Gå til innhold

Noen som har gått på Ketose?er det kun en slanke metode? Eller diett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har lyst til og prøve og komme I ketose. Men skal evt vente til jeg føler jeg har nokk kunnskap om det føst. 

Når man har kommet I ketose. Hvor lang tid tar det før man kan spise vanlig sunn mat. Ketose er vel det at man spiser ekstrem lavkarbo? Skal man da gå over til mindre streng lavkarbo etter en viss tid? Og hvor lang tid? Og bør jeg ta noen tester hos legen først? Jeg har jo fra før en stor uvane med og spise mye søtsaker med mye sukker. Og tar jeg søtstoff får jeg vont I magen og diaré med en gang. Så det tror jeg ikke at jeg tåler. Målet er og ta av 40 kg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal du gå på ketose diett, skal det gjøres i samråd med lege. Det anbefales, og bare gå på dietten i 3 mnd. Man bør da gå over til et vanlig lavkarbo kosthold.

Men folk reagerer veldig forskjellig på denne dietten. Jeg ble fysisk syk av den, og gikk opp i vekt. Selv om jeg gjorde alt 100% riktig. Jeg gikk da heller over til vanlig lavkarbo, mer Fedon lignende. Og da gikk jeg ned 32 kg på 1 år. Da veide jeg 58 kg, da jeg var ferdig. Så da var jeg jo ferdig slanket. Og leve på Fedon kosthold var ikke vanskelig, og jeg fant mine ting jeg kunne kose meg med. Og jeg var mett hele tiden. Jeg trente heller ingenting, da jeg var fysisk syk det året.

Anonymkode: 42501...c85

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal du gå på ketose diett, skal det gjøres i samråd med lege. Det anbefales, og bare gå på dietten i 3 mnd. Man bør da gå over til et vanlig lavkarbo kosthold.

Men folk reagerer veldig forskjellig på denne dietten. Jeg ble fysisk syk av den, og gikk opp i vekt. Selv om jeg gjorde alt 100% riktig. Jeg gikk da heller over til vanlig lavkarbo, mer Fedon lignende. Og da gikk jeg ned 32 kg på 1 år. Da veide jeg 58 kg, da jeg var ferdig. Så da var jeg jo ferdig slanket. Og leve på Fedon kosthold var ikke vanskelig, og jeg fant mine ting jeg kunne kose meg med. Og jeg var mett hele tiden. Jeg trente heller ingenting, da jeg var fysisk syk det året.

Anonymkode: 42501...c85

Er det vanlig lege jeg kontakter da? Eller mer en ernæring spesialist?

Skrevet

Det høres litt bakvendt ut. Skal du ned i vekt, må du bare spise litt mindre, men du må gjøre det konsekvent, og lenge. Akkurat hva du spiser, er opp til deg. Er du svært overvektig, er det lurt å ikke utsette dette mens du utforsker detaljer. Bare et innspill. 

Skrevet

Vil anbefale Grete Rhode kost for alltid. Må ikke tenke diett, men livsstil endring. Sleng inn litt trening også. Trener du hardt og mye kan du unne deg noe godt innimellom. Finn en balanse.

Jeg for min del har kuttet mye pasta. Spiser nesten ikke brød (gjær i) og erstattet det med knekkebrød. 

Skrevet (endret)

Vær forsiktig - Grete Roede er en ekstrem diett som må brukes med varsomhet og bare en begrenset periode (det skumle med GR er ikke at det er så veldig ekstremt, men at det er så lite ekstremt, at man ikke skjønner hvorfor man sliter, og bare legger enda mer an på å gjennomføre, sprekker, prøver igjen, igjen og igjen, mens helsa lider). Man skal ikke trene hardt og mye, men passe og smart. Man skal ikke "unne" seg (ikke bruk mat som belønning!), men spis mat du liker og som gjør deg godt. 

Det er gjær i knekkebrød.

Endret av Pringle
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...