Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg slutta på pilla i Mai og fikk tilbake vanlig mensen etter  ca 38 dager (slutten av juni). Nå er jeg over en uke på overtid og mensen er ikke å se.. Tok test i dag som var helt negativ. Er kjempe oppblåst, sliter med løs mage nesten hver dag og har ikke energi om dagen. Brystene er småømme litt nå og da. Kan det ta tid før jeg tester positivt selvom jeg er gravid? Eller er det bare syklusen min som er helt på bærtur? 

Har hatt samleie ca annenhver dag siden jeg blødde sist..

Anonymkode: cc472...02d

Videoannonse
Annonse
Gjest Chroma
Skrevet

Du kan jo ha hatt en senere eggløsning og at det dermed er for tidlig å teste positivt enda, eller så kan nok syklusen være litt ustabil enda, det er ikke lenge siden du sluttet på prevensjon. Ville testet igjen om noen dager hvis mensen ikke kommer :)

AnonymBruker
Skrevet

15 minutter siden, Chroma skrev:

Du kan jo ha hatt en senere eggløsning og at det dermed er for tidlig å teste positivt enda, eller så kan nok syklusen være litt ustabil enda, det er ikke lenge siden du sluttet på prevensjon. Ville testet igjen om noen dager hvis mensen ikke kommer :)

Ja det jeg tenkte også for aner jo ikke når jeg har eventuelt hatt eggløsning, for har ikke satt meg så mye inn i det enda.. For jeg syntes det er rart at jeg fikk igjen mensen såppas "fort" etter pilleslutt og nå kommer den ikke mer;o så får ta en test til til uka om mensen ikke dukker opp 😊

Gjest Chroma
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja det jeg tenkte også for aner jo ikke når jeg har eventuelt hatt eggløsning, for har ikke satt meg så mye inn i det enda.. For jeg syntes det er rart at jeg fikk igjen mensen såppas "fort" etter pilleslutt og nå kommer den ikke mer;o så får ta en test til til uka om mensen ikke dukker opp 😊

Krysser fingrene for deg :)

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg slutta på pilla i Mai og fikk tilbake vanlig mensen etter  ca 38 dager (slutten av juni). Nå er jeg over en uke på overtid og mensen er ikke å se.. Tok test i dag som var helt negativ. Er kjempe oppblåst, sliter med løs mage nesten hver dag og har ikke energi om dagen. Brystene er småømme litt nå og da. Kan det ta tid før jeg tester positivt selvom jeg er gravid? Eller er det bare syklusen min som er helt på bærtur? 

Kontakt fastlegen. 

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, Mari Y skrev:

Kontakt fastlegen. 

hvorfor det?

Anonymkode: 1c1a5...87e

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvorfor det?

Hvorfor ikke?

Skrevet
29 minutter siden, Mari Y skrev:

Hvorfor ikke?

Fordi man ikke skal belaste legetjenesten med små filleting som oppblåst mage, løs avføring og sen menstruasjon. Det er sløsing av ressurser. 

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, Que_pasa skrev:

Fordi man ikke skal belaste legetjenesten med små filleting som oppblåst mage, løs avføring og sen menstruasjon. Det er sløsing av ressurser. 

Jaha? Javel? Det er lov å mene det, og. Ville kontaktet legen for både store og små ting, jeg da😉

AnonymBruker
Skrevet

Kommer nok ikke ti å dra til legen helt enda uansett, men hvis ikke mensen dukker opp innen to mnd så skal jeg vurdere å dra dit bare for en helsesjekk! ;)

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, Mari Y skrev:

Jaha? Javel? Det er lov å mene det, og. Ville kontaktet legen for både store og små ting, jeg da😉

er på grunn av sånne som deg at de som virkelig trenger å gå til legen må vente flere dager/mnd før de får noen time!

• Liker 2
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

er på grunn av sånne som deg at de som virkelig trenger å gå til legen må vente flere dager/mnd før de får noen time!

Du må gjerne mene det, men det er ikke mitt problem😉

Skrevet

Man har forøvrig alltids Legevakten, og mulighet for å bestille hastetime...

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Mari Y skrev:

Man har forøvrig alltids Legevakten, og mulighet for å bestille hastetime...

er du klar over at legevakten ikke tar imot pasienter som har "små" skader og ber dem vente til legen åpner? Man skal heller ikke misbruke legevakta ;)  

Ikke ditt problem nei, håper du har dårlig samvittighet!

• Liker 4
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

er du klar over at legevakten ikke tar imot pasienter som har "små" skader og ber dem vente til legen åpner? Man skal heller ikke misbruke legevakta ;)  

Ikke ditt problem nei, håper du har dårlig samvittighet!

Legevakten tar imot dem som har store skader, ja. Og man kan alltids kontakte dem om det ikke kan vente,eller det er akutt krise. 

Legen?Det er en annen sak

Dårlig samvittighet? Nope. En forøvrig fin dag til deg, òg😉

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet på p-piller en periode (prøvde ikke bli gravid, det var en annen grunn.) Uansett, akkurat når jeg trodde jeg hadde fått normal syklus igjen, så tullet den og hoppet over flere uker i strekk. 

Jeg prøver ikke være negativ og pessimistisk, vil bare dele min erfaring. Håper dere får positiv test snart 😊

Anonymkode: a8922...f85

AnonymBruker
Skrevet
Den 5. august 2016 at 10.31, AnonymBruker skrev:

Hva regner du som din normale syklus når du sier at du er "på overtid"? Det kan ta litt tid før syklusen "setter seg", gjerne noen måneder. Har du sjekket om du har hatt eggløsning med EL-tester? 

Jeg ville nok ikke gått til legen med dette enda. Legen kan nok ikke gjøre annet enn å sjekke om du er gravid ved hjelp av en vanlig g-test, og sannsynligvis be deg smøre deg med tålmodighet. 

Dessuten kan kroppen "hikke" selv om man har stabil syklus. Har selv måttet vente et par uker ekstra på mensen. Helt vanlig, og ikke farlig. 

Anonymkode: f1d74...c3f

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Mari Y skrev:

Legevakten tar imot dem som har store skader, ja. Og man kan alltids kontakte dem om det ikke kan vente,eller det er akutt krise. 

Legen?Det er en annen sak

Dårlig samvittighet? Nope. En forøvrig fin dag til deg, òg😉

Ja legevakten tar kun imot de som det er akutt krise for, ikke sånne som deg som har småfeber og bruker opp kapasiteten til legen.

Klarte ikke svare for seg der nei :)

Jo takk det samme, får håpe du ikke havner på legevakta da ;);););););););) blunkesmileyblunkesmiley

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja legevakten tar kun imot de som det er akutt krise for, ikke sånne som deg som har småfeber og bruker opp kapasiteten til legen.

Klarte ikke svare for seg der nei :)

Jo takk det samme, får håpe du ikke havner på legevakta da ;);););););););) blunkesmileyblunkesmiley

Jeg tror legen fint kan klare å si ifra selv. Legevakten er bare dersom det absolutt blir nødvendig. 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sluttet på p-piller en periode (prøvde ikke bli gravid, det var en annen grunn.) Uansett, akkurat når jeg trodde jeg hadde fått normal syklus igjen, så tullet den og hoppet over flere uker i strekk. 

Jeg prøver ikke være negativ og pessimistisk, vil bare dele min erfaring. Håper dere får positiv test snart 😊

Anonymkode: a8922...f85

Takk for svar! :) 

nei det er greit å høre andre sin erfaring! Syklusen min var helt vill før jeg begynte på pilla å så.. Har sikkert ikke stabilisert seg enda 👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...