Gå til innhold

Skal kjøpe en leilighet i Oslo sentrum. Budsjett: 2,6 mill

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Sommeren er over og endelig kommer boligene ut på markedet. Jeg er nå klar for en bolighøst der fallet i prisene kommer til å komme, og flere av oss vil komme inn i markedet. Jeg har i flere år ønsket å komme meg inn til sentrum av Oslo, mye fordi dette er et område jeg liker, men også fordi jeg mener det kan være et godt bomiljø der. Nå som utkantene blir stadig mer populære ser jeg mulighetene i sentrum. Jeg har spart egenkaptial igjennom mangfoldige år, og har finansieringsbevis og alt i orden for 2,6 millioner.

Jeg ønsker  seriøse tips, om noen kjenner til områder, gater eller meglere slik at jeg kan få realisert boligdrømmen.

Kravliste:
- 3 soveplasser. Enten soverom, alkover, hems, boder, osv. Jeg har et mål om å ha barna mine boende hos meg, grunnet sentrumstilknyttingen. Moren deres bor ganske avsides i dag, men det har jeg gjort også, så nå er det på tide å komme seg inn dit jeg vil. Det kan bli 2 dager i uka for eksempel, så om det er en innredet bod/hems/alkove spiller ingen rolle.
- OK kjøkken. Kan gjøre litt selv, men bør være grei standard.
- Sentrum/ring 1 helst. Bør være i nærheten av sentrums-banen, og der det er bra liv osv.

Bortsett fra det har jeg utrolig få krav, og er klar for å kjøpe typisk smarte objekter. Har tittet litt nå, og fått enda mer erfaring, snakket med bank, meglere osv.

Fyr løs om noen har gode tips til meg. Er utrolig avhengig av å gjøre en bra deal her, men jeg kan de fleste triksene, så jeg er veldig forberedt.

Anonymkode: 76157...b38

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du ikke lei av disse innleggene enda.

Anonymkode: eb29d...a0b

• Liker 26
Skrevet

Å så gøy, skal vi ha enda en runde med dette :D 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere kun har spydigheter, og ikke tips, så er det vel bare å logge ut.
- TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lykke til er alt jeg har å si. Utkantene er vel først og fremst populære fordi Oslo sentrum er for dyrt for de fleste og ikke fordi folk ikke ser "mulighetene" i sentrum.. 

Anonymkode: 47564...afe

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange ganger må folk fortelle deg at barna dine ikke kan sove i en bod? 

Anonymkode: 7267a...e0a

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til er alt jeg har å si. Utkantene er vel først og fremst populære fordi Oslo sentrum er for dyrt for de fleste og ikke fordi folk ikke ser "mulighetene" i sentrum.. 

Anonymkode: 47564...afe

Hvis du ser på feks Ris og Ullern så er prisene mye høyere enn i sentrum. Hvis man finner en leilighet med en OK standard og gode muligheter med takhøyde/hems/boder osv, så vil man kunne få ekstrem utnyttelse av plassen i sentrum. Disse villastrøkene i utkantene har umenneskelige priser.

- TS

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange ganger må folk fortelle deg at barna dine ikke kan sove i en bod? 

Anonymkode: 7267a...e0a

Det handler ikke om å sove i en bod, det virker som du misforstår med vilje.
Dette handler om veldig sprent kapasitet på plass, og da bruker man det rommet man har. Sånn gjør vi det i Oslo. Man bygger i loft, kjeller osv. Hvis man har tilknyttet bod/kott til leiligheten, kan man feks pusse opp disse og sette inn god belysning, lufting osv, også kan det brukes som et sted for søvn, selv om leiligheten er oppholdsrommet.

TS

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis dere kun har spydigheter, og ikke tips, så er det vel bare å logge ut.
- TS

Det går ikke an å gi deg tips, for slike boliger som du spør etter, til den prisen, finnes ikke innenfor ring 1 i Oslo. Punktum. 

Anonymkode: 2c208...de7

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det går ikke an å gi deg tips, for slike boliger som du spør etter, til den prisen, finnes ikke innenfor ring 1 i Oslo. Punktum. 

Anonymkode: 2c208...de7

Du har ikke fulgt med på markedet særlig lenge skjønner jeg. Det handler om å være våken, gå på alle visninger og ha hele radaren våken om man ønsker å komme vinnende ut i en "krig" som boligmarkedet er.

Skrevet

Beste. Boligjakten. EVER!

• Liker 2
Skrevet

Har hørt 0,5 roms leiligheter gå for 2,5 millioner i sentrum så tror nok ikke dette er mulig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt leilighet i Oslo og vært med på mange budrunder de siste mnd. Med budsjettet ditt kommer det aldri til å gå, det kan jeg garantere deg.

Anonymkode: 66335...210

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, debattanten skrev:

Har hørt 0,5 roms leiligheter gå for 2,5 millioner i sentrum så tror nok ikke dette er mulig.

Da er det noen som ikke kan markedet, og som vil tape store summer når markedet nå vil snu utover i 2016, og bli kjøligere de neste årene. Det som lønner seg vil være 2 og 3 roms leiligheter, gjerne med alkove eller hems

- TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt leilighet i Oslo og vært med på mange budrunder de siste mnd. Med budsjettet ditt kommer det aldri til å gå, det kan jeg garantere deg.

Det har vært hett i juli - ja. Men det vil nok snu nå utover høst og vinter. Man må følge med og gå på visninger, og det kan dukke opp kupp. Hvis man kjenner boliger godt, kan man ta med seg feks en fagmann på visning og "snakke ned" leiligheten, og kanskje kunne forhandle på pris. Det handler om å finne det riktige objektet.

- TS

AnonymBruker
Skrevet

Da er det noen som ikke kan markedet, og som vil tape store summer når markedet nå vil snu utover i 2016, og bli kjøligere de neste årene. Det som lønner seg vil være 2 og 3 roms leiligheter, gjerne med alkove eller hems

- TS

😂😂😂

Anonymkode: 7d5b1...2c4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det har vært hett i juli - ja. Men det vil nok snu nå utover høst og vinter. Man må følge med og gå på visninger, og det kan dukke opp kupp. Hvis man kjenner boliger godt, kan man ta med seg feks en fagmann på visning og "snakke ned" leiligheten, og kanskje kunne forhandle på pris. Det handler om å finne det riktige objektet.

- TS

Sier bare lykke til 😂

• Liker 6
Skrevet

Hvis du kjenner markedet så godt, hvordan har du enda ikke klart å finne deg en leilighet da? Du har jo holdt på med dette her i år og dag...

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Sier bare lykke til 😂

Takk for det :) Du får si ifra hvis du kommer over noen tips.

TS

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, gobbledigook skrev:

Hvis du kjenner markedet så godt, hvordan har du enda ikke klart å finne deg en leilighet da? Du har jo holdt på med dette her i år og dag...

Det handler om å ha mest mulig oversikt til en hver tid. Jeg har sett flere boliger gå under radaren, og ikke gått over takst. Jeg så en boligjakten-episode der en 2 roms med hems på Grunerløkka gikk for takst 2,45, uten budrunde. Dette er en bolig jeg mistet, og etter å ha vært for av og på i letingen har jeg nå bestemt meg for å gå all inn og ikke miste NOE. Derfor ønsker jeg innspill.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...