Gå til innhold

Forslag til slankemat som metter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gjerne lite kalorier, men alle forslag tas imot. Dette vet jeg fra før av: makrell i tomat, laks, torsk, kylling, egg, tunfisk, nøtter, melon, grønnsaker, brød med fiber, knekkebrød, skummet melk, skinke, kalkun, gresk yoghurt, vann, grønn te, urte te, kaffe

Jeg liker ikke skyr, cottage cheese, havregrøt

Anonymkode: 54500...3da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kidneybønner.

Slankemat er rimelig diffust tema.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser mye grønnsaker og drikker masse vann. Skal være under 1200kcal dagen så for å bli mett spiser jeg mye: 

pak choi, grønnkål, gulrot, rødkål, erter, blomkål og spinat. Har gjerne noe fisk til.. Ellers går det mye i det du skriver. Skyr er ganske OK. Kan blande det med noe bringebær f.els.

Anonymkode: 540d4...950

AnonymBruker
Skrevet

Fullkornscouscous, byggris eller quinoa istedenfor pasta eller ris. 

Kikerter, linser og bønner er mettende, lavt på karbohydrater og kalorifattig. 

Anonymkode: 7d287...7d3

Skrevet

Du kan spise akkurat det du har lyst på. Det er lurt å spise normalt sunt, dvs litt av hvert fra alle matvaregrupper hver dag. For å gå ned i vekt må du ha et kaloriunderskudd, men dette skal ikke være større enn at du går ned max 1% av din kroppsvekt pr uke (for de aller fleste et underskudd på 250-1000 kalorier pr dag, som gir 250-1000 gram nedgang (i gjennomsnitt) pr uke). De resterende kaloriene kroppen trenger hver dag, hentes jo fra lagret kroppsfett, og kroppen klarer fint å mobilisere dette, så du skal normalt ikke føle noe ekstra sult når du slanker deg. Mulig forestilllingen om at man blir sulten når man slanker seg, henger igjen fra gamle (gale) dagers "sultekurer".

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nøtter og makrell i tomat er jo overhodet ikke kalorifattig. kalorifattig; nei, Sundt fett; ja.

Men, som over her skriver så er det totalen som teller. Antall kalorier hver dag. Du kan spise deg bælfeit på maten du lister opp, såfremt du spiser mange flere kalorier om dagen en du forbrenner. 

Fiskekaker med høyt fiskeinnhold er kalorifattig og enkelt på farten 😊

Anonymkode: 76d42...f98

• Liker 3
Skrevet

Grønnsaker og mye proteiner. Da blir du mett, får i deg litt fett litt karbohydrater og mye vitaminer. Ikke kok i hjel grønnsakene. Lag heller stor salat med mye forskjellig oppi (alle farger i grønnsaksdisken) og spis kyllingfilet, gjerne to om du vil. Holder deg mett leeeeenge :spise:

AnonymBruker
Skrevet

Grønnsaker og supper :)

Anonymkode: 74f5a...bac

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må passe på å få i meg nok kalorier for å holde vekten på grunn av mye trening. Nettopp derfor spiser jeg mye laks, nøtter og makrell i tomat. 

Slanking blir veldig diffust. Jeg har mer tro på et kosthold med mye sunt fett. Men satser du på lavkarbo og lowfat er ikke dette slankemat akkurat. 

Anonymkode: f7de5...d61

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å slanke meg nå og min strategi er å kutte ut alt som er absolutt unødvendig som jeg er ikke så veldig glad i. Eks kutte ut nøtter, alt drikke som inneholder kcal, brød, alkohol, meieriprodukter tilsatt sukker, salt snaks osv. Også spiser jeg mye grønnsaker, supper og rent kjøtt/fisk/kylling.

Bruker å koke meg bokhvete å spise det med tomatsaus eller ketchup, tomatsuppe med egg, eller salat. Du bør prøve å smake bokhvete, er utrolig godt og selges billig på utlendingbutikker.

Anonymkode: 6e27c...edc

• 2 uker senere...
Skrevet

Til frokost spiser jeg ofte knekkebrød med makrell i tomat eller leverpostei for det finnes det mye proteiner i og det holder lenge. Jeg pleier å spise masse supper til lunsj/middag. Da lager jeg diverse bønnesupper eller supper med kikerter og bruker løk, hvitløk, salt, pepper og hermetiske tomater. Det er kjempegodt og metter veldig bra! 
Men spis lite og ofte! På trening har jeg ofte med proteinbarer og proteinpulver som jeg blander i drikken. Men det er ganske dyrt så prøver å bestille på nett eller reise til Sverige og handle det. Jeg var i Sverige i ferien og da handlet jeg på Matsmart, og det ble veldig billig i og med jeg skulle til Sverige uansett http://www.matsmart.net/produkter/halsa Nå så kan man bare få produktene levert i Sverige men de skal visst begynne å levere til Norge etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...