Gå til innhold

Babyshower til venninne - bestemor er crazy

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har/hadde planlagt en babyshower til en venninne av meg over lengre tid. Hørte med folk om de kunne ta med en matrett hver slik at jeg slapp å stå for all mat alene. Jeg kjøpte inn mye fin pynt og det var en koselig babyshower selv om nesten ingen kom. Brukte ca 1000 kr på pynt, ballonger, dekorasjoner, fat, lys, tyll o.l som kjørte land og strand for å få tak i. Jeg fant nemlig et outlet utenfor byen og fikk dermed flere fulle bæreposer for 1000 kr som opprinnelig hadde kostet nærmere 4500 kr. Den kommende mormor ville at det skulle være hos henne, så der var vi. 

I ettertid har jeg fått vite av folk at moren til min venninne har sett sitt snitt til å tjene penger på denne showeren  og har sendt mld  til de jentene jeg ikke kjenner. Hun har sendt de en "regning" på pynten som JEG har kjøpt inn og har sagt at hun har brukt mangfoldige tusen på pynten og synes at folk kan bidra med penger. Hun har altså sendt sitt eget kontonr til folk og bedt dem overføre 500 kr hver for pynten. Dette var FØR babyshoweren hadde begynt. I tillegg har hun ringt rundt til folk og diktert hvilke matretter de skal lage. Det var flere som sa de ikke var så flink på kjøkkenet og tenkte å lage noe enkelt. Nei, det var IKKE godt nok og hun forventet at folk kjøpte inn Gilde  og andre dyrere produkter, for datteren hennes fortjente ikke "billig  mat". Hun har også ringt rundt og sagt hva folk må kjøpe til datteren hennes. Hun ene hadde nevnt at hun har fått sin mor til å lage et fint vognteppe. Moren til min venninne sa at det var unødvendig og at hun ikke å komme med fordi hun hadde kjøpt et fint/finere teppe selv.

Hun sendte også bilder til folk av ting datteren ønsket seg, hvor det billigste kostet 595,- (det dyreste kostet 4000kr) og ba de dukke opp med disse gavene. I tillegg har min venninne nevnt i ettertid til meg at hun synes så synd på moren som måtte stå for HELE showeren og at ingen hjalp til. Og at moren hadde brukt masse penger på pynt fordi pynten jeg kom med hadde bare vært ett knekt lys og noe boss. Hva faen? Jeg kjøpte inn ALL pynt utenom "grandma  to be"-krone til mormoren og "Mother to be "-tiara til min venninne + en gassballong . Det har moren kjøpt inn selv "for det må jo være skikkelig babyshower" sa hun til meg. Resten var fra meg, men det har ikke moren nevnt.

Nå skjønner jeg hvorfor det ikke kom så mange. Hun har i ettertid skrevet stygge mld til folk om hvor dårlige venninner de er som ikke kom og feiret hennes datter og med en purring på penger til pynten. Er helt i sjokk. Hun har ringt til folk og klaget på meg som person fordi jeg skulle stå for pynten, men det stod ikke til hennes forventninger og derfor måtte kjøre rundt for å ordne pynt i siste liten. Dette er overhode ikke sant.  At hun ønsket krone til seg selv og datteren pluss en gasdballong må hun ta på sin egen kappe og ikke belaste andre med. Ble utrolig lei meg for at hun driver på slik. Min venninne er blind når det gjelder moren sin og støtter henne uansett hva. Måtte bare få det ut.. ble kvalm av hele opplegget.

Anonymkode: 6a15e...e9b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Holy moly! Vær glad det ikke er din mor,og at du ikke må forholde deg til henne særlig.

Men sa du ikke ifra? Til gjester og kommede mor, at det bestemoren gjorde var løgn og snylting? Jeg hadde nok gitt klar beskjed til gjestene (og bestemor)med en gang jeg hørte om pengeinnkreving. Tipper hun er en dame som ingen sier i mot, og nok en gang skjedde det. Hva sier datteren når du forteller den reelle historien? 

Anonymkode: 98118...e88

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Wow, jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Hun høres ikke helt god. Jeg håper du har sagt ifra til de andre at moren har tatt betalt for ingenting og at de burde kreve penger tilbake!? 

Hadde jeg fått vite om dette før babyshowern så hadde jeg nok stille tatt med meg pynten og trykket meg ut av hele greia. Også hadde jeg arrangert en ny babyshower uten mor slik at alle venninnene gidder å bli med.

Anonymkode: 2b2fb...a7d

• Liker 5
Skrevet

Sorry meg, men fy faen for ei megge! Hadde blitt rimelig irritert selv. Jeg ville visst fram meldingene hun har sendt rundt.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble egentlig sjokkert av at du brukte 1000 kroner på pynt. Men så ble det bare verre...

Det høres sprøtt ut, men er vel ikke noe problem for deg å forklare hva som er riktig?

Anonymkode: 0b254...31e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Jeg fikk ikke vite om dette før nå, 1 mnd etter babyshoweren.  Moren er en "hard" person som ingen sier i mot, ja. Moren ba hun ene bake "verdens beste" kake og sa at dersom hun ikke klarte det, så kunne hun gjøre det selv mens vedkommende betalte for ingredienser. Moren tilbød seg til og med å kjøpe ingredienser for henne. Personen hadde aldri bakt kaken før og tenkte dette var en grei deal. Etter babyshoweren fikk hun mld med beløp og kontonr. 470 kr kom ingrediensene på. Jeg spurte min venninne (før jeg visste alt dette) om jeg kunne få oppskrift på kaken fordi jeg synes den var god. Da svarte min venninne at den er veldig lett å lage for moren bruker bare sånne ferdigpakker kjøpt på butikken 😮 og moren hadde vært så heldig å kjøpe mange slike pakker når lokalbutikken hadde utsalg. Fortalte det til hun som har betalt 470 kr for en ferdigpakke med "verdens beste"😲

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Tror nesten jeg hadde vært så frekk at jeg hadde lagt ut en bildecollage med bilder av pynten og kvitteringen. Med tekst: "Ble en utrolig flott babyshower! Må sende en ekstra takk til outlet XXX for at de hadde salg akkurat da vi trengte det som mest. Masse pynt til 1/4 av opprinnelig pris. Penger spart er mer penger til kaker og snacks. Hurra!!". Eller noe slikt? Skikkelig passiv aggressiv :laugh: Men jeg hadde gjort det likevel. Hoho!!

Anonymkode: a4bf6...5b3

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Dere som har blitt lurt for penger burde gå i samlet gjeng og spørre pent om å få det tilbake.

Anonymkode: 2b2fb...a7d

• Liker 7
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg har/hadde planlagt en babyshower til en venninne av meg over lengre tid. Hørte med folk om de kunne ta med en matrett hver slik at jeg slapp å stå for all mat alene. Jeg kjøpte inn mye fin pynt og det var en koselig babyshower selv om nesten ingen kom. Brukte ca 1000 kr på pynt, ballonger, dekorasjoner, fat, lys, tyll o.l som kjørte land og strand for å få tak i. Jeg fant nemlig et outlet utenfor byen og fikk dermed flere fulle bæreposer for 1000 kr som opprinnelig hadde kostet nærmere 4500 kr. Den kommende mormor ville at det skulle være hos henne, så der var vi. 

I ettertid har jeg fått vite av folk at moren til min venninne har sett sitt snitt til å tjene penger på denne showeren  og har sendt mld  til de jentene jeg ikke kjenner. Hun har sendt de en "regning" på pynten som JEG har kjøpt inn og har sagt at hun har brukt mangfoldige tusen på pynten og synes at folk kan bidra med penger. Hun har altså sendt sitt eget kontonr til folk og bedt dem overføre 500 kr hver for pynten. Dette var FØR babyshoweren hadde begynt. I tillegg har hun ringt rundt til folk og diktert hvilke matretter de skal lage. Det var flere som sa de ikke var så flink på kjøkkenet og tenkte å lage noe enkelt. Nei, det var IKKE godt nok og hun forventet at folk kjøpte inn Gilde  og andre dyrere produkter, for datteren hennes fortjente ikke "billig  mat". Hun har også ringt rundt og sagt hva folk må kjøpe til datteren hennes. Hun ene hadde nevnt at hun har fått sin mor til å lage et fint vognteppe. Moren til min venninne sa at det var unødvendig og at hun ikke å komme med fordi hun hadde kjøpt et fint/finere teppe selv.

Hun sendte også bilder til folk av ting datteren ønsket seg, hvor det billigste kostet 595,- (det dyreste kostet 4000kr) og ba de dukke opp med disse gavene. I tillegg har min venninne nevnt i ettertid til meg at hun synes så synd på moren som måtte stå for HELE showeren og at ingen hjalp til. Og at moren hadde brukt masse penger på pynt fordi pynten jeg kom med hadde bare vært ett knekt lys og noe boss. Hva faen? Jeg kjøpte inn ALL pynt utenom "grandma  to be"-krone til mormoren og "Mother to be "-tiara til min venninne + en gassballong . Det har moren kjøpt inn selv "for det må jo være skikkelig babyshower" sa hun til meg. Resten var fra meg, men det har ikke moren nevnt.

Nå skjønner jeg hvorfor det ikke kom så mange. Hun har i ettertid skrevet stygge mld til folk om hvor dårlige venninner de er som ikke kom og feiret hennes datter og med en purring på penger til pynten. Er helt i sjokk. Hun har ringt til folk og klaget på meg som person fordi jeg skulle stå for pynten, men det stod ikke til hennes forventninger og derfor måtte kjøre rundt for å ordne pynt i siste liten. Dette er overhode ikke sant.  At hun ønsket krone til seg selv og datteren pluss en gasdballong må hun ta på sin egen kappe og ikke belaste andre med. Ble utrolig lei meg for at hun driver på slik. Min venninne er blind når det gjelder moren sin og støtter henne uansett hva. Måtte bare få det ut.. ble kvalm av hele opplegget.

S.Y.K.T

Du har vel gått ut og sagt at de ikke må finne på å gi moren hennes penger? Du må jo stå for det du har gjort, og få det frem i lyset at det er DU SOM HAR GJORT tilnærmet alt. 

Venninnen din støtter moren sin uavhengig av alt du sier til henne? Du har tatt "praten" med henne og forklart hvordan ståa er i denne situasjonen? Da er hun manipulert av (psykopat-)moren sin, og det er intet håp.. Ville holdt avstand, slikt fører sjelden noe godt med seg gitt. 

• Liker 6
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Gi venninna di en kopi av kontoutskriften fra den kontoen du brukte da du betalte for pynten (du stryker selvsagt ut det som ikke er aktuelt for henne å se, det som har med andre ting å gjøre). 

Så ber du disse venninnene om å videresende meldingene fra mora hennes til henne. Får bare håpe at de ikke har slettet dem helt bort. 

Dere i vennegjengen må gå sammen til moren og snakke med henne face to face for å fortelle henne at det virkelig ikke nytter å oppføre seg slik som hun har gjort. Hun dytter jo bare barnets (din venninne) venninner fra henne (altså, fra venninna di).

AnonymBruker
Skrevet

Vis venninna di denne tråden! Hun kommer til å miste venner pga moren hvis moren stadig styrer på som dette......

Anonymkode: 5903d...8b9

• Liker 6
Skrevet

Fy faen! Folk er frekke. Verste jeg har hørt på lenge. Uff får vondt av venninna,   flaut for henne.  

• Liker 8
Skrevet

Dette er jo hinsides frekt, hun dama der må jo ha en eller annen diagnose.. Det er ingen normale mennesker som oppfører seg slik.. 😳

• Liker 7
Skrevet

Er det mulig?!  Det frekkeste jeg har hørt, og crazy er det riktige ordet. 

Må være utrolig pinlig for datteren, og jeg synes du skal fortelle henne hva som har skjedd.  Da forstår hun også hvorfor så få kom.

• Liker 1
Skrevet

Noen ganger blir jeg bare imponert over hvor gærn det er mulig å være. :sjokkert:

Si fra til alle venninnene om hva som har skjedd, og ta en prat med datteren. Moren er sannsynligvis så gal at det ikke er vits i å snakke med henne. Men om du skal gjøre det, bør du alliere deg med de venninnene som ble lurt til å betale og ta samtalen sammen med disse. 

Jeg synes skikkelig synd på venninnen din som har en sånn mor. :sprettoy: 

• Liker 3
Skrevet

Nå ble jeg SKIKKELIG satt ut! Jeg har kort og greit ikke ord! Klem til deg TS!

• Liker 3
Skrevet

Herreguuud! Dette hadde jeg ALDRI klart å la ligge!!

Enig i at du bør vise denne tråden til venninna di! Hun kommer til å miste venner pga dette! Og jeg hadde sagt det til hver eneste en av venninnene, både de som kom og de som ikke kom!

Det der skulle hun søren meg ikke kommet unna med! Pliiis gjør noe! Og hold oss oppdatert!

• Liker 2
Skrevet

Fy faen fot en megge! Jeg ville startet med å kontakte de som var invitert og spurt hvilken dialog de har hatt med moren. Få de til å sende deg kopi/skjermbilde av meldinger. Så kombinerer du dette med dine egne kvitteringer og meldinger med moren. 

Du og en felles venninne bør presentere dette for venninnen din, for som flere sier vil hun kunne miste venner på dette i fremtiden. Hvis dere ikke vil konfrontere henne, ville jeg rett og slett bare sendt en mail med alle vedleggene og sagt at jeg var så sjokket at jeg ikke har ord. Og så tatt en pause fra hele familien. 

Uansett hva du gjør, få frem sannheten til de som var invitert så du ikke sitter igjen med svarteper (folk tror du var med på det)

• Liker 4
Skrevet

Fytti for for et menneske :overrasket:

Du må få frem sanheten. Hun mister jo mest sannsynlig venner pga denne moren. Slå deg sammen med noen av disse venninnene og fortell det til henne sammen. 

AnonymBruker
Skrevet

Hei  igjen! :) Min venninne er en utrolig grei jente, men veldig manipulert av moren. Det var faktisk min venninne selv som brakte opp emnet om babyshoweren som var for (over!) en mnd siden, nå nylig.  Moren hennes har visst klaget sånn på at hun har stått for ALT når det gjelder babyshoweren  og at vi venninner har bare lagt alt ansvar over på moren. Min venninne synes så synd i moren nemlig. Jeg viste min venninne fb-arrangementet JEG har opprettet og hvor mye jeg har stått på for å få til en babyshower (i tillegg til at jeg selv har en baby på 6 mnd som krever sitt). Jeg sa også at ALL pynten var fra meg utenom de to kronene og én gassballong. Min venninne sa at moren hadde sagt at pynten jeg kom med ikke kunne brukes fordi der var det kun ett knekt lys og "resten var søppel". Moren hadde i tillegg vist henne en pose med et knekt lys og noe søppel oppi som hun sa jeg hadde kommet med.

Jeg spurte min venninne om hun så den fine duken, banneret, koppene, fatene og serviettene.  Jeg spurte om hun så båndene, de rosa og hvite kubbelysene og om hun så alle pyntesmokker som lå utover "its a girl"-løperen av tyll  Jeg spurte om hun så alle de forskjellige ballongene som var der og om hun så de fine  rosa "its  av girl"-cupcakesene. Joda, dette hadde hun sett fordi hun synes pynten var nydelig og ønsket å ta vare på den. Ja, svarte jeg. Alt det (pluss mer) kom jeg med og det har din mor tatt æren for, i tillegg til å sende regning til andre som både kom og ikke kom i showeren. Jeg sa også at det ikke er meningen å bringe det opp til min venninne for det er ikke hennes feil, ei heller hennes ansvar, men jeg blir såret når jeg blir baksnakket innad i hennes familie fordi jeg liksom bare legger alt ansvar og utlegg over på andre. Heldigvis hadde jeg med meg en venninne da jeg var på pynt shopping, så hun har bekreftet hva som har vært fra meg.  Tenker også å legge ut bilde av pynten på outleten  sin fb  side med en STOR takk til dem, slik en her oppe foreslo ;) Moren har att på til sendt MEG en mld og krevd 200 kr for bbabyshower kaken som hun har bestilt uten å avtale med meg. Helt ok at hun vil ha en amerikansk babyshower, som hun så fint sa, men å bestille ting og forvente at jeg skal bli med å betale på det etterpå er drøyt. Visste ikke om kaken før jeg kom i babyshoweren. Blir svett av dette. Kjenner jeg koker av sinne! 

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...