AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #1 Skrevet 5. august 2016 Hei! Har kjøpt et slikt fancy verdenskart der man skraper ut landene man har vært i. Jeg har selvfølgelig lyst å skrape så mange plasser som mulig, men er litt i grenseland på noen av stedene; Noen plasser (som f.eks Liechtenstein) har jeg bare reist gjennom, kanskje stoppet på en bensinstasjon eller dopause. Andre steder (som f.eks Dubai og Thailand) har jeg kun mellomlandet og har ikke engang forlatt flyplassen. Ville dere skrapt disse plassene på kartet? Anonymkode: 7f223...fab
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #2 Skrevet 5. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville dere skrapt disse plassene på kartet? Nei. Anonymkode: fbc29...60e 1
Gjest HappyWaffle Skrevet 5. august 2016 #3 Skrevet 5. august 2016 Skrap landene du har besøkt, som i at du faktisk har vært det og fått utforsket landet (hvertfall til en viss grad) mellomlanding er no go
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #4 Skrevet 5. august 2016 Tenker minimum en overnatting eller dagsbesøk med aktiviteter. Jeg har f.eks. raftet i en elv på grensen mellom Bosnia og Montenegro og vært.i land flere steder i Bosnia. Ville likevel ikke skrapt det. Anonymkode: a8ab8...722
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #5 Skrevet 5. august 2016 Hvis du bare har mellomlandet har du teknisk sett ikke vært i landet, fordi du da har befunnet deg i internasjonal sone, altså en slags limbo. Det ville nærmest vært juks å krysse av sånt. Anonymkode: c6f88...cf6 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #6 Skrevet 5. august 2016 Jeg skjønner hva dere skal frem til, og jeg deler også deres syn. Da skal jeg nok skrape kun plassene jeg har hensiktsmessig reist til, ikke mellomlandet i osv. :-) En annen ting da; på de store landene (f.eks USA) ville dere skrapt hele landet når dere bare har besøkt én stat? Har vært i to stater, men synes ikke det blir 100% riktig å skrape alt. På en annen side kommer jeg mest trolig aldri til å reise til noen andre stater enn de jeg allerede har vært i. Jeg vet at jeg overtenker dette veldig.. 🙄 Anonymkode: 7f223...fab
Vesentlig Skrevet 5. august 2016 #7 Skrevet 5. august 2016 Kanskje du kan skrape landene du har sett? Typ kjørt igjennom osv, men ikke mellomlanding etc 2
annebanane Skrevet 5. august 2016 #8 Skrevet 5. august 2016 (endret) Jeg har bare vært på vestsiden av Grønland. Ville likevel vært rart om jeg ikke skrapte ut hele Grønland når det er så stor del av kartet. Hadde bare irritert meg at det ikke var skrapt etter linjene. Endret 5. august 2016 av Moonwalker 1
Gjest HappyWaffle Skrevet 5. august 2016 #9 Skrevet 5. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner hva dere skal frem til, og jeg deler også deres syn. Da skal jeg nok skrape kun plassene jeg har hensiktsmessig reist til, ikke mellomlandet i osv. :-) En annen ting da; på de store landene (f.eks USA) ville dere skrapt hele landet når dere bare har besøkt én stat? Har vært i to stater, men synes ikke det blir 100% riktig å skrape alt. På en annen side kommer jeg mest trolig aldri til å reise til noen andre stater enn de jeg allerede har vært i. Jeg vet at jeg overtenker dette veldig.. 🙄 Anonymkode: 7f223...fab der ville jeg skrapt statene jeg hadde besøkt veit ikke hvor enkelt det er på sånne skrapekart, men om det lar seg gjøre så ville jeg gjort det
Joe12 Skrevet 5. august 2016 #10 Skrevet 5. august 2016 For USA skraper jeg de statene jeg har besøkt Det er så stort at det blir nesten som å skrape hele Europa under ett.. Mellomlandinger teller ikke, da har du jo bare vært på en flyplass. Du må minst ha forlatt flyplassen og opplevd noe i landet for å få det med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå