AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #1 Skrevet 5. august 2016 Valpen bjeffer og knurrer når hun leker/vil leke. Det skjedde også idag når jeg skulle trene "sitt" og navnet hennes. Hun har jo gjort det før, men i liten grad. Idag var det ILLE og hun bjeffa enda mer når vi ba henne og å slutte. En annen ting er at i løpet av en time tissa hun inne 5 ganger omtrent. Pleier å gå ut etter lek, mat og soving, men da kan jeg være ute med henne i en halvtime uten st noe skjer også så fort vi går inn tisser hun. Lurer også på om bark fra trær er farlig? Hun syns nemlig det er supergøy å tygge på selvom hun har andre leker... Anonymkode: df775...149
Sheltay Retrac Skrevet 5. august 2016 #2 Skrevet 5. august 2016 Ikke la henne spise kakaobark, det er giftig. Det legges i mange bed. 1
Mumsy Skrevet 5. august 2016 #3 Skrevet 5. august 2016 Det er ganske vanlig at valper bjeffer når de blir oppspilt, slik som når man leker med dem. Min valp bjeffet også når vi trente i starten, det var også mye på grunn av oppspilthet, så hun greide rett å slett ikke å styre seg, ble så gira. Ofte har vi eiere en holdning som er litt "ivrig", noe som selvsagt også er positivt for hunden under trening, men som kan forsterke følelsen av lek. Vær rolig, tren korte økter slik at hunden ikke rekker å bli for mentalt sliten. Når du trener på at den skal lyde navnet er innkalling en fin måte å gjøre det på. Når hunden er et stykke unna deg roper du navnet, snur deg rundt og "leker klovn" mens du løper noen meter motsatt retning. Det vil gjøre at hunden får mer lyst til å komme til deg, fordi du blir oppfattet som gøy. Da lærer den samtidig navnet sitt. Ser du også skriver at den bare bjeffer mer når dere ber den om å stoppe. Hvordan ber dere den om å stoppe? Hvis man kjefter og blir veldig høylytt vil man stort sett forverre bjeffingen, da vil hunden bare prøve å overdøve deg igjen, og slik kan den holde på lenge. På vår valp hjalp det å bare overse bjeffingen, så stoppet hun ganske fort. Noen hunder hjelper det ikke å overse, og heller ikke kjefte, så da kan korrigere på annen måte, for eksempel med en spesiell lyd, og en hurtig berøring, bare en liten poke. Mye ros for ønsket adferd er kjempeviktig, prøv å få den på andre tanker/overse uønsket adferd, uakseptabel adferd skal tas tak i øyeblikkelig, og være konsekvent å gjenta samme prosedyre hver gang den type adferd viser seg. Valper tisser veldig mange ganger om dagen fordi de har så liten blære, og ingen kontroll og trening til å holde seg. Men jeg synes 5 ganger på en time hørtes mye ut. Hvor gammel er valpen? Viktig at den bæres ut igjen med det samme den tisser inne, selv om dere har vært ute i lang tid før den tisset. Masse lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå