AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #1 Skrevet 6. august 2016 Det er mitt inntrykk og jeg er ikke stygg. Har fått høre at jeg har utseende med meg, men nå har jeg levd lenge og synes menn er dårlig på å ta initiativ. Hva gjør jeg galt? Er jeg ikke frempå nok? Invisterer jeg ikke nok penger og tid på utseende? Jeg kunne tenke meg en kjæreste, men synes det er mannens oppgave å ta det første skrittet. Nå går ikke jeg på byen lenger. Må man som kvinne i dag registrere seg på datesider for å få kjæreste, melde seg på dansekurs og fly på byen? Hva med initiativ i dagliglivet? Må menn bli fulle før de går bort eller er man avhengig av felles venner og å være veldig sosial for å få kjæreste? Livet er vanskelig og komplisert, isåfall det sosiale. Noe jeg ikke har fått med meg? Føler jeg alltid står på utsiden og må se på andres lykke. Er så lei! Vil oppleve det selv også! Hva tenker dere? Noen råd? Anonymkode: b916d...7d5 3
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #3 Skrevet 6. august 2016 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med initiativ i dagliglivet? Hvor da? Jeg tenker på at menn som forsøker å flørte på arbeidsplassen, blir anklaget for seksuell trakassering. Andre steder, som på butikken, blir de stemplet som potensielle overgripere som ikke kan la kvinner går i fred uten uønsket oppmerksomhet. Slik tenkningen er rundt dette, er det tryggest for menn å kun ta initiativ på typiske sjekkearenaer. Her er det selvfølgelig mange unntak, men tendensen er der. Anonymkode: ccd31...414 21
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #4 Skrevet 6. august 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor da? Jeg tenker på at menn som forsøker å flørte på arbeidsplassen, blir anklaget for seksuell trakassering. Andre steder, som på butikken, blir de stemplet som potensielle overgripere som ikke kan la kvinner går i fred uten uønsket oppmerksomhet. Slik tenkningen er rundt dette, er det tryggest for menn å kun ta initiativ på typiske sjekkearenaer. Her er det selvfølgelig mange unntak, men tendensen er der. Anonymkode: ccd31...414 De er bare creeps og potensielle overgripere om de ikke er hotte nok. De hotte mennene burde sjekke opp jenter på dagtid Anonymkode: e3452...abd 12
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #5 Skrevet 6. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor da? Jeg tenker på at menn som forsøker å flørte på arbeidsplassen, blir anklaget for seksuell trakassering. Andre steder, som på butikken, blir de stemplet som potensielle overgripere som ikke kan la kvinner går i fred uten uønsket oppmerksomhet. Slik tenkningen er rundt dette, er det tryggest for menn å kun ta initiativ på typiske sjekkearenaer. Her er det selvfølgelig mange unntak, men tendensen er der. Anonymkode: ccd31...414 Det er en diger forskjell på å være sleip og ekkel, og oppriktig. Jeg er for at begge parter tar initiativ. Men jeg er enig i at norske menn må få et spark bak. De er faktisk veldig passive. Jeg har mista menn pga deres passivitet. Noe jeg har fått høre av et par i ettertid, som angret på at de ikke ga mer. Men når jeg ikke får noe tilbake fra de, så havner de i vennesona. Jeg har gitt de flere åpninger for å få de til å vise interesse, men de er fortsatt passive. Nå sist gikk jeg ut flere ganger med en fyr, men han tok aldri initiativ til så mye som en klem. Jeg prøvde til og med å sjenke han for å få liv i han. Jeg satt omtrent på fanget hans og helte sprit ned i kjeften på han. Men han var fortsatt like tilbakeholden. Til sine venner har han fortalt han var interessert i meg. Jeg var gira på han selv men siden han var totalt død så mista jeg all interesse. Om en fyr må sveives igang allerede i datingfasen hvor treg vil han da ikke bli om vi blir sammen? Anonymkode: 3dd22...2ee 9
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #6 Skrevet 6. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gitt de flere åpninger for å få de til å vise interesse. Hvilke åpninger?:) Bare til opplysning Anonymkode: 1ca39...0dd
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #7 Skrevet 6. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er en diger forskjell på å være sleip og ekkel, og oppriktig. Jeg er for at begge parter tar initiativ. Men jeg er enig i at norske menn må få et spark bak. De er faktisk veldig passive. Jeg har mista menn pga deres passivitet. Noe jeg har fått høre av et par i ettertid, som angret på at de ikke ga mer. Men når jeg ikke får noe tilbake fra de, så havner de i vennesona. Jeg har gitt de flere åpninger for å få de til å vise interesse, men de er fortsatt passive. Nå sist gikk jeg ut flere ganger med en fyr, men han tok aldri initiativ til så mye som en klem. Jeg prøvde til og med å sjenke han for å få liv i han. Jeg satt omtrent på fanget hans og helte sprit ned i kjeften på han. Men han var fortsatt like tilbakeholden. Til sine venner har han fortalt han var interessert i meg. Jeg var gira på han selv men siden han var totalt død så mista jeg all interesse. Om en fyr må sveives igang allerede i datingfasen hvor treg vil han da ikke bli om vi blir sammen? Anonymkode: 3dd22...2ee Dette er veldig subjektivt, samme mann kan oppleves sjarmerende for ei dame og creepy for ei annen. Dette fokuset på overgrep, voldtekter og stalking i mediene gjør noe med tankesettet til menn og kvinner. Jeg har opplevd selv mange ganger som mann at jeg ikke kan spørre et spørsmål eller gjøre en hyggelig gest for fremmede kvinner i det offentlige rom, uten å bli stemplet som en creep eller en som prøver å få seg et ligg. Nå lever vi i et likestilt samfunn, om du ønsker mer action må du handle selv. Anonymkode: 0a495...5a2 17
Gjest Minesveiper Skrevet 6. august 2016 #8 Skrevet 6. august 2016 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er mitt inntrykk og jeg er ikke stygg. Har fått høre at jeg har utseende med meg, men nå har jeg levd lenge og synes menn er dårlig på å ta initiativ. Hva gjør jeg galt? Er jeg ikke frempå nok? Invisterer jeg ikke nok penger og tid på utseende? Jeg kunne tenke meg en kjæreste, men synes det er mannens oppgave å ta det første skrittet. Nå går ikke jeg på byen lenger. Må man som kvinne i dag registrere seg på datesider for å få kjæreste, melde seg på dansekurs og fly på byen? Hva med initiativ i dagliglivet? Må menn bli fulle før de går bort eller er man avhengig av felles venner og å være veldig sosial for å få kjæreste? Livet er vanskelig og komplisert, isåfall det sosiale. Noe jeg ikke har fått med meg? Føler jeg alltid står på utsiden og må se på andres lykke. Er så lei! Vil oppleve det selv også! Hva tenker dere? Noen råd? Anonymkode: b916d...7d5 Jeg skriver ikke dette for å være dust, men norske kvinner er generelt ganske kjipe i dagliglivet. Går du på butikken, eller ute på gaten er det få kvinner som møter blikket ditt og de som gjør det ser vekk nesten med en gang. Man får veldig lite positiv energi tilbake når man sender energi ut. Folk går rundt i sin egen verden og følger lite med på det som skjer rundt dem. Hvis jeg skal ta initiativ til deg i dagliglivet, må du signalisere at jeg skal ta initiativ. Dvs, se meg inn i øynene og smil til meg. Ellers må jeg faktisk gå inn og avbryte det du holder på med for å oppnå kontakt noe som føles unaturlig og ubehagelig ut. Damer som ser alle andre steder enn på meg kommer jeg ikke til å gå bort til. Jeg er enig med deg i at norske menn er dårlig på å ta initiativ, og det er flere årsaker til det. En av dem er norske kvinner er "kalde" i dagliglivet. Jeg har vært på reise i flere land og i noen av landene kom damene bort å ga komplimenter Jeg har kun opplevd en gang at en ukjent dame har kommet bort til meg i dagliglivet I Norge og sagt at jeg er kjekk, og hun var en tysk utvekslingstudent, altså ikke norsk. Dere burde rett og slett ta å skjerpe dere 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor da? Jeg tenker på at menn som forsøker å flørte på arbeidsplassen, blir anklaget for seksuell trakassering. Andre steder, som på butikken, blir de stemplet som potensielle overgripere som ikke kan la kvinner går i fred uten uønsket oppmerksomhet. Slik tenkningen er rundt dette, er det tryggest for menn å kun ta initiativ på typiske sjekkearenaer. Her er det selvfølgelig mange unntak, men tendensen er der. Anonymkode: ccd31...414 Det å få til å snakke med kvinner når de er på jobb, handler egentlig bare om å ha god sosial intuisjon. Man må for det første forstå at hun er på et sted hun faktisk "ikke kan flykte fra". Derfor er det viktig å gi henne kontrollen når det kommer til om hun vil snakke med deg eller ikke. Utrolig slitsomt for kvinner å snakke med menn de egentlig ikke vil snakke med, og det er vanskelig for dem å be deg gå dersom de er på jobb. Jeg snakket mye med en kvinne jeg likte veldig godt når hun var på jobb, og det jeg alltid gjorde var å spørre om hun var opptatt og hadde mye å gjøre. Dersom hun ikke vil snakke med meg kunne hun bare si at hun var opptatt og da hadde jeg latt henne være i fred. Easy out for henne, og hun ville artig nok aldri at jeg skulle gå En annen ting er å ikke snakke med dem for lenge. Viktig å gå før de blir lei av deg. For å gjøre det riktig må man lese damene. Endret 6. august 2016 av Minesveiper
Gjest Minesveiper Skrevet 6. august 2016 #9 Skrevet 6. august 2016 (endret) Edit: Dobbelpost Endret 6. august 2016 av Minesveiper
Gjest PetterPanne Skrevet 6. august 2016 #10 Skrevet 6. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor da? Jeg tenker på at menn som forsøker å flørte på arbeidsplassen, blir anklaget for seksuell trakassering. Andre steder, som på butikken, blir de stemplet som potensielle overgripere som ikke kan la kvinner går i fred uten uønsket oppmerksomhet. Slik tenkningen er rundt dette, er det tryggest for menn å kun ta initiativ på typiske sjekkearenaer. Her er det selvfølgelig mange unntak, men tendensen er der. Anonymkode: ccd31...414 Dette. Jeg har prøvd å sjekke damer i hverdagen, og endte med at jeg ble innkalt på teppet av sjefen. Aldri under noen omstendighet skal jeg sjekke opp noen, utenom på byen eller fritidssammenheng. Dessuten er de fleste damer ikke mottakelige for kontakt i hverdagen. Blir fort stemplet som creep og potensiell overgriper. Og hvis man ikke ser utrolig bra ut, så er det ihvertfall døden for all interesse. Dere har gravd denne graven sjæl damer. Det er den konstante shaminga av menn som tør være menn og vise interesse for kvinner, og den konstante hylingen om at kvinner ikke skal bli trakassert, som gjør at menn totalt gir faen i å ta kontakt. Dere har fått det dere vil ha. Dere kan få lov til å gå på gata i fred. Hvorfor klager du? Menn lar deg være i fred.
Summers Skrevet 6. august 2016 #11 Skrevet 6. august 2016 (endret) Å være singel, ikke gå på byen, ikke på nettdating og samtidig klage over at menn tar lite initiativ er som å være arbeidsløs, ikke søke på jobb og samtidig klage over at arbeidsgiverne er dårlige på headhunting. Endret 6. august 2016 av Summers 33
Gjest PetterPanne Skrevet 6. august 2016 #12 Skrevet 6. august 2016 Et øyeblikk siden, Summers skrev: Å være singel, ikke være på byen, ikke på nettdating og klage over at menn viser lite initiativ er som å være arbeidsløs, ikke søke på jobb og klage over at arbeidsgiverne er dårlige på headhunting. /thread over
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #13 Skrevet 6. august 2016 Det er mitt inntrykk også. Jeg synes det er vanskelig å møte noen. Nå er jeg riktignok på nett også, men har ikke funnet noen som passer der ennå. Man mister litt piffen, når menn viser så lite interesse ute i dagliglivet. Føler at man ikke er noe attraktiv når menn knapt legger merke til en, men bare er opptatt av asfalten, mobilen osv. Det hadde vært så deilig om en mann kom og tok en med storm. Men det er er nok bare en urealistisk ønskedrøm. Bare å skrive dette vet jeg provoserer menn, som mener at jeg heller skal ta kontakt. Det virker som om det er forventet at kvinner skal ta mest kontakt i dagens Norge. Det gjør at vi litt mer tilbakeholdne/sjenerte kvinner ofte ikke blir valgt. Anonymkode: 369c4...f8a 5
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #14 Skrevet 6. august 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mitt inntrykk også. Jeg synes det er vanskelig å møte noen. Nå er jeg riktignok på nett også, men har ikke funnet noen som passer der ennå. Man mister litt piffen, når menn viser så lite interesse ute i dagliglivet. Føler at man ikke er noe attraktiv når menn knapt legger merke til en, men bare er opptatt av asfalten, mobilen osv. Det hadde vært så deilig om en mann kom og tok en med storm. Men det er er nok bare en urealistisk ønskedrøm. Bare å skrive dette vet jeg provoserer menn, som mener at jeg heller skal ta kontakt. Det virker som om det er forventet at kvinner skal ta mest kontakt i dagens Norge. Det gjør at vi litt mer tilbakeholdne/sjenerte kvinner ofte ikke blir valgt. Anonymkode: 369c4...f8a Jeg ser på alle damer som går forbi enten jeg liker dem eller ikke, som regel bare ignorer de meg(Selv om jeg vet jeg ser ok ut). Tror du det er motiverende å gå bort til dem da? Anonymkode: e3452...abd 6
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #15 Skrevet 6. august 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser på alle damer som går forbi enten jeg liker dem eller ikke, som regel bare ignorer de meg(Selv om jeg vet jeg ser ok ut). Tror du det er motiverende å gå bort til dem da? Anonymkode: e3452...abd OK. Jeg skal prøve å se litt mer selv da. Lett å bare legge merke til at man selv blir oversett. Anonymkode: 369c4...f8a
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #16 Skrevet 6. august 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser på alle damer som går forbi enten jeg liker dem eller ikke, som regel bare ignorer de meg(Selv om jeg vet jeg ser ok ut). Tror du det er motiverende å gå bort til dem da? Anonymkode: e3452...abd Men jeg skjønner ikke helt at du bruker energien på å se på damer du ikke liker også. Anonymkode: 369c4...f8a
Gjest PetterPanne Skrevet 6. august 2016 #17 Skrevet 6. august 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser på alle damer som går forbi enten jeg liker dem eller ikke, som regel bare ignorer de meg(Selv om jeg vet jeg ser ok ut). Tror du det er motiverende å gå bort til dem da? Anonymkode: e3452...abd Dette. Vil påstå det er 1/10 kvinner som møter blikket mitt. Og jeg har ikke noe stirrende blikk. Kroppspråket OSER "hold deg unna meg". Vær mer bevisst på hvor mottakelige dere er. Det er ikke bare jeg som merker det, jeg har en kompis som alle damer sikler etter. Høy, ser bra ut, er faktisk daglig leder i et firma. Han opplever nøyaktig det samme. Og han gidder ikke ofre noe som helst for å gidde å gå bort til dere.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #18 Skrevet 6. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men jeg skjønner ikke helt at du bruker energien på å se på damer du ikke liker også. Anonymkode: 369c4...f8a Ser kortere på de jeg ikke liker så godt. Men alle er verdt et blikk. Anonymkode: e3452...abd 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #19 Skrevet 6. august 2016 4 minutter siden, PetterPanne skrev: Det er ikke bare jeg som merker det, jeg har en kompis som alle damer sikler etter. Høy, ser bra ut, er faktisk daglig leder i et firma. Han opplever nøyaktig det samme. Og han gidder ikke ofre noe som helst for å gidde å gå bort til dere. Veldig overraskende at han blir oversett. Jeg må innrømme at jeg tror kjekke menn har det så lett. At mange damer legger seg etter dem. Men du skriver jo her også at alle damer sikler etter han, så vet ikke helt hva du egentlig mener. Anonymkode: 369c4...f8a 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #20 Skrevet 6. august 2016 Når det er snakk om øyekontakt i offentligheten, så sliter jeg (kvinne) litt. Er så vanskelig å finne balansen mellom yndig blikkontakt og stirring. Jeg vil jo gjerne være dette men er redd jeg ender opp med å se ut som dette Anonymkode: 669d6...c1f 18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå