Gå til innhold

Soppinfeksjon i munnen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pga en kraftig kur med både antibiotika(X2) og kortison, fikk jeg sopp i munnen. Jeg klarte å stoppe det verste med Corsodylskylling og det hvite belegget forsvant. Men det kjennes fremdeles ikke helt greit ut i munnen med svie og tørrhet.

Både tannlegen min og fastlegen har ferie og dette går knapt under øyeblikkelig hjelp, så fram til fastlegen er tilbake på mandag hadde det vært flott hvis jeg kunne holde problemet i sjakk selv.

Noen som har tips og råd til en sår munn?

Anonymkode: ad45e...a96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker ikke om det var ripssaft eller tranebærsaft, men niesen min hadde sopp i munnen mens hun fortsatt ble ammet/fikk melk på flaske, og søstersen gav henne usøtet ripssaft (eller hva det nå var) etter hvert måltid. Det funket ihvertfall.

Skrevet

Farris hjelper. Vanlig blå farris.  Gurgle det i munnen. Tyttebærsyltetøy hjelper også. Jeg har hatt soppinfeksjon i munnen pga medisin tidligere, å det har lindret godt til jeg fikk medisin. 

Skrevet

Jeg har fått tips om vanlig Farris eller om å drikke Biola ved slikt men har aldri fått testa det ut. 

Skrevet
Den 05/08/2016 at 23.28, Petraprøvedokke skrev:

Farris hjelper. Vanlig blå farris.  Gurgle det i munnen. Tyttebærsyltetøy hjelper også. Jeg har hatt soppinfeksjon i munnen pga medisin tidligere, å det har lindret godt til jeg fikk medisin. 

Tyttebærsaft var det søstersen brukte på ungen!

AnonymBruker
Skrevet

Legen din skal ha noen han samarbeider med og som kan ta i mot akutte pasienter. Dette er absolutt akutt særlig når du har fått det av kortison/antibiotika. Du trenger legehjelp ikke "kjerringråd" for å få dette bort før det sprer seg. Gå på legevakten om legen din ikke opplyser om hvor du skal henvende deg ved akuttsykdom i hans fravær. 

Anonymkode: 53f86...3b8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ring fastlegekontoret og si at du har fått trøske, så får du resepten elektronisk. 

Anonymkode: 15a84...205

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjør som ab over meg sier, ring legekontoret å si at at du har fått trøske eller sopp i munnen slik at de legger inn en elektronisk resept til deg. Regner med at du får noe du skal gurgle som smaker litt mintakti. Jeg husker ikke helt hva det heter, og muligens trenger du ikke resept på det heller ratt. Men det funker. Jeg måtte selv behandle dette faenskapet som jeg plutselig fikk i munnen. 

Anonymkode: 1b9a1...ebf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...