Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2004 #1 Del Skrevet 10. november 2004 Hvor innmari travelt kan man ha det med baby på ni måneder? Hun bare såååå travel... Er det ikke kos med baby også da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 10. november 2004 #2 Del Skrevet 10. november 2004 Det er vel både kos og travelt vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 10. november 2004 #3 Del Skrevet 10. november 2004 Selvfølgelig er det travelt med en 9 mnd gammel baby. Hva trodde du? Men det er jo også veldig mye kos da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 10. november 2004 #4 Del Skrevet 10. november 2004 Synes det er travelt med en 2 mnd gammel baby innimellom, men det er mest kos da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trill Skrevet 10. november 2004 #5 Del Skrevet 10. november 2004 Det e travelt med en baby. Alt tar lenger tid- en må planlegge meir- og en e trøttare... Men det e uten tvil mest KOS! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kajsa-krabat Skrevet 10. november 2004 #6 Del Skrevet 10. november 2004 Travelt og travelt.... Mer en livsstil vil jeg si, når vi fikk vesla var vi jo innstilt på at livet ville bli slik, så jeg tenkte aldri at "det er så travelt", det er situasjonen i livet og slik er det bare. Men uten tvil, hun har da gitt oss 1000 ganger mer glede og stolthet enn "travel" og slit... Syntes nå jeg da... Man velger det livet når man velger å få barn liksom, og det livet liker vi og nyter vi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2004 #7 Del Skrevet 10. november 2004 Eg er barnlaus, men ærleg talt trur eg det er det ein gjer det til. Dersom du tenker på babyen, baby ting, baby ditt og datt heile tida, blir det nok travelt og slitsomt til tider. Men det går da an å rusle ein tur i byen med barnevogna, der TUR I BYEN er det viktige, ikkje MED BARNEVOGN, altså litt korleis ein ser på tinga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 10. november 2004 #8 Del Skrevet 10. november 2004 jeg trodde faktisk jeg skulle få mer tid til å besøke andre, men dagene med en 8 mnd gammel baby flyr avgårde. Tidligere var det bare å ta henne med, og jeg hadde maten på meg, og hun sovnet i armene hvis hun ble trøtt. Nå krever hun å enten sove i senga eller i en barnevogn i bevegelse, så de timene hun sover er det vanskelig å være på besøk hos noen (og kjedelig og ha med en overtrøtt grinete unge), etter soving skal hun ha mat, og etter det kan vi finne på noe, men så blir hun trøtt igjen (blir fortere trøtt og sur borte enn hjemme), og slik går dagene. Men dere har helt rett, det er mye hva en gjør det til. Også prioriterer jeg litt å leke og kose de timene hun er våken, ikke bare kjøre bil, og sitte i vogna mens mamma koser seg på cafe. Jeg prøve å være hjemme ca annenhver dag for å få litt ro, og den andre dagen er vi på farten. Jeg synes likevel ikke det er travelt. Jeg lever for ungen min, men lar henne likevel ikke ta over hele livet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2004 #9 Del Skrevet 11. november 2004 For ett år siden, da jeg jobbet fra 8-5, sprang fra møte til møte, husket på ditt og glemte datt... hjem å lage middag, ut å trene, middagsgjester og fest i helgene... da var jeg travel! Nå er det ikke travelt i det hele tatt, jeg får tid til å tenke, jeg får tid til å gå i butikker, jeg har tid til å reise hjem til mor og far en helg, jeg kan være med likesinnede venninner i timesvis midt på dagen -og selv om jeg har med meg en 7 mnd gammel baby på dette- gjør ikke det meg travel. Jeg syns det er feil bruk av ordet travel, jeg har aldri hatt et så rolig liv som nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2004 #10 Del Skrevet 11. november 2004 det er jo travlere med en baby i huset, men det er jo fordi man gjøre planlegge mere, pakke ting til babyen, skifte, gi mat til bablyen osv, tiden oppleves å gå fortere da, når man har masse å gjøre..... Man har jo ikke lenger bare seg selv å tenke på, nå må man tenke for andre også! Og man kan oppleve at ting tar lengre tid, og bare man skal i butikken, må man kle på ungen, kanskje skifte bleie, ta med flaske og fylle på noe å drikke, ha på sko, osv, hvis man har tenkt å ta med seg ungen.... det er forskjell fra før, når man kunne bare steppe ned i skoene, dra med seg håndveska og dra til butikken........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asterix Skrevet 11. november 2004 #11 Del Skrevet 11. november 2004 Definitivt hva en selv gjør det til. Skjønner faktisk ikke helt hvordan det kan oppleves som veldig travelt å ha en liten baby. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. november 2004 #12 Del Skrevet 11. november 2004 Jeg synes ni mnd'er er en veldig fin alder; rimelig rutine på de, sover på dagen, og er nysgjerrige og sosiale. En så stor baby kan ha glede av å kikke på omgivelsene når man går tur, og de følger med på deg mens du gjør daglige gjøremål, i små doser av gangen selvf Jeg husker de første fem mnd med min sønn som veldig slitsomme. Da hadde jeg eldstemann hjemme, og minsten skulle ha pupp annenhver time døgnet rundt :-? I tillegg hatet han å ligge i vogna, og da var det litt vanskelig å gjøre begge barna fornøyde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå