikk er det de fleste tar ved siden av komtetanse for ha noe noe ekstra fyll på cv'n (Altså ikke alle, men de jeg kjenner og har snakket med som har det) Anonymkode: 9f3ef...b84
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #9 Skrevet 6. august 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Psykiatrien, rådgivning. Klassedorskjeller er også intressant. Anonymkode: 447dc...78e Jeg skjønner ikke hva du mener. Rådgivning innenfor psykiatri - tenker du på veiledning og terapi? Hva mener du egentlig med "rådgivning"? Dersom du er interessert i klasse- og ulikhetsperspektiver hva skal du da med en master i samfunnssikkerhet? Støtter forøvrig det som skrives ovenfor om at rådgiverstillinger gjerne krever mer enn en grad. For å bli rådgiver må man gjerne starte som førstekonsulent, eller kanskje medarbeider eller lignende før dette igjen. Etter førstekonsulent kan man gjerne bli ansatt som seniorkonsulent, og deretter kan en rådgiverstilling bli aktuell. Poenget er uansett at en rådgiverstilling som oftest krever en del års (relevant) arbeidserfaring. Tror du kunne være tjent med å sette deg ned og virkelig tenke over hva du ønsker for så å undersøke jobbmulighetene og hvilke kvalifikasjoner som er ønsket. Anonymkode: a7f8b...69d 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #10 Skrevet 6. august 2016 Jeg har flere samfunnssikkerhetsfag på masternivå, du må ha utdanning og erfaring innen noe annet for å være interessant for arbeidsgivere. Jeg er sykepleier og har jobbet innen akuttmedisin i flere år, med ekstra utdanning brukes jeg nå i beredskapsplanlegging på arbeidsplassen. Uten helsekunnskapen i bunn kunne jeg ikke tilført arbeidsplassen den nødvendige forståelse av driften i kombinasjon med sikkerhetsbiten, og hadde heller ikke fått jobben. De jeg studerte med var for øvrig alle tilknyttet relevante fag som brann, politi, sivilforsvar, ingeniør, helse, beredskapsorganisasjoner e.l. Anonymkode: e3f0f...2be
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #11 Skrevet 6. august 2016 Studerer du sosialt arbeid tar du først en bachelor der du får både teoretisk og praktisk input. Deretter kan du jobbe et par år for så å ta master innen nøyaktig det du synes er spennende. Anonymkode: e20d8...5d3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #12 Skrevet 6. august 2016 Jeg er sykepleier i bånn, etter noen års erfaring bygget jeg på med master i Samfunnssikkerhet. Som flere andre her påpeker er rådgiverstilling først relevant når en kan kombinere erfaring og praksis med teori. Mitt råd er derfor å starte med en bachelor utfådanning hvor det er greit å få jobb etterpå. ( viktig å tenke på i disse arbeidsnedgangs tidene). Opparbeid deg kunnskap og nybegynnere på en relevant master etterpå. Sosiologi er spennende fag å ta bachelor i, men svært vanskelig å få jobb med. Anonymkode: 4b0fb...cea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå