Intermediate Skrevet 6. august 2016 #1 Skrevet 6. august 2016 (endret) Hei. I forbindelse med kjøp av vaskemaskin, hva burde man tenke på? Jeg fant denne artikkelen på nettet: http://www.plusstid.no/Klesvask/Artikler/Nyttige-tips/Smarte-tips-naar-du-skal-kjoepe-vaskemaskin Noen flere innspill? Setter pris på svar Endret 6. august 2016 av Intermediate
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #2 Skrevet 6. august 2016 Finn en innenfor din prisklasse og som passer din husholdning. Har du 5 barn vil du nok trenge en ganske kraftig maskin til forskjell fra hvis det bare er deg. Ønsker du tørkefunksjon eller ikke, er vel også noe å tenke på. Ellers vil jeg råde deg å lese på anmeldelser på komplett etc. Da får du et godt inntrykk av om du har kjøpt katta i sekken eller ikke. Anonymkode: be8aa...691 2
kalaush Skrevet 6. august 2016 #3 Skrevet 6. august 2016 16 minutter siden, Intermediate skrev: Hei. I forbindelse med kjøp av vaskemaskin, hva burde man tenke på? Jeg fant denne artikkelen på nettet: http://www.plusstid.no/Klesvask/Artikler/Nyttige-tips/Smarte-tips-naar-du-skal-kjoepe-vaskemaskin Noen flere innspill? Setter pris på svar At den vasker klærne vel!??
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #4 Skrevet 6. august 2016 Basert på tidligere erfaring så kan klærne begynne å krympe etter vanlig vaskebruk i enkelte vaskemaskiner. Det er åpenbart ingen vaskemaskiner som "med vilje" krymper klærne ved bruk av vanlig vaskeprogram, men er det noen risikofaktorer ved enkeltte vaskemaskiner som gjør at klærne krymper? Eksempelvis merke osv. Anonymkode: 5f9bf...3f2
Gjest star123 Skrevet 6. august 2016 #5 Skrevet 6. august 2016 Mye vasking så ville jeg hatt en børsteløs motor lengere levetid lavere støy, koster litt mer i innkjøp en sparer på sikt.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #6 Skrevet 7. august 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Basert på tidligere erfaring så kan klærne begynne å krympe etter vanlig vaskebruk i enkelte vaskemaskiner. Det er åpenbart ingen vaskemaskiner som "med vilje" krymper klærne ved bruk av vanlig vaskeprogram, men er det noen risikofaktorer ved enkeltte vaskemaskiner som gjør at klærne krymper? Eksempelvis merke osv. Anonymkode: 5f9bf...3f2 Anonymkode: 5bb2d...6e1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #7 Skrevet 7. august 2016 Tenk på hvor mye klesvask du har i din husholdning. Det står i spesifikasjonene på hver maskin hvor mange kg klær eller tøy den kan fylles med pr gang(pr vask). Lydnivå på maskinen er en annen ting. Velg gjerne en med så lavt støynivå som mulig? Det er gjerne sånn at man får det man betaler for. Kjøp den billigste drittmaskinen som er å finne, og det er ikke sikkert at klærne dine kommer særlig rene ut av maskinen. Anonymkode: 94533...fe2 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #8 Skrevet 7. august 2016 Se på spesifikasjonene, følgende var viktig for oss; Antall kg den kan vaske - den forrige vi hadde var 6 kg, nå med 8 kg merkes det virkelig at vi har en større maskin og kan vaske mer samtidig. Er det bare deg er det kanskje ikke så nøye, er dere flere og med barn i tillegg har du jo mer å vaske også Støynivå (ingen vil ha en maskin som bråker, men hvis du f eks må ha den på kjøkkenet er jo støynivået mye viktigere enn hvis du f eks har eget vaskerom i kjelleren) Spør i butikken om hvilke garantier produsenten stiller - da vi kjøpte ny for noen måneder siden så var 10 års garanti på børsteløse motorer noe vi fikk på flere modeller Antall omdreininger som er max (og min) - mye tøy skal jo riktignok vaske forsiktig, men er 1200 max for f eks sengetøy og håndklær, er tøyet mye våtere når det kommer ut enn om 1400 eller 1600 omdreininger er max Hvis du vil ha vaskemaskinen levert og båret inn, er det ikke alle som tilbyr dette, noen tilbyr frakt kun til døra, så sjekk fraktkostnader og -betingelser hvis relevant Og såklart, hvor mye penger du vil bruke. Man trenger jo ikke den dyreste modellen, men den billige er gjerne ikke så bra heller. Og ikke minst - tør å spørre om noe med en god pris, eller avslag hvis du kjøper flere produkter (du får jo ikke noe verre svar enn nei..) Og til slutt, sjekk prisjakt.no før du betaler, så sikrer du at ikke en annen butikk har samme produkt billigere Anonymkode: bc222...75c 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #9 Skrevet 10. august 2016 Takker for svar folkens. Noen flere innspill? Anonymkode: 5f9bf...3f2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2016 #10 Skrevet 10. august 2016 Velg børsteløs, det tjener du på i lengden. Jeg har en maskin AEG, og er veldig fornøyd med den. 8kg kapasitet, 1600 omdreininger, børsteløs, bråker ikke mye, mulighet til å utsette start og display som viser tid. God pris var det også, kjøpte den på tilbud. Alt dette var viktige faktorer for meg, og jeg er strålende fornøyd. Anonymkode: 565e5...091
Gjest solavskjerming Skrevet 10. august 2016 #11 Skrevet 10. august 2016 Det som var viktig for oss: - Høy kapasitet, har 7 kg og et veldig fornøyd med det til familie på 2 voksne, 2 barn i barnehagealder - ullprogram 40 grader, veldig mange maskiner har (hadde?) kun ull 30 grader - høy omdreiningshastighet Ville også sjekket tiden pr vask. Vår maskin bruker 2,5 time på kulørt 40grader. 1 time hvis vi speeder opp samme program, men skulle gjerne sett at den brukte mindre tid på ordinær da det ikke alltid tar skiten skikkelig på speed.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #12 Skrevet 17. august 2016 Har sett på en nå og den har relativt bra lastekapasitet (6kg) og et støynivå på 60 desibel, jeg lurer fælt på om dette er riktig maskin å kjøpe. En fordel er at den er ganske billig Anonymkode: 5f9bf...3f2
prt90 Skrevet 18. august 2016 #13 Skrevet 18. august 2016 Alle vaskemaskiner som blir solgt i Norge har 5 års reklamasjonstid. Det betyr i praksis at selv den billigste maskina vil vare i 5 år om du ikke missbruker den, gjør den ikke det får du ny. Jeg ville kjøpt en billig en
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #14 Skrevet 18. august 2016 4 minutter siden, prt90 skrev: Alle vaskemaskiner som blir solgt i Norge har 5 års reklamasjonstid. Det betyr i praksis at selv den billigste maskina vil vare i 5 år om du ikke missbruker den, gjør den ikke det får du ny. Jeg ville kjøpt en billig en Og jeg ville dfinitivt lagt på noen tusne over den biilligste. Anonymkode: 93be8...9d1
Lammelåret Skrevet 18. august 2016 #15 Skrevet 18. august 2016 Sjekke hullene i trommelen, hvor store de er (og dermed sjanse for sokkespising).
ajarRun Skrevet 18. august 2016 #16 Skrevet 18. august 2016 10 minutter siden, prt90 skrev: Alle vaskemaskiner som blir solgt i Norge har 5 års reklamasjonstid. Det betyr i praksis at selv den billigste maskina vil vare i 5 år om du ikke missbruker den, gjør den ikke det får du ny. Jeg ville kjøpt en billig en Spesielt om du misbruker den vil billige lønne seg. En murstein i vaskemaskinen dreper en maskin til 1500 og en til 15 000. Men det er mye billigere å kjøpe en ny til 1500. Jeg ville kjøpt en med hurtigprogram, jeg liker hurtigprogram. Jeg vil også ha knapp for ekstra vann, EU kravene får dem til å bruke for lite til å bli kvitt gjørme. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå