AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #21 Skrevet 6. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Den vandelsattesten du leverer for å bli sykepleier eller annet helsepersonell er ikke uttømmende og nasking vil ikke bli ført opp på denne. Det står det alt om hvis du bare gidder å lese informasjonen angående den. Så du kan slapp helt av. Anonymkode: f5784...400 Jeg vet jo det? Men det jeg er redd for er at jeg skal bli straffet for noe mer alvorlig enn nasking, gitt at Securitasen, sjefen i butikken eller noen av de ansatte skriver på mer på anmeldelsen etter at jeg hadde skrevet under og gått. Da vil jeg jo bli straffet for noe mer alvorlig enn nasking, nemlig tyveri etter §321, og da kommer det på politiattesten helsepersonell må levere. Men hvis jeg blir straffet for det jeg faktisk har gjort (noe som er det mest rettferdige og det jeg fortjener), så kommer det ikke frem av politiattesten jeg må levere, siden en sum av 256 kr går under et mindre tyveri etter §323. Anonymkode: 90175...250
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #22 Skrevet 6. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Greit at du har dine synspunkter, men nasking er ikke noe som står i veien for å ta sykepleierutdannelse. Det er sedelighet, grov vold og narkotika det går på. Anonymkode: f5784...400 Jeg vil jo gjerne ha en relevant jobb under studiene og ikke minst en jobb etter endt utdannelse, og de som skal jobbe innen helse på levere politiattest som viser om man er straffet etter §321 (tyveri). Derfor er jeg redd for at jeg skal bli straffet etter denne paragrafen, selv om jeg "bare" nasket for 256 kr, som er etter §323 (mindre tyveri). Jeg aner jo ikke hva som sto på anmeldelsen da den ble sendt inn, siden jeg bare signerte og gikk, og de kan jo gjøre hva som helst med den før den sendes til politiet. Mulig jeg er paranoid, men det blir fort sånn når man skammer seg over noe, og det er hele fremtiden min jobbrelatert som står på spill her. Hva er vel vitsen å ta sykepleierutdannelse hvis man ikke kan jobbe innenfor helse etterpå? Anonymkode: 90175...250
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #23 Skrevet 6. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om du stjer en plastpose til en krone, en liter melk til atten kroner eller for høyere beløp så er det steling og straffbart. Det vet du, og det vet folk flest. En hver fornuftig person vet og at å stjele får konsekvenser, før eller senere, og derfor ikke er smart å drive på med. Du har valgt å stjele, men du liker ikke at du ble tatt, og mener du selv er bedre egnet enn både butikken og ikke minst en politijurist til å vurdere hvilke paragrafer du skal straffes etter. I tillegg har du så liten dømmekraft at du offentligjør på nett for hele verden at du har stjålet og ble tatt. Alt dette tilsammen vitner om ekstremt dårlig dømmekraft og empati med dem du har stjålet fra. I tillegg vitner det om en ekstrem egoisme og noe du sannsyligvis har gjort før. Anonymkode: 4d03c...160 Jeg tror du forstår at jeg vet jeg har begått et lovbrudd, og fortjener å straffes deretter. Jeg har ikke sagt at jeg er mer egnet enn butikken eller en politijurist til å vurdere hvilke paragrafer jeg skal straffes etter, men et beløp på 256 kr er jo helt klart et mindre tyveri etter §323? Er det egentlig noe å vurdere? Hvis du leser hovedinnlegget mitt, så ser du hva jeg er bekymret for og spør etter. Anonymkode: 90175...250 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #24 Skrevet 6. august 2016 Det blir veldig spesielt om securitas skriver et annet beløp. Nasking er sikkert noe de opplever relativt ofte, og de har ingen grunn til å ønske å ødelegge for deg. Det er også opp til politiet å bevise at du er skyldig, ikke opp til deg å bevise uskyld (for større beløp om de skulle skrive det). Men hvorfor tror du at de muligens vil skrive inn et større beløp? De får ingeting ut av det annet enn en større etterforskning, mere jobb osv. Anonymkode: aaf60...f30
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #25 Skrevet 6. august 2016 1 time siden, Brimi skrev: For et flott svar. Liker du å tråkke ned på andre når de ligger nede? TS, hvorfor skulle Securitas eller de ansatte i butikken sette en høyere sum? De ville jo tapt på det. Nå husker ikke jeg hvilken summer som må til for å bli straffet etter $321, men regner med at det er en ganske høy sum. I tillegg regner jeg med at du var på en matbutikk og, med forbehold om at du ikke tok veldig dyre varer, så skal man ta ganske mye mat for den summen. Er det i det hele tatt mulig å ta så mye mat for så å snike seg ut usett? Det er jo mulig jeg bare overtenker og er paranoid. Men som sagt så er det jo ingen som liker en nasker, og det kan jo være Securitasen og/eller sjefen i butikken eller de ansatte kan synes jeg fortjener en hardere straff selv om jeg "bare" stjal for 256 kr. Hvorfor vil de tape på det? Det har så utrolig mye å si for meg om jeg blir straffet etter §323 eller 321. Nå har jeg jo ikke fått brev fra politiet ennå heller, så jeg aner jo ingenting om hva som ble gjort med anmeldelsen etter at jeg dro, eller hva som kommer til å stå i det brevet. Det var en matbutikk, ja. Og jeg tok mange varer av en mindre sum, slik at det ble 256 kr til sammen. Ingen enkeltvare var på mer enn rundt 50 kr, tror jeg. Har så utrolig lite lyst til å begynne på sykepleie, fordi jeg føler det ikke er noe vits hvis jeg risikerer å ikke kunne jobbe med dette under og etter studiene. Jeg hater meg selv og situasjonen jeg har rotet meg opp i. JA, jeg fortjener å bli straffet for det jeg har gjort, men jeg fortjener vel ikke å straffes etter §321 når jeg ikke stjal for mer enn 256 kr, som (jeg trodde) er et mindre tyveri etter §323? Anonymkode: 90175...250
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #26 Skrevet 6. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det blir veldig spesielt om securitas skriver et annet beløp. Nasking er sikkert noe de opplever relativt ofte, og de har ingen grunn til å ønske å ødelegge for deg. Det er også opp til politiet å bevise at du er skyldig, ikke opp til deg å bevise uskyld (for større beløp om de skulle skrive det). Men hvorfor tror du at de muligens vil skrive inn et større beløp? De får ingeting ut av det annet enn en større etterforskning, mere jobb osv. Anonymkode: aaf60...f30 Jeg skrev jo under på anmeldelsen, og hvis noen skrev på et større beløp i ettertid, så vil det jo se ut som at jeg har erkjent å ha stjålet for det beløpet (som er høyere enn det som sto da jeg skrev under). Jeg har jo tilstått og skrevet under på at jeg er skyldig. Men hva kommer til å stå i brevet jeg får, da? Står den en lang tekst om lovbruddet jeg har begått (slik at jeg da eventuelt ser om det er skrevet på et større beløp), eller står det bare hva forelegget er på? Står det hvilke paragrafer jeg straffes etter? Slik at jeg eventuelt kan nekte, og slik gjøre at det blir mer etterforskning og jobb angående saken? Uansett kommer jeg jo til å tape saken, siden jeg ikke har bevis for at jeg har stjålet for en bestemt sum, men skrevet under anmeldelsen. Og da blir det vel enda mer å betale pga. kostnader for etterforskning osv. Anonymkode: 90175...250
Ingvilddd Skrevet 6. august 2016 #27 Skrevet 6. august 2016 Det blir jo bare spekulering hvis man skal tenke "hva om enn hvis" angående alt mulig etter en slik hendelse. Du kommer til å bli sprø hvis du skal overtenke og fantasere om alt mulig på denne måten. Du har stjålet for en verdi av 256 kr, som er et mindre tyveri etter §323. Da skal du heller ikke straffes for noe annet, verken mer eller mindre, enn denne handlingen. Akkurat hva som kommer til å stå i brevet fra Politiet vet jeg ikke, men et forelegg for tyveri (§321) er nok betydelig større enn et forelegg du skal ha, og da merker du jo det på størrelsen på boten (du kan vel vente deg å må ut med noen tusen kroner, hvis du i det hele tatt får noe forelegg, da mange slike saker henlegges). Hvis du får forelegg, kommer det også på rullebladet at du har blitt straffet for overtredelse av §323. Dette vil da fremkomme av en politiattest som omfatter denne paragrafen. Uten at jeg vet noe helt sikkert, så er det vel særdeles få politiattester som har med denne paragrafen, med unntak av den uttømmende (hvor absolutt alt vises). Skal du jobbe innenfor helse trenger du ikke å levere en uttømmende politiattest, det er kun hvis du skal jobbe innenfor vaktselskaper, politi, fengselsvesenet og lignende. I jobber hvor helsepersonell må levere politiattest (er ikke i alle jobber man må levere, heller), så vil det vises om du er straffet for handlinger som angår blant annet seksualforbrytelser, vold, ran, narkotika, frihetsberøvelser, og også vinningskriminalitet som tyveri, som det fremgår av dette nye lovvedtaket for helsepersonell: www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Vedtak/Beslutninger/Lovvedtak/2015-2016/vedtak-201516-098/ Som du ser, er det kun tyveri (§321) og grovt tyveri (§322) som vises, og ikke et mindre tyveri. Dermed vil ikke den straffbare handlingen du har gjort vises på noen som helst politiattest du trenger å levere i fremtiden, med mindre du skal ha jobber innenfor noe av det jeg nevnte. Svært mange begår mindre tyverier som dette, og jeg antar at §323 ikke tas med, siden dette ses på som "nok" til å skulle nektes å jobbe innenfor helse, med barn, eldre eller funksjonshemmende. Utrolig mange gjør feil i livet, av større eller mindre grad. Når graden er så liten som et mindre tyveri, så er det ikke rettferdig at det skal ødelegge fremtiden til denne personen. Så jeg synes du skal slutte å bekymre deg for om du kommer til å få strengere straff enn du skal ha. Det er svært usannsynlig at noen gidder å skrive på så mye mer på anmeldelsen at dette tas som et tyveri etter §321. Både Securitas og de ansatte i butikken har nok mye annet å ta seg til enn å forfalske anmeldelser, som i verste fall rammer dem selv dersom det skulle oppdages 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #28 Skrevet 6. august 2016 10 minutter siden, Ingvilddd skrev: Det blir jo bare spekulering hvis man skal tenke "hva om enn hvis" angående alt mulig etter en slik hendelse. Du kommer til å bli sprø hvis du skal overtenke og fantasere om alt mulig på denne måten. Du har stjålet for en verdi av 256 kr, som er et mindre tyveri etter §323. Da skal du heller ikke straffes for noe annet, verken mer eller mindre, enn denne handlingen. Akkurat hva som kommer til å stå i brevet fra Politiet vet jeg ikke, men et forelegg for tyveri (§321) er nok betydelig større enn et forelegg du skal ha, og da merker du jo det på størrelsen på boten (du kan vel vente deg å må ut med noen tusen kroner, hvis du i det hele tatt får noe forelegg, da mange slike saker henlegges). Hvis du får forelegg, kommer det også på rullebladet at du har blitt straffet for overtredelse av §323. Dette vil da fremkomme av en politiattest som omfatter denne paragrafen. Uten at jeg vet noe helt sikkert, så er det vel særdeles få politiattester som har med denne paragrafen, med unntak av den uttømmende (hvor absolutt alt vises). Skal du jobbe innenfor helse trenger du ikke å levere en uttømmende politiattest, det er kun hvis du skal jobbe innenfor vaktselskaper, politi, fengselsvesenet og lignende. I jobber hvor helsepersonell må levere politiattest (er ikke i alle jobber man må levere, heller), så vil det vises om du er straffet for handlinger som angår blant annet seksualforbrytelser, vold, ran, narkotika, frihetsberøvelser, og også vinningskriminalitet som tyveri, som det fremgår av dette nye lovvedtaket for helsepersonell: www.stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Vedtak/Beslutninger/Lovvedtak/2015-2016/vedtak-201516-098/ Som du ser, er det kun tyveri (§321) og grovt tyveri (§322) som vises, og ikke et mindre tyveri. Dermed vil ikke den straffbare handlingen du har gjort vises på noen som helst politiattest du trenger å levere i fremtiden, med mindre du skal ha jobber innenfor noe av det jeg nevnte. Svært mange begår mindre tyverier som dette, og jeg antar at §323 ikke tas med, siden dette ses på som "nok" til å skulle nektes å jobbe innenfor helse, med barn, eldre eller funksjonshemmende. Utrolig mange gjør feil i livet, av større eller mindre grad. Når graden er så liten som et mindre tyveri, så er det ikke rettferdig at det skal ødelegge fremtiden til denne personen. Så jeg synes du skal slutte å bekymre deg for om du kommer til å få strengere straff enn du skal ha. Det er svært usannsynlig at noen gidder å skrive på så mye mer på anmeldelsen at dette tas som et tyveri etter §321. Både Securitas og de ansatte i butikken har nok mye annet å ta seg til enn å forfalske anmeldelser, som i verste fall rammer dem selv dersom det skulle oppdages Brevet fra politiet kommer til å havne på min folkeregistrerte adresse, som er hjemme hos foreldrene mine. De må da videresende dette til meg, så det vil ta litt lengre tid før jeg mottar brevet. Er det kort frist på å svare på brevet/betale boten? Og om jeg ser at jeg er straffet for tyveri og ikke mindre tyveri, hva skjer da hvis jeg nekter å betale boten? Kan de da kreve inn penger (slik at jeg uansett hva straffes etter §321), eller blir saken tatt videre på en annen måte? Jeg har jo skrevet under anmeldelsen og tilstått, men om noen har skrevet på et større beløp så stemmer jo ikke det overens med det jeg skrev under på. Dette har jeg dessverre ikke noe bevis for Kan da politiet kreve at jeg betaler boten og får §321 på rullebladet, siden jeg skrev under på anmeldelsen?? Anonymkode: 90175...250
Ingvilddd Skrevet 6. august 2016 #29 Skrevet 6. august 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Brevet fra politiet kommer til å havne på min folkeregistrerte adresse, som er hjemme hos foreldrene mine. De må da videresende dette til meg, så det vil ta litt lengre tid før jeg mottar brevet. Er det kort frist på å svare på brevet/betale boten? Og om jeg ser at jeg er straffet for tyveri og ikke mindre tyveri, hva skjer da hvis jeg nekter å betale boten? Kan de da kreve inn penger (slik at jeg uansett hva straffes etter §321), eller blir saken tatt videre på en annen måte? Jeg har jo skrevet under anmeldelsen og tilstått, men om noen har skrevet på et større beløp så stemmer jo ikke det overens med det jeg skrev under på. Dette har jeg dessverre ikke noe bevis for Kan da politiet kreve at jeg betaler boten og får §321 på rullebladet, siden jeg skrev under på anmeldelsen?? Anonymkode: 90175...250 Dette kan jeg veldig lite om, så kanskje noen andre kan svare deg? Kan si litt om hva jeg tror, da. Hvis du i det hele tatt får noe brev, antar jeg at du må skrive under på at du godtar forelegget, sende det tilbake til politiet, og så få brev fra Statens Innkrevingssentral som tar seg av selve betalingen. Hvis du da mot all formodning skulle se at du får strengere straff enn du skal ha, kan du vel nekte å skrive under på at du vedtar forelegget. Hva som da skjer videre aner jeg ikke. Noen andre som vet, kanskje? Om det at du har skrevet under på anmeldelsen tror jeg ikke er nok til at du har vedtatt forelegget, men her er jeg heller ikke sikker. Og jeg regner med det er en eller annen tidsfrist for å svare på brevet fra politiet, men regner med den ikke er så kort at du ikke rekker å få videresendt brevet fra foreldrene dine, med mindre de bor på andre siden av kloden.
Brimi Skrevet 6. august 2016 #30 Skrevet 6. august 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo mulig jeg bare overtenker og er paranoid. Men som sagt så er det jo ingen som liker en nasker, og det kan jo være Securitasen og/eller sjefen i butikken eller de ansatte kan synes jeg fortjener en hardere straff selv om jeg "bare" stjal for 256 kr. Hvorfor vil de tape på det? Det har så utrolig mye å si for meg om jeg blir straffet etter §323 eller 321. Nå har jeg jo ikke fått brev fra politiet ennå heller, så jeg aner jo ingenting om hva som ble gjort med anmeldelsen etter at jeg dro, eller hva som kommer til å stå i det brevet. Det var en matbutikk, ja. Og jeg tok mange varer av en mindre sum, slik at det ble 256 kr til sammen. Ingen enkeltvare var på mer enn rundt 50 kr, tror jeg. Har så utrolig lite lyst til å begynne på sykepleie, fordi jeg føler det ikke er noe vits hvis jeg risikerer å ikke kunne jobbe med dette under og etter studiene. Jeg hater meg selv og situasjonen jeg har rotet meg opp i. JA, jeg fortjener å bli straffet for det jeg har gjort, men jeg fortjener vel ikke å straffes etter §321 når jeg ikke stjal for mer enn 256 kr, som (jeg trodde) er et mindre tyveri etter §323? Anonymkode: 90175...250 Butikken har nok mange som nasker. Så akkurat det tror jeg ikke du trenger å tenke på Hva de kan tape på det? Vel, de kan vel bli straffet. Den ansatte i securitas kan miste jobben, samme med de ansatte. Jeg vet det jeg foreslår nå kan være vanskelig, men kan du ikke stikke innom butikken/politiet og spørre om kopi av anmeldelsen?
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #31 Skrevet 6. august 2016 10 minutter siden, Brimi skrev: Butikken har nok mange som nasker. Så akkurat det tror jeg ikke du trenger å tenke på Hva de kan tape på det? Vel, de kan vel bli straffet. Den ansatte i securitas kan miste jobben, samme med de ansatte. Jeg vet det jeg foreslår nå kan være vanskelig, men kan du ikke stikke innom butikken/politiet og spørre om kopi av anmeldelsen? Jeg har veldig lite lyst til å dra til butikken igjen. Blir uvel bare jeg tenker på å gå inn dit Nå har jeg jo ikke fått noe brev ennå, så vet ikke hvor anmeldelsen er...? Ligger den hos politiet? I så fall, er det hos politidistriktet i kommunen jeg er folkeregistrert, eller der jeg bor på hybel (altså den kommunen jeg ble tatt)? Anonymkode: 90175...250
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #32 Skrevet 6. august 2016 14 minutter siden, Brimi skrev: Butikken har nok mange som nasker. Så akkurat det tror jeg ikke du trenger å tenke på Hva de kan tape på det? Vel, de kan vel bli straffet. Den ansatte i securitas kan miste jobben, samme med de ansatte. Jeg vet det jeg foreslår nå kan være vanskelig, men kan du ikke stikke innom butikken/politiet og spørre om kopi av anmeldelsen? Og hvordan kan det bli oppdaget at de eventuelt skriver på mer...? Det er jo ikke noen som har bevis for noe som helst. Så uansett om jeg påstår at det står mer enn det gjorde da jeg skrev under, så er det jo ikke mulig for meg å bevise det, slik at de kan miste jobben... Anonymkode: 90175...250
Brimi Skrevet 6. august 2016 #33 Skrevet 6. august 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har veldig lite lyst til å dra til butikken igjen. Blir uvel bare jeg tenker på å gå inn dit Nå har jeg jo ikke fått noe brev ennå, så vet ikke hvor anmeldelsen er...? Ligger den hos politiet? I så fall, er det hos politidistriktet i kommunen jeg er folkeregistrert, eller der jeg bor på hybel (altså den kommunen jeg ble tatt)? Anonymkode: 90175...250 Det skjønner jeg godt, derfor jeg skrev politiet også Hm, jeg regner med at anmeldelsen ligger i politidistriktet i kommunen der butikken ligger. 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hvordan kan det bli oppdaget at de eventuelt skriver på mer...? Det er jo ikke noen som har bevis for noe som helst. Så uansett om jeg påstår at det står mer enn det gjorde da jeg skrev under, så er det jo ikke mulig for meg å bevise det, slik at de kan miste jobben... Anonymkode: 90175...250 Hvordan er det mulig at de skriver på mer? Jeg tror fantasien din løper løpsk her. Tror du de gidder å gjøre så mye arbeid for 256,-? Trenger ikke å bevise noe som helst. Så lenge du sier at summen ikke er den samme som når du skrev under så vil det bli undersøkt og eventuelt tatt til retten. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #34 Skrevet 6. august 2016 Jeg måtte ikke levere noen vandelsattest de gangene jeg har blitt ansatt som sykepleier. Det er riktignok noen år siden, så jeg vet jo ikke om det har endret seg. Det er uansett en mindre forseelse, så jeg tror sånt blir slettet etter en stund (er ikke sikker). Du får legge saken bak deg og ikke gjøre noe sånt igjen. Om det står på en vandelsattest, vil du nok fø problemer, for det er viktig med ærlighet når man håndterer alle mulige typer medisiner (A og B- preparater bl.a). Anonymkode: 4d2e0...939
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #35 Skrevet 6. august 2016 4 minutter siden, Brimi skrev: Det skjønner jeg godt, derfor jeg skrev politiet også Hm, jeg regner med at anmeldelsen ligger i politidistriktet i kommunen der butikken ligger. Hvordan er det mulig at de skriver på mer? Jeg tror fantasien din løper løpsk her. Tror du de gidder å gjøre så mye arbeid for 256,-? Trenger ikke å bevise noe som helst. Så lenge du sier at summen ikke er den samme som når du skrev under så vil det bli undersøkt og eventuelt tatt til retten. Men hvis det undersøkes nærmere og så tas til retten, må jeg betale kostnadene for dette hvis utfallet blir at jeg er skyldig i mer enn det jeg egentlig har gjort? Og vet du hva som kommer til å stå i brevet fra politiet? Er det veldig kortfattet hvor det bare står beløpet forelegget er på, og et sted jeg må skrive under, eller er det en lengre tekst om hva dette dreier seg om? Anonymkode: 90175...250
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #36 Skrevet 6. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg måtte ikke levere noen vandelsattest de gangene jeg har blitt ansatt som sykepleier. Det er riktignok noen år siden, så jeg vet jo ikke om det har endret seg. Det er uansett en mindre forseelse, så jeg tror sånt blir slettet etter en stund (er ikke sikker). Du får legge saken bak deg og ikke gjøre noe sånt igjen. Om det står på en vandelsattest, vil du nok fø problemer, for det er viktig med ærlighet når man håndterer alle mulige typer medisiner (A og B- preparater bl.a). Anonymkode: 4d2e0...939 Vet ikke om det er noe nytt, men er rimelig sikker på at helsepersonell må levere vandelsattester nå. Men som sagt så omfatter ikke dette §323, men §321 og 322, samt en haug andre paragrafer som handler om andre lovbrudd. Det kan jo være ulike arbeidsgivere har forskjellige krav, men sånn generelt tror jeg det er slik nå. Kommer selvfølgelig ALDRI til å gjøre noe sånt igjen. Det visste jeg helt fra det tidspunktet jeg ble tatt. Mindre tyveri etter §323 står jo på attesten, men bare på den uttømmende (tror/håper jeg?), og ikke på begrensede politiattester som leveres når man skal jobbe som helsepersonell og ellers med feks. barn, funksjonshemmede, eldre og lignende. Da har de vel ikke lov til å kreve uttømmende attest, men bare lovbrudd som har betydning for jobben man skal gjøre. Som sagt er jeg jo da redd for å bli straffet etter §321 slik at dette vises på en slik attest, selv om jeg ikke har begått et slikt lovbrudd. Anonymkode: 90175...250
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #37 Skrevet 6. august 2016 Gidder ikke lese denne tråden mer. Du gjentar om og om igjen den helv**** paragrafen! Ok greit! Har fått med oss at du er livredd du blir straffet hardere enn hva du stjal, men herregud ro deg ned! Du er stresset fordi du vet du har gjort noe galt. Når du får brevet skal du se de ikke har lagt på noe større beløp. Anonymkode: ecb35...355 1
Torfa Skrevet 6. august 2016 #38 Skrevet 6. august 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Der er ingenting eller kollone på en politianmeldelse for den anmeldte til.å skrive under på for å godta anmeldelsen. Stjeler du, så vil ikke jeg se deg som sykepleier, så enkelt er det. Plettfri vandel, eller finn deg et yrke uten menneskelig kontakt., så harde bud er det i mitt hode. Nasker du en gang så er det noe feil på dine indre vurderinger, din moral og din etikk, og du vil få problemer med å styre deg senere og. Anonymkode: 4d03c...160 Veldig gla for at ikke alle er like "hard i budene" som deg. Alle har vi gjort noe vi ikke skulle gjort en gang i livet, som f eks kasten en sten, gått på slang, kjørt litt over fartsgrensen o.l med varierende utfall når det kommer til konsekvenser. Ts, så godt å vite at du har klart deg igjennom tilbakefallet i sommer. Du har sikkert kjempet en tøff kamp og bør være stolt av deg selv!!
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #39 Skrevet 6. august 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gidder ikke lese denne tråden mer. Du gjentar om og om igjen den helv**** paragrafen! Ok greit! Har fått med oss at du er livredd du blir straffet hardere enn hva du stjal, men herregud ro deg ned! Du er stresset fordi du vet du har gjort noe galt. Når du får brevet skal du se de ikke har lagt på noe større beløp. Anonymkode: ecb35...355 Så ikke les tråden noe mer, da. Den er ikke for å informere dere om hva jeg er redd for, men for å få vite om det er potensielt mulig, og hvor vanlig det eventuelt er, at man blir straffet for et mer alvorlig tyveri enn det man egentlig har begått. Det er jo mange eksempler i Norge på at noen straffes men egentlig ikke har begått lovbruddet de straffes for. Men jeg aner ikke hvor vanlig det er for denne typen forbrytelser. Anonymkode: 90175...250 1
Brimi Skrevet 6. august 2016 #40 Skrevet 6. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hvis det undersøkes nærmere og så tas til retten, må jeg betale kostnadene for dette hvis utfallet blir at jeg er skyldig i mer enn det jeg egentlig har gjort? Og vet du hva som kommer til å stå i brevet fra politiet? Er det veldig kortfattet hvor det bare står beløpet forelegget er på, og et sted jeg må skrive under, eller er det en lengre tekst om hva dette dreier seg om? Anonymkode: 90175...250 Jeg er usikker på alt du spør om her egentlig. Uansett er det lite trolig at de klusser med beløpet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå