Gå til innhold

Noen med erfaring fra toppidrett eller bredde? Hjelp!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg skal begynne på idrettslinjen nå til høsten, i dag så fikk jeg en melding jeg har tenkt utrolig mye over. Jeg må velge programfag så klart, enten toppidrett eller bredde. Jeg har spilt håndball i 4 år, jeg var veldig god men så fikk jeg kyssesyken veldig alvorlig, så jeg er nok dessverre ikke like god lenger siden jeg ble så syk at jeg måtte slutte.. og de som velger toppidrett håndball er som regel ekstremt gode. Så jeg tenkte på bredde, men da jeg var 8 år så mistet jeg kontrollen i vannet, jeg svelget masse vann og hadde det ikke vært for moren min så hadde jeg ikke vært her i dag. Etter det så har jeg vært utrolig redd for vann og takler ikke å ha svømming.. Jeg vet ikke om det er så mye svømming på bredde, men er det noen som vet? Eller som har en mening om hva jeg burde velge og gjøre? Jeg får karakter i det så det er ikke sånn at jeg bare kan skulke heller, tror du læreren hadde satt opp en annen timeplan for meg i mens de andre har svømming om jeg hadde forklart at jeg er kjempe redd? Hilsen en fortvila og stressa jente

Anonymkode: f0f8c...d2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg skal begynne på idrettslinjen nå til høsten, i dag så fikk jeg en melding jeg har tenkt utrolig mye over. Jeg må velge programfag så klart, enten toppidrett eller bredde. Jeg har spilt håndball i 4 år, jeg var veldig god men så fikk jeg kyssesyken veldig alvorlig, så jeg er nok dessverre ikke like god lenger siden jeg ble så syk at jeg måtte slutte.. og de som velger toppidrett håndball er som regel ekstremt gode. Så jeg tenkte på bredde, men da jeg var 8 år så mistet jeg kontrollen i vannet, jeg svelget masse vann og hadde det ikke vært for moren min så hadde jeg ikke vært her i dag. Etter det så har jeg vært utrolig redd for vann og takler ikke å ha svømming.. Jeg vet ikke om det er så mye svømming på bredde, men er det noen som vet? Eller som har en mening om hva jeg burde velge og gjøre? Jeg får karakter i det så det er ikke sånn at jeg bare kan skulke heller, tror du læreren hadde satt opp en annen timeplan for meg i mens de andre har svømming om jeg hadde forklart at jeg er kjempe redd? Hilsen en fortvila og stressa jente

Anonymkode: f0f8c...d2b

Jeg gikk i klasse med mange håndballjenter, og noen var kjempegode og andre spilte bare på hobbybasis. De aller fleste hobbyspillerne valgte bredde. Når det gjelder bredde ville jeg ikke latt svømming være det avgjørende. Det kan du alikevel risikere å få i aktivitetslæren. Hvis du sliter veldig ville jeg prøvd å snakke med læreren. Vi hadde en elev som nesten ikke kunne svømme, som fikk ett tilrettelagt opplegg. Det er bare å forklare at du har vannskrekk, så fikser de forhåpentligvis noe lignende. 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...