AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #1 Skrevet 5. august 2016 Dette gjelder katter og en hund. En katt holdes innestengt på et rom uten stimuli, med overfylt og stinkende dokasse og slippes ikke ut av rommet på daglig basis. En katt er utekatt som aldri er inne, men får kastet mat på bakken når den dukker opp. Er mager, men følges ikke opp med markkur. Hunden blir håndtert hardt (røsket i bånd/sele, presset mot bakken), men får gå stort sett fritt inne og har mat og vann. Kattene blir også håndtert hardt (blant annet kastet etter nakkeskinnet). Er dette ille nok til at Mattilsynet reagerer? Eller vil dette bare drukne i en strøm av mer alvorlige meldinger? Anonymkode: df7e2...bd1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #2 Skrevet 5. august 2016 Prøv i alle fall. Meld det inn. Selv om det ikke blir fulgt opp har du i alle fall prøvd. Du kan kontakte dyrebeskyttelsen og, for å spørre om hva de mener. Anonymkode: 5e7a2...7ef 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #3 Skrevet 5. august 2016 Kjenner noen som jobber i mattilsynet og mener at hun jobber med slike saker ja. Anonymkode: c2974...c4f
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #4 Skrevet 5. august 2016 Prøv å melde ihvertfall. Får du ikke noe respons så går det kanskje an å anmelde for dyremishandling? Dette hørtes ikke greit ut :/ Anonymkode: 96d89...955
bippo Skrevet 5. august 2016 #5 Skrevet 5. august 2016 Jeg meldte inn noen for vanskjøtsel av hund, mattilsynet dukket opp 6 mnd senere. Da hadde heldigvis en venn av eieren tatt hunden, nå har han det fint. Men jeg syns mattilsynet tok seg litt god tid altså.
Gjest Margit Spat Skrevet 5. august 2016 #6 Skrevet 5. august 2016 Kjæledyr er en del av Mattilsynets oppgaver, men hvor høyt det prioriteres kommer an på kapasiteten deres. Uansett så bør du melde fra dersom du blir kjent med dårlig dyrehold. Da får det være opp til Mattilsynet å gjøre en faglig vurdering om hva de gjør med det.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #7 Skrevet 6. august 2016 Ring politiet også! Ræva folk må få fjernet dyr fra hjemmet. Alt du beskriver er mishandling. Her i USA ringer jeg 911, politiet kommer alltid innen 5min & de fjerner dyr fra åpenbart mishold. Så må eier møte i retten.HAHA!!! Anonymkode: a33be...f09 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #8 Skrevet 6. august 2016 Ps, går fint ann å ta dyret selv forøvrig-ta misbrukt katt som går konstant ute før den dør. Eier gir f uansett. Jeg tar de jeg kommer over uten å nøle. Så tar jeg kontakt med tilsvarende Mattilsynet, Rescue el. Anonymkode: a33be...f09
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #9 Skrevet 6. august 2016 4 timer siden, bippo skrev: Jeg meldte inn noen for vanskjøtsel av hund, mattilsynet dukket opp 6 mnd senere. Da hadde heldigvis en venn av eieren tatt hunden, nå har han det fint. Men jeg syns mattilsynet tok seg litt god tid altså. Dette er jo helt forferdelig!! Jeg mister all respekt for norsk rettsvesen, politi, politikere og dommere. Det er masse som går forbannet tregt i Norge og vi henger langt etter mange andre land. Folk må ikke gå rundt å tro Norge er fantastisk funksjonelt. DET har jeg funnet ut , dessverre og ble rimelig skuffet når illusjonen brast. Anonymkode: a33be...f09
bippo Skrevet 6. august 2016 #10 Skrevet 6. august 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo helt forferdelig!! Jeg mister all respekt for norsk rettsvesen, politi, politikere og dommere. Det er masse som går forbannet tregt i Norge og vi henger langt etter mange andre land. Folk må ikke gå rundt å tro Norge er fantastisk funksjonelt. DET har jeg funnet ut , dessverre og ble rimelig skuffet når illusjonen brast. Anonymkode: a33be...f09 Ja, jeg er helt enig, men jeg var faktisk overrasket over at de kom i det hele tatt. Men jeg hadde aldri sett hunden bli slått eller noe sånt, det var ikke den typen vanskjøtsel, så kanskje de vurderte det utifra hvor alvorlig de mente det var. Jeg meldte ifra fordi hunden aldri fikk tur eller sosial omgang, og satt bundet ute natt og dag, sommer som vinter, og at eieren iblant kunne stikke på en tredagers fyllekule uten å sette ut vann eller mat til den. Hadde jeg sagt noe om vold hadde de kanskje kommet tidligere, jeg vet ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå