Gå til innhold

Dere som har brukt nytte av deres forsikring. Hvordan forsikring har du? Hva skjedde? Og hva fikk dere igjenn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv har jeg det jeg tror heter Reise ekstra forsikring fra DNB. Og en ordner info forsikring. Leier bolig.  Og eier ingen bil eller annet. Dette gjelder meg og samboer. Sammen har vi også kjæledyr.  Lurer på hva forsikringen menes med at den dekker vetrenær og medisiner til dyret? Er det alt mulig tro? Den ene har medfødt hjertefeil. Og bruker dyre medisiner. Kan dette gå på forsikringen? Den andre hunden skal ta tannsten. Og gjøre noe med tannkjøttet. Samt ta en sopp prøve I øret. Dette kommer til og koste ca 3500... kan forsikringen hjelpe med dette?

For 2 uker siden fikk jeg tlf I gave står ikke på mitt navn.. det som skjedde var at jeg mistet den I bakken så knuste den 1 min etter at jeg hadde kjøpt beskyttes greie til den. Og skulle til og sette den på.  Kan forsikringen dekke dette? 

I tilegg lurer jeg på.. jeg hadde en avfukter som jeg mistenker katte har hoppet på ellerså vet jeg ikke.. Uansett har den begynne og lekke vann I noen pappesker som sto under fult av album. Bildene er jo kun vert for meg. Men selve albumene koster jo litt... Hva kan jeg forvente av forsikringen? Dette går ja da på info.  Og det andre på reise.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Medfødte hjertefeil dekkes ikke av forsikring. 

Hvilket forsikringsselskap har du på innbo, er det DNB det også? Har du kvittering på mobilen?

Anonymkode: 792c0...b98

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Medfødte hjertefeil dekkes ikke av forsikring. 

Hvilket forsikringsselskap har du på innbo, er det DNB det også? Har du kvittering på mobilen?

Alså dyrlegen TROR det var medfødt. Ble oppdaget for ca 1 år siden da han var 6 år.  Innbo er også DNB. (Vet det sikkert går an og lese seg frem.. men har veldig vanskelig for og få med detaljer med mye tekst) ja har kvittering. Di på elkjop sa at dette dekkes av min reiseforsikring. Men di kan jo egentlig  ikke vite det vel? Detsuppen var dem min feil at jeg glapp tlf, slik at den knuste. Kjøpte ikke uhell forsikring I butikken

AnonymBruker
Skrevet

Veterinæren (eller du) burde jo straks ha hørt med forsikringsselskapet om dette dekkes av forsikringen, du har en frist etter at sykdommen er oppdaget på å melde det dersom forsikringen dekker det mener jeg å huske. Du må uansett lese vilkårene når du tegner forsikringen og dette står der. Tannstein bruker ikke å gå på forsikringen, det er slik som du må regne med når du har katt og sette av penger til det.

Jeg hadde to katter som ble akutt syke og undersøkelser, samt medisiner og til slutt avliving kom på over 30 000. Veterinæren hadde direkteoppgjør med Agria så jeg betalte bare 10% pluss bevegelig egenandel på dyrene. Veldig glad jeg hadde forsikringen da.

Anonymkode: 023d9...063

AnonymBruker
Skrevet

Har bil med full kasko, kolliderte på vei hjem og ringte rimelig oppskaket til If for å spørre hva i all verden jeg skulle gjøre nå. Møtte verdens hyggeligste dame som fikset ALT med verksted, leiebil og forsikret seg om at jeg måtte kontakte lege med minste tegn til skade. Betalte egenandel og så betalte If resten (neste 50 000), null krangling, bare hyggelige og plitoppfyllende folk hele veien. Betaler nok litt mer for å ha If enn andre selskap, men det syns jeg det er verdt. Har også brukt den i en sak der Expert nektet å reparere en el gjenstand innen reklamasjonstiden, jeg ringte If for å spørre om det gikk på inbo, og etter at If ringte Expert for å fortelle den hva norsk lov sier så ordnet det seg gitt, kostet ikke meg en krone. 

Anonymkode: 68f31...807

• Liker 4
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har bil med full kasko, kolliderte på vei hjem og ringte rimelig oppskaket til If for å spørre hva i all verden jeg skulle gjøre nå. Møtte verdens hyggeligste dame som fikset ALT med verksted, leiebil og forsikret seg om at jeg måtte kontakte lege med minste tegn til skade. Betalte egenandel og så betalte If resten (neste 50 000), null krangling, bare hyggelige og plitoppfyllende folk hele veien. Betaler nok litt mer for å ha If enn andre selskap, men det syns jeg det er verdt. Har også brukt den i en sak der Expert nektet å reparere en el gjenstand innen reklamasjonstiden, jeg ringte If for å spørre om det gikk på inbo, og etter at If ringte Expert for å fortelle den hva norsk lov sier så ordnet det seg gitt, kostet ikke meg en krone. 

Anonymkode: 68f31...807

Hva handlet saken på ekspert om? :)

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk egenandelen på reise- kontra innboforsikringen når det kommer til telefonen. På min reiseforsikring er den på 3000, mens på innbo er den 1000. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt god nytte av veterinærforsikringen på den ene katten. Forsikringen min dekker ikke tannhelse, og heller ikke medisiner. Og den dekker bare sykdommer som har oppstått etter at jeg kjøpte forsikringen. Men denne katten har hatt over 10 dyrlegebesøk etter slåsskamper for rensing av sår og antibiotikakurer. Dette har forsikringen dekket. Og nå har den fått blant annet hjertesykdom og leversykdom. Her dekker forsikringen all dyrlegebehandling og også et lengre opphold på spesialisert dyrehospital for utredning. De daglige medisinene må jeg dekke selv. Hos meg har dyrlegene hatt direkteoppgjør med forsikringsselskapet. Jeg betaler bare egenandel.

Anonymkode: aa53f...500

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, kokkosmamma skrev:

Alså dyrlegen TROR det var medfødt. Ble oppdaget for ca 1 år siden da han var 6 år.  Innbo er også DNB. (Vet det sikkert går an og lese seg frem.. men har veldig vanskelig for og få med detaljer med mye tekst) ja har kvittering. Di på elkjop sa at dette dekkes av min reiseforsikring. Men di kan jo egentlig  ikke vite det vel? Detsuppen var dem min feil at jeg glapp tlf, slik at den knuste. Kjøpte ikke uhell forsikring I butikken

Uhellsforsikringen til butikken er det like greit at du ikke valgte, de har ofte dårligere vilkår enn andre forsikringer, og de er også mer vriene enn de vanlige forsikringsselskapene.

Det spiller ingen rolle om det var din feil at du glapp telefonen, det er det jo nesten alltid. Hvis forsikringen ikke hadde dekket selvforskyldt skade på elektronikk ville den vært ganske ubrukelig for deg som forbruker uansett. Jeg har f.eks. mistet telefonen i do og fått ny via forsikringsselskapet (If), det samme har jeg gjort når jeg mistet den i bakken på vei til bilen. 

Har du vanlig standard innboforsikring, eller den varianten som dekker litt mer?

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt GOD nytte av dyreforsikring. Forsikringer kan reserve seg mot noen sykdommer (eks mage/tarm sykdommer). Også om en sykdom er påvist før du tegner forsikringen så er dette også oftest en reservasjon. Det er også 4 måneder (kan sikkert variere noe fra selskap) karantenetid. Så om du tegner forsikring så gjelder den ikke før 4 måneder senere. Sjelden forsikringsselskaper dekker tannproblemer (med visse unntak). Sjelden de dekker tannrens. Som du TS sa dyret har behov for.

Jeg hadde mye med forsikringen å gjøre på dyret mitt. Da det ble alvorlig sykt og mange tusen gikk med til undersøkelser og utredning. Jeg hadde aldri klart det uten forsikringen. Mange sier at det er bedre at du sparer egne penger og legger til side en viss sum du kan bruke på veterinærsaker. Men da må du ha spart noen år før du klarer å dekke om det blir dyrt. Noen er uheldige og opplever sykdommer bare få måneder etter kjøp av hund.

Anonymkode: 37556...de0

• Liker 2
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk egenandelen på reise- kontra innboforsikringen når det kommer til telefonen. På min reiseforsikring er den på 3000, mens på innbo er den 1000. 

Alså det skulle vist koste ca 1000 og reparere skaden uten forsikring. Så da lønner det seg jo ikke da pga egenandelen.

Mener du at jeg kan velge mellom og bruke reiseforsikringen min eller inbo?

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, kokkosmamma skrev:

Alså det skulle vist koste ca 1000 og reparere skaden uten forsikring. Så da lønner det seg jo ikke da pga egenandelen.

Mener du at jeg kan velge mellom og bruke reiseforsikringen min eller inbo?

Min innboforsikring dekker skade på telefonen utenfor hjemmet, så lenge jeg ikke har vært borte i mer enn x-antall (7 tror jeg) dager. Derfor har jeg valgt å ta det på innboforsikringen, siden den har lavere egenandel. Foreløpig har jeg sagt opp reiseforsikringen, da den ikke dekker noen av de situasjonene jeg daglig kommer opp i, uten at egenandelen koster mer enn en eventuell skade/ et tyveri ville gjort. 

En skade som bare koster 1000 å reparere vil det nok ikke lønne seg å ta på forsikringen, nei. Har man egen mobilforsikring er egenandelen ofte 500,-, men disse forsikringene er unødvendig dyre. 

• Liker 1
Skrevet

Hadde uhellsforsikring på Tv fra butikken. Glapp den så den datt rett på en hammer når vi omublert,  og det var ikke mulig og reparere. Da fikk vi ny uten og betale egenandel. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...