Jannepålandet Skrevet 5. august 2016 #1 Skrevet 5. august 2016 Pus fikk tre kattunger på søndag. Det var en litt problematisk fødsel hvor den første var dødfødt, og den andre var veldig svak og døde fra oss dagen etterpå:'( Nå er det en igjen og jeg har begynt å bekymre meg fryktelig for den. Den spiser godt og blir større for hver dag, det som bekymrer meg er at den puster så høyt når den leter etter mat, og når den spiser. I blant kommer det også en svake "gryntelyder" fra kattungen. Den mjauer heller ikke. Er dette normalt hos små kattunger? Usikker på hvilke lyder som er normale og ikke, hos et 6 dager gammelt nurk. Orker ikke tanken på å miste denne også😢❤️ Veldig takknemlig for alle svar😊
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #2 Skrevet 5. august 2016 Helt normalt med grynting og litt pusting og pesing når de er så unge. Så lenge den spiser og vokser så låter alt bra. Men ikke nøl med å ringe dyrlegen dersom det er noe dere er usikre på. Skjønner godt at dere vil gjøre alt for at den tredje skal overleve. Anonymkode: b55e9...4b1
Tvist Skrevet 5. august 2016 #3 Skrevet 5. august 2016 Men viktig at dere veier kattungen regelmessig for å se at den legger på seg som den skal, når 2 av ungene har dødd. For å være sikker på at den får den næringen den skal.
Jannepålandet Skrevet 5. august 2016 Forfatter #4 Skrevet 5. august 2016 Tusen takk for svar ❤️ Nå ble jeg endelig litt roligere😊 Har nesten ikke sovet siden søndag Var så redd den hadde fostervann i lungene eller noe, men håpet at alt var i orden, siden apetitten er på topp😊 Ringte veterinærvakta da nummer to var slapp og dårlig, men han var ikke veldig behjelpelig etter jeg sa det var en huskatt og ikke en rasekatt😢 Fikk til svar at noen kattunger er svake, og at den antageligvis ikke kom til å klare seg.. Det var visst bare sånn det var.. Huff..
Jannepålandet Skrevet 5. august 2016 Forfatter #5 Skrevet 5. august 2016 12 minutter siden, Tvist skrev: Men viktig at dere veier kattungen regelmessig for å se at den legger på seg som den skal, når 2 av ungene har dødd. For å være sikker på at den får den næringen den skal. Ja, vi veier kattungen to ganger om dagen:) Den la på seg lite de to første døgnene, men etter det, har den gått opp mellom 15-20g om dagen, så det ser ut til at den får i seg det den trenger
Gjest StripeyPanda Skrevet 7. august 2016 #6 Skrevet 7. august 2016 Har du sjekket at den ikke har ganespalte? Og vær så snill og kastrer pusemor etter ungen er ferdig med å die. Ikke slipp henne ut i mellomtiden heller, de går i løp bare noen dager etter fødsel. Det er nok dumpa katter i Norge.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #7 Skrevet 7. august 2016 Den 5.8.2016 at 21.04, Jannepålandet skrev: Ringte veterinærvakta da nummer to var slapp og dårlig, men han var ikke veldig behjelpelig etter jeg sa det var en huskatt og ikke en rasekatt😢 Anonymkode: b67eb...454
Jannepålandet Skrevet 7. august 2016 Forfatter #8 Skrevet 7. august 2016 14 timer siden, StripeyPanda skrev: Har du sjekket at den ikke har ganespalte? Og vær så snill og kastrer pusemor etter ungen er ferdig med å die. Ikke slipp henne ut i mellomtiden heller, de går i løp bare noen dager etter fødsel. Det er nok dumpa katter i Norge. Har sjekket ganen, den har ikke ganespalte😊 Skal selvfølgelig kastrere pusemor, og ungen når den tid kommer Slipper henne ikke ut nei😊 Planen var bare dette kullet, siden vi ville ha en katt til, og noen i familien ville ha, men nå ble det jo bare en, og den skal vi beholde selv😍 Er ikke av dem som bidrar til kattedumping akkurat😛 Katter fortjener det beste❤️ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå