Eplemos Skrevet 5. august 2016 #1 Skrevet 5. august 2016 ..handler dere klær skjeldent? Jeg har lenge shoppet billigklær og tenkt at "for prisen av én Ralph Lauren genser kan jeg kjøpe 5-6 plagg på HM". Nå ønsker jeg å investere i plagg med bedre kvalitet. Men shoppinglysten er vel der enda. Og nå blir det en dyrere shoppingtur enn før.. Hvordan nøye seg med noen få, klassiske plagg uten å føle trangen til å kjøpe flere fordi man blir lei? 1
stan Skrevet 6. august 2016 #2 Skrevet 6. august 2016 Jeg kjøper for det meste merkeklær når de er på tilbud. Da blir de ikke så veldig dyre, men siden kvaliteten er god, særlig på noen av merkene så har jeg klærne lenge. Særlig på sko merker jeg kvaliteten. 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #3 Skrevet 6. august 2016 Det er ikke alle merkeklær, og sko, som har like god kvalitet. Så finn ut av det først. Det finnes, klær, sko og vesker som har en pris mellom H&M og dyre merkeklær og. Som kan være av veldig god kvalitet. Anonymkode: 70662...851 1
Athene Skrevet 6. august 2016 #4 Skrevet 6. august 2016 Jeg er bevisst på hva jeg kjøper, og foretrekker kvalitet fremfor kvantitet. Reiser mye i jobbsammenheng, så handler alltid riktig merke i riktig land, til riktig tid. Synes prisingen på kvalitetsprodukter i Norge er håpløs. Ralph Lauren for eksempel - på outlet i USA betaler du mindre pr plagg enn hos HM. Ofte selger jeg om ting ikke blir brukt, har til og med tjent penger på en del vesker og plagg. Et annet tips er å holde styr på hva man bruker når - samme kjole i to bryllup etter hverandre dersom gjestene ikke er de samme. Det handler også om å bygge en garderobe over tid - etterhvert har man mange kvalitetsplagg å velge i. Høy pris er ikke nødvendigvis lik kvalitet. Ofte betaler man kun for merket, en del av produktene til Chanel er eksempel på det, særlig smykkene, og soft calfskin veskene som ikke tåler noe. Og for hverdags sko foretrekker jeg mid-range, som Russel&Bromley og Steve Madden, fremfor mye dyrere sko som ikke tåler en regndråpe.
Olaug Olsen Skrevet 6. august 2016 #5 Skrevet 6. august 2016 15 timer siden, Eplemos skrev: ..handler dere klær skjeldent? Jeg har lenge shoppet billigklær og tenkt at "for prisen av én Ralph Lauren genser kan jeg kjøpe 5-6 plagg på HM". Nå ønsker jeg å investere i plagg med bedre kvalitet. Men shoppinglysten er vel der enda. Og nå blir det en dyrere shoppingtur enn før.. Hvordan nøye seg med noen få, klassiske plagg uten å føle trangen til å kjøpe flere fordi man blir lei? Man kan vaske klær i helgene. Dongeribuksen for eksempel. Min er dyr; ca 1000,- Denne brukes hele uken, og vaskes i helgen. Skjorter: Jeg har ca 5 som jeg har samlet meg opp over noen tiår. Det er mer enn nok til en ukes rene klær. Dressjakkene bruker jeg til de slites i filler. Syr rundt slaget, hvis det blir fillete, og en sjelden gang går jeg til skredder for å ordne større slitasjefaktorer. Kjøper dette ca hvert 5. til 10. år. Variasjon i klærene; sjal har jeg mange av, og bruker for å variere antrekkene... 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #6 Skrevet 6. august 2016 Jeg handler konsekvent på salg og legger nok mest penger i gode sko og pent yttertøy. Det meste av annet tøy kan jeg like gjerne finne på HM, for eksempel strømpebukser og truser. Jeg har ikke stor byste og trenger derfor ikke bruke mye penger på bh-er. Ellers handler det jo om å sette sammen antrekkene. Noen her over nevner sjal, jeg er flittig bruker av både smykker, sjal og annet tilbehør for å variere antrekkene mine. Jeg har mange blazere fra HM som jeg synes er fine, men man må jo lete litt for å finne godbitene. Jeg har også dyrere blazere, men føler jeg ikke får brukt dem ofte nok til å forsvare prisen. Innimellom handler jeg kanskje en dyr genser, noen dyre skjorter eller lignende for å oppdatere garderoben og erstatte slitte plagg. Anonymkode: bc1ce...a49
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #7 Skrevet 6. august 2016 Merkeklær og dyre klær betyr ikke alltid god kvalitet. Er mange merker du kun betaler for merket. Og billigere klær er ikke synonymt med dårlig kvalitet. Jeg har flettestrikket gensere i bomull som kostet 1400kr pr stk ble med en gang nuppete, blasse og formløse. En ganske lik genser fra HM i samme strikk og bomull som kostet 300kr har holdt seg fin i snart tre år nå. Min favorittjeans koster kun 400kr og er i like bra kvalitet som de dyre jeg har. Mine favorittskjorter koster kun 200kr, bruker de oftere enn mine fra Ralph. HM har også veldig gode penklær slik som dressbukser, skjorter, blazere, blyantskjørt osv. Er de jeg bruker mest. Men jeg kjøper fortsatt noe dyrt, men jeg sjekker sømmene og stoffet først. Som oftes ender jeg opp med å ikke kjøpe det. Anonymkode: d4a0f...0fb
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #8 Skrevet 8. august 2016 Jeg kjøper mye på salg, og kjøper da klassiske plagg som holder lenge. Er veldig nøye på hva klærne er laget av og unngår klær i kunststoff. Kjøper alltid klær i januar/februar og mye nå i august. Får da kjøpt fine klær på 50- 70 % salg. Legger en del penger i kvalitetsko og blazere, da er jeg alltid velkledd . Kan da enten ha jeans eller skjørt og t-skjorter til. Kan ha klærne mine i mange år, men fornyer meg hver sesong. Det har blitt en sport for meg å gjøre gode kupp på salg. Anonymkode: 16d6e...cbe 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2016 #9 Skrevet 8. august 2016 Den Friday, August 05, 2016 at 20.24, Eplemos skrev: ..handler dere klær skjeldent? Jeg har lenge shoppet billigklær og tenkt at "for prisen av én Ralph Lauren genser kan jeg kjøpe 5-6 plagg på HM". Nå ønsker jeg å investere i plagg med bedre kvalitet. Men shoppinglysten er vel der enda. Og nå blir det en dyrere shoppingtur enn før.. Hvordan nøye seg med noen få, klassiske plagg uten å føle trangen til å kjøpe flere fordi man blir lei? Merkeklær og vesker kjøpes når de er på tilbud. Snart kommer mye på 70 % i de penere butikkene. Er en der i rett tid og kke bruker størrelse 40 så er dette måten å gjøre gode kjøp på. Selv har jeg kanskje kjøpt 5 plagg på H & M i hele mitt liv. Det er bare ikke min butikk kjede. Ved nattåpent er det alltid % på vesker og sko og andre ting. Da sparer jeg opp og handler om jeg finner noe. Anonymkode: 679a2...81c
AnonymBruker Skrevet 9. august 2016 #10 Skrevet 9. august 2016 Ja, kjøper klær sjeldnere. Synes ikke jeg har så mye mindre å velge mellom likevel. Hvor mye penger har du pleid å bruke nå? Anonymkode: f09af...dcd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå