AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #1 Skrevet 5. august 2016 Jeg skal passe min niese som er 1,5 år hele dagen i morgen. Jeg har aldri vært lenge alene med henne før. Jeg har passet henne med andre og hun kjenner meg godt, men nå som det bare er meg er jeg litt usikker på hva vi kan finne på. Vi har en stor lekekasse og det er lekeplass utenfor, men er det noe annet jeg kan finne på med henne? Vi kan tegne litt, men hun mister fokus ganske raskt fordi hun ikke får det til helt enda. Anonymkode: 84fa7...98e
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #2 Skrevet 5. august 2016 Lekeplass med sandkasse kan holde mange av de små i ånde lenge. Ellers likte vesla min å "bake", dvs være med å knuse egg, røre rundt til å ta på og leke med deig (bolledeig, pepperkakedeig o.l.). En liten tralle eller Brio-trillebrett for å frakte ting fra A til B er også pop hos mange. Anonymkode: c1c45...6a1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #3 Skrevet 5. august 2016 PS. Bor i Hordaland så det kommer sikkert til å regne! Det har høljet ned i det siste så da kan vi ikke leke ute. Anonymkode: 84fa7...98e
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #4 Skrevet 5. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: PS. Bor i Hordaland så det kommer sikkert til å regne! Det har høljet ned i det siste så da kan vi ikke leke ute. Anonymkode: 84fa7...98e Min på halvannet elsker å være ute i regn og hoppe i sølepyttene! Ta på gummistøvler og regntøy, så kan hun nok holde på en stund. Ellers liker min godt å bygge tårn, pusle, lese bok og si hva han ser, få lov til å gå selv ute, spise selv, søle, og vaske opp igjen etter seg, danse til barnesanger (hode, skulder, kne og tå - hjulene på bussen - alle barna klapper, osv), bade og se på at jeg gjør tullete ting eller kaster han i luften Anonymkode: 7aa0c...3ee 4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #5 Skrevet 5. august 2016 Selvfølgelig kan dere gå ut selv om det regner! Gi beskjed til foreldrene om at de må sende med regntøy og støvler/fotposer slik at dere kan gå ut uansett vær. Lekeplass, hoppe i søledammer, gå tur (bruker foreldrene bæresele f.eks så be om innføring i hvordan den brukes, eller gå med vogn), såpebobler... Inne kan dere lese, pusle, male, tegne, synge, bygge med klosser, stable ting, lage mat. Og det trenger ikke være fullpakket program hele dagen! Gi rom for ro Anonymkode: 51a4f...fba 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #6 Skrevet 5. august 2016 Det trenger ikke være leker. Går du tom for ideer kan du ta noen plastkopper/flasker/litermål osv og la henne leke på badet (i bare bleien) med å helle ulike væsker over i hverandre, som melk, saft, juice eller vann med matfarger. Gjerne oppi en stor plastkasse. Anonymkode: 0e177...314
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #7 Skrevet 5. august 2016 Vårt triks er å dele opp dagen og tenke lek-måltider-gjøre ingenting osv. Vær litt i forkant uten å være stressa. Leke ute i regnet, inn for et godt måltid, varmt bad, lese bøker, pusle... Anonymkode: 5ee71...3d0
Fru Uperfekt Skrevet 5. august 2016 #8 Skrevet 5. august 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: PS. Bor i Hordaland så det kommer sikkert til å regne! Det har høljet ned i det siste så da kan vi ikke leke ute. Anonymkode: 84fa7...98e Bor og i Hordaland men det er da ikke syndefloden. Går helt fint ann å gå ut, pluss at det er lange oppholdsperioder 2
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #9 Skrevet 5. august 2016 Det er ikke barnet som mangler regntøy. Anonymkode: 84fa7...98e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå