AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #1 Skrevet 5. august 2016 (endret) Nå kjenner jeg at jeg må få ut frustrasjon og legit informasjon til alle dere som tukler med håret hjemme, eller handler frisørprodukter på nettbutikker som blivakker, blush osv. Først og fremst; så bleker man ALDRI håret hjemme. Jada, kanskje naboen gjorde det en gang og det ble slett ikke verst. MEN alle hår er forskjellige! Utgangspunkt, underlag og tidligere behandlinger har ALT å si når det gjelder farge og bleking. Selv sitter jeg her på jobb med en kunde som har farget seg fra blond til det hun trodde var lys brun, og hun ble rett og slett GRØNN. Jeg er utdannet frisør, så jeg kan trygt si at 90% av hjemmebehandlinger ender i katastrofe. Jeg møter på en god slant av de 90 prosentene. Ja, frisør er kostbart. Men vi sitter med fire års utdannelse og flere års erfaring, hvor vi har fått inn kunnskapen med TESKJE. Så vi vet hva vi snakker om. Men prøver du hjemme for så å gå til frisøren med mislykket resultat, kan jeg GARANTERE at det vil koste langt mer å fikse opp i det enn det ville gjort hvis du hadde gått til frisør i utgangspunktet. Anonymkode: 6dd43...01b Endret 7. august 2016 av Tekola 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 Populært innlegg #2 Skrevet 5. august 2016 Tull og tøys. Det er svært mange som både bleker og striper hjemme med flott resultat, inkludert meg selv. Det er ikke akkurat rakettforskning selv om frisører liker å tro det.. Det går an å lese seg opp på farge på egenhånd. Når jeg klipper meg hos frisør kommenterer de ofte hvor fin hårfarge jeg har, og de blir ofte litt lange i maska når jeg sier jeg gjør det selv. De gangene jeg faktisk går til frisør blir jeg alltid, alltid misfornøyd med fargen. De kjenner rett og slett ikke håret mitt, og er ikke flinke nok til å ta en kvalifisert avgjørelse ved bare å kjenne på det.. Utrolig nok! Tror heller mange frisører burde bli mer ydmyke, og vurdere litt videreutdanning og kursing. Anonymkode: 5743f...1a9 63
Gjest 123Sol Skrevet 5. august 2016 #3 Skrevet 5. august 2016 Har alltid farget og bleket håret mitt hjemme og jeg får det faktisk til, tro det eller ei Fornøyd blir jeg også!
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #4 Skrevet 5. august 2016 (endret) Jeg har bleika håret mye hjemme og det har aldri blitt katastrofe. De gangene jeg har gjort det hos frisør derimot har jeg alltid blitt missfornøyd 🙄 Anonymkode: 52c41...1d5 Endret 7. august 2016 av Tekola 26
Supernova17 Skrevet 5. august 2016 #5 Skrevet 5. august 2016 Jeg har investert i gode frisørsakser og sparer mye på å klippe håret mitt og andres én gang i måneden. Det har merkelig nok aldri blitt mislykket. Jeg kan klippe pannelugg, etasjer, bob og hårstuss. 16
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #6 Skrevet 5. august 2016 Kjære vene. Det er HÅR. Frisørbesøk er dyrt, og jeg forstår godt at det er mange som ikke ønsker å betale prisen for hår. Den arrogante holdningen din er virkelig ikke kledelig. Selv oppsøker jeg alltid frisører da jeg er opptatt av håret mitt, men jeg klarer jo å se at dette ikke gjelder andre. Hva andre gjør med sitt hår er jo deres egen sak. Anonymkode: 29f76...02b 22
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #7 Skrevet 5. august 2016 Jeg har rett og slett sluttet med å gå til frisør pga at det er for kostbart. Jeg klipper håret mitt selv. Anonymkode: f3b14...0ff 15
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #8 Skrevet 5. august 2016 Jeg er og utdannet frisør, men jobber ikke som det. Jeg bruker hjemmefarger og striper og klipper selv. Det blir alltid vellykket. Og jeg tør påstå at mange, som ikke har frisørbakgrunn, klarer dette på egenhånd. Jeg har også mange frisørvenner, og de, som jeg, syns at håret blir fint, hver gang. Er dritt lei av frisører som påstår at man ikke kan få fint resultat hjemme! Anonymkode: cb445...775 29
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #9 Skrevet 5. august 2016 Jeg lar mannen min stripe håret mitt her hjemme. Har aldri vært så fornøyd hos noen frisør jeg noensinne har besøkt som jeg er med hans striping. Koster litt over 100-lappen. Klipper tupper gjør jeg selv. Folk må gjerne gå til frisør for min del. Jeg ser ingen grunn til å kaste penger ut av vinduet. Anonymkode: 6183d...87d 9
MissPierce Skrevet 6. august 2016 #10 Skrevet 6. august 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er og utdannet frisør, men jobber ikke som det. Jeg bruker hjemmefarger og striper og klipper selv. Det blir alltid vellykket. Og jeg tør påstå at mange, som ikke har frisørbakgrunn, klarer dette på egenhånd. Jeg har også mange frisørvenner, og de, som jeg, syns at håret blir fint, hver gang. Er dritt lei av frisører som påstår at man ikke kan få fint resultat hjemme! Anonymkode: cb445...775 Samme har jeg gjort. Å eneste frisøren som får komme i nærheten av håret mitt er ei venninne som er frisør. Hun bor dessverre langt unna. Jeg gjør alt selv, og det blir ALLTID bra. De gangene frisører har gjort noe har jeg endt opp med skakk sveis, grønn skjær i håret eller ujevn farge. Mamma skulle klippe 4-5cm av håret, og det ble klippet nesten 50cm. Den andre gangen tok hun permanent, for hun fikk beskjed av frisøren om at det ikke var noe problem på hennes veldig blekede hår. Det knakk av på midten. Noe frisøren absolutt burde ha forstått at kom til å hende, med sine 10 års erfaring. Jeg har 1år på skolen, og viste såpass. Etter dette er det kun jeg som slipper til i håret til mamma. Er dessverre laaaaangt mellom de virkelig flinke frisørene! 8
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #11 Skrevet 6. august 2016 Haha, det var litt av et innlegg Regner med du har kilder på alle påstandene du kommer med? Ellers bør du vel regne med at det blir slettet som ryktespredning. Selv har jeg ikke vært hos frisør på 12 år, og er veldig fornøyd med det Farger og klipper selv, har hatt mange forskjellige sveiser. Klipper barna mine og vennene mine også, har vel ca en "frisørjobb" i måneden. Null problem, og jeg gjør det gratis faktisk! Skravler og har det gøy. Hvorfor kaste penger ut av vinduet, sier jeg. Finnes bedre ting å bruke pengene på, feks. fotpleier er en nyttig luksus for de som ikke orker å stelle føttene selv. Fotpleier og massør burde jo vært tingene man faktisk bruker penger på, ikke frisør, det er jo bare hår! Anonymkode: 4dcad...450 11
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #12 Skrevet 6. august 2016 10 minutter siden, MissPierce skrev: Samme har jeg gjort. Å eneste frisøren som får komme i nærheten av håret mitt er ei venninne som er frisør. Hun bor dessverre langt unna. Jeg gjør alt selv, og det blir ALLTID bra. De gangene frisører har gjort noe har jeg endt opp med skakk sveis, grønn skjær i håret eller ujevn farge. Mamma skulle klippe 4-5cm av håret, og det ble klippet nesten 50cm. Den andre gangen tok hun permanent, for hun fikk beskjed av frisøren om at det ikke var noe problem på hennes veldig blekede hår. Det knakk av på midten. Noe frisøren absolutt burde ha forstått at kom til å hende, med sine 10 års erfaring. Jeg har 1år på skolen, og viste såpass. Etter dette er det kun jeg som slipper til i håret til mamma. Er dessverre laaaaangt mellom de virkelig flinke frisørene! 😳 Det var noe av det første vi lærte på skolen; aldri ta permanent i et bleket hår! Jeg blir forresten også alltid misfornøyd hos frisører. Jeg kan ikke huske å ha blitt fornøyd en eneste gang, utenom de gangene venninnene mine, som jeg vet er flinke, har gjort noe med det. Anonymkode: cb445...775 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #13 Skrevet 6. august 2016 Er frisører i frisørsalonger et utdøende yrke? (ettersom så mange ikke går til frisør bl.a grunnet at de ikke er fornøyd og grunnet økonomi) Anonymkode: f3b14...0ff 4
MissPierce Skrevet 6. august 2016 #14 Skrevet 6. august 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: 😳 Det var noe av det første vi lærte på skolen; aldri ta permanent i et bleket hår! Jeg blir forresten også alltid misfornøyd hos frisører. Jeg kan ikke huske å ha blitt fornøyd en eneste gang, utenom de gangene venninnene mine, som jeg vet er flinke, har gjort noe med det. Anonymkode: cb445...775 Nettopp!! Jeg har også tatt permanent en gang, og hadde da litt milde striper i håret. Måtte pent kure håret ett x-antall ganger i uken i 3mnd, før hun jeg hadde praksis hos i det hele tatt ville vurdere om jeg fikk permanent. Hun er en av de få virkelig flinke frisørene jeg kjenner.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #15 Skrevet 6. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er frisører i frisørsalonger et utdøende yrke? (ettersom så mange ikke går til frisør bl.a grunnet at de ikke er fornøyd og grunnet økonomi) Anonymkode: f3b14...0ff Neppe. På et av de små sentrumene i kommunen jeg bor i er det hele 5 frisører, og alle de går det fint med. Jeg går selv bare til frisør for striping, og kun fordi hun er den eneste som klarer å gjøre det skånsomt nok. Hun klipper også de få gangene jeg striper, ellers er det en venninne som klipper. Shampo kjøper jeg på Blivakker/feelunique, og de har det aldri vært noe galt med. Jeg fikk kløe i hodebunnen av Joico-sjampoen jeg kjøpte på Blivakker, da trodde jeg det var noe galt med den. To år senere kjøpte jeg samme sjampo etter anbefaling fra en frisør som mente at det måtte være et falskt produkt, men jeg reagerte på samme måte på den. Anonymkode: 08ae0...f74 6
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #16 Skrevet 6. august 2016 Jeg har ikke en eneste god erfaring med frisør. De klipper skeivt eller for mye. Eller så klipper de rett og slett feil frisyre. Og for ikke snakke om farging! De klarer rett og slett ikke å få til rett farge. Etter jeg ga opp frisører og lærte meg selv hvordan klippe og farge frisyrene jeg vil ha så har jeg spart mye frustrasjon og ikke minst penger. Du kan også få ekte varer på nett, tro det eller ei. Anonymkode: 10f0d...7fa 10
Gjest Hapi Skrevet 6. august 2016 #17 Skrevet 6. august 2016 Går nesten aldri til frisør, siste gang var for flere år siden. Har både farget og stripet håret hjemme med godt resultat.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #18 Skrevet 6. august 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Tull og tøys. Det er svært mange som både bleker og striper hjemme med flott resultat, inkludert meg selv. Det er ikke akkurat rakettforskning selv om frisører liker å tro det.. Det går an å lese seg opp på farge på egenhånd. Når jeg klipper meg hos frisør kommenterer de ofte hvor fin hårfarge jeg har, og de blir ofte litt lange i maska når jeg sier jeg gjør det selv. De gangene jeg faktisk går til frisør blir jeg alltid, alltid misfornøyd med fargen. De kjenner rett og slett ikke håret mitt, og er ikke flinke nok til å ta en kvalifisert avgjørelse ved bare å kjenne på det.. Utrolig nok! Tror heller mange frisører burde bli mer ydmyke, og vurdere litt videreutdanning og kursing. Anonymkode: 5743f...1a9 Videreutdanning pg kursing? Altså hallo. De gangene fargen eller klippen blir feil, så står det faktisk på kommunikasjonsfeil og ikke på frisørens kompetanse. Anonymkode: 6dd43...01b 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #19 Skrevet 6. august 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjære vene. Det er HÅR. Frisørbesøk er dyrt, og jeg forstår godt at det er mange som ikke ønsker å betale prisen for hår. Den arrogante holdningen din er virkelig ikke kledelig. Selv oppsøker jeg alltid frisører da jeg er opptatt av håret mitt, men jeg klarer jo å se at dette ikke gjelder andre. Hva andre gjør med sitt hår er jo deres egen sak. Anonymkode: 29f76...02b Jeg tror nok du hadde hatt en helt annen holdning hvis du var en av dem som måtte stå hele dagen for å fikse opp i det igjen. For det er ikke gjort på èn to tre som regel. Det folk gjør feil er at de prøver seg hjemme, så blir det galt så tenker de "jaja frisøren får jo fikset dette her". Men sånn er det ikke alltid heller. Pg jeg er dritt lei av å bli skjelt ut på jobb kun fordi at jeg sier nei til å utføre noe på et så ødelagt hår at det kommer til å falle av. Anonymkode: 6dd43...01b 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2016 #20 Skrevet 6. august 2016 Men altså, det er bare hår og jåleri. Har stort sett slltid ordnet det hjemme. Har fått mislykket resultat som ikke kunne rettes opp i en gang, og vet du hva jeg gjorde? Jeg fjernet håret og lot det gro ut på nytt håret mitt er ikke viktig nok til at jeg gidder å bruke 50 000 på det i året. For det er virkelig ingen nødvendighet å gå til frisør. Anonymkode: cce83...af9 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå