AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #1 Skrevet 5. august 2016 Finner ingenting der det står noe om hva dette er.. betyr det at den bremser av seg selv? Noen har City nødbremsesystem, betyr det at den bremser av seg selv i lave hastigheter? Anonymkode: ad775...4cb
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #2 Skrevet 5. august 2016 Hvilket bilmerke snakker vi om Anonymkode: b9d97...b7e
EvaLena Skrevet 5. august 2016 #3 Skrevet 5. august 2016 Det kan nok stemme det du sier. En kollega av meg opplevde at bilen hans bråbremset og stoppet helt av seg selv i forrige uke. Han skjønte ikke noe som helst. Det han hadde oversett i ett kryss var ett barn på liten sykkel. Bilen hans har sensorer 360 grader rundt bilen og varsler om alt. Han priser seg lykkelig for den funksjonen på bilen nå idag, ellers kunne det gått ille. 1
Supernova17 Skrevet 5. august 2016 #4 Skrevet 5. august 2016 17 minutter siden, EvaLena skrev: Det kan nok stemme det du sier. En kollega av meg opplevde at bilen hans bråbremset og stoppet helt av seg selv i forrige uke. Han skjønte ikke noe som helst. Det han hadde oversett i ett kryss var ett barn på liten sykkel. Bilen hans har sensorer 360 grader rundt bilen og varsler om alt. Han priser seg lykkelig for den funksjonen på bilen nå idag, ellers kunne det gått ille. Det stemmer og noen nye biler har denne funksjonen.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #5 Skrevet 5. august 2016 Et øyeblikk siden, EvaLena skrev: Det kan nok stemme det du sier. En kollega av meg opplevde at bilen hans bråbremset og stoppet helt av seg selv i forrige uke. Han skjønte ikke noe som helst. Det han hadde oversett i ett kryss var ett barn på liten sykkel. Bilen hans har sensorer 360 grader rundt bilen og varsler om alt. Han priser seg lykkelig for den funksjonen på bilen nå idag, ellers kunne det gått ille. Jeg ser nå at det het nødbremseforsterker. Rart det ikke står noe hva det er noe sted.. Anonymkode: ad775...4cb
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #6 Skrevet 9. august 2016 audi har en nødbremsfunksjon som registrerer hvordan bremsepedalen blir trykket inn. Ved en rask og hard påvirkning av bremsepedalen vil bilen tolke det som en nødsituasjon og vil hjelpe føreren med å klemme bremsen i bånn, i tillegg vil bremselys blinke for å varsle førere bak om at det har vært en nødbrems. Anonymkode: bcefa...4e1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #7 Skrevet 9. august 2016 Bremseforsterker og sensorer på bremsepedaler har nok mange biler i dag. Dette har ingenting å gjøre med radarbaserte bremsesystemer. VAG har dette på endel modeller, men dette pleier vel fortsatt å være ekstrautstyr, selv på Audi? På egolfen til VW så er dette standard og det reagerer litt i hytt og pine (feilbremsing ved fri bane og bremsing for sent). En sjelden gang har jeg opplevd at den reagerer riktig fordi jeg som sjåfør var treg til å reagere. Anonymkode: 7d81c...d1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå