Gå til innhold

Slektninger som ville "frelse" meg, skyr meg som pesten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et dilemma når det gjelder familie/slektninger. Det gjelder religion, men det hører til her for det er ikke religionen jeg vil diskutere, men familie/slektningene mine som ble sure/personlig fornærmet over det jeg mener er ingenting. Og det føles ganske sårt da jeg ikke var annet enn ærlig. 

Jeg har konsekvent unngått å diskutere religion. Jeg har ingen forståelse for at noen velger å bli religiøse. Jeg skjønner ikke hvorfor de gidder, for for meg blir det det samme som å hinke på ett ben til jobb hver fredag, slikke gråstein i bestemte mønstre, eller tilbe månen, sola, generelt ting i den duren. 

Vel, jeg kommer fra en litt spesiell, men en vanligvis hyggelig og koselig, familie. Og de hadde diskutert mellom seg og kommet frem til at de måtte gjøre noe slik at jeg kunne bli "reddet fra helvete". 

Jeg visste heller ikke at de mente at jeg burde havne i helvete, ikke særlig hyggelig å vite. De konfronterte meg og plapret i vei, og lettere irritert svarte jeg noe lignende som jeg beskrev ovenfor. Det har resultert i pinlig stillhet og de unngår meg som pesten. 

Det hører med at jeg er på ferie, og en av de som ville "redde meg" skal være med på bilturen hjem på søndag som varer 10 timer. 

Jeg ligger her med en ekkel følelse og skulle ønske jeg bare kunne "teleportere" rett hjem. Hvordan kan jeg fikse dette? Hva hadde du gjort?

Anonymkode: 25a04...d72

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spilt skuespill 10 timer hjem- så null kontakt.

Anonymkode: 7b3c8...918

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at Eckhart Tolle er en mann som har åpnet opp religiøse til å få et annet perspektiv på sin tro. Han er ikke religiøs, er vel heller mer nøytral i det standpunktet fordi han fokuserer mer på selve mennesket, vårt indre, og nuet. Anbefaler ham sterkt, han har skrevet bøker, men du finner også mange videoer på youtube.  

Anonymkode: ba1d8...a09

AnonymBruker
Skrevet

Bryt kontakten med de menneskene som behandler deg så stygt.

Kan du reise på en annen måte enn å være sammen den personen i bil? Evt tog/ fly/ buss?

Anonymkode: 3b4d4...f6d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er de menneskene med i en sekt?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville også blitt ganske fornærmet hvis noen sammenlignet det jeg tror på med det du beskriver. At du har ingen forståelse viser at du ikke respekterer at de er religiøse. Men det var respektløst og teit av de å skulle konfrontere deg og prøve å beskytte deg fra djevelen også. Aksept og respekt må gå begge veier, og her har ingen av dere gjort det. 

Anonymkode: 4bb71...3de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville også blitt ganske fornærmet hvis noen sammenlignet det jeg tror på med det du beskriver. At du har ingen forståelse viser at du ikke respekterer at de er religiøse. Men det var respektløst og teit av de å skulle konfrontere deg og prøve å beskytte deg fra djevelen også. Aksept og respekt må gå begge veier, og her har ingen av dere gjort det. 

Anonymkode: 4bb71...3de

Hvordan kan jeg respektere noe jeg aldri har forstått? Og ja, jeg har prøvd, og når jeg sier at jeg ikke forstår at noen er religiøse så mener jeg det. Og da på samme måte som jeg feks ikke forstår et mattestykke. Jeg har for lengst akseptert at familien min er religiøse, jeg trenger ikke å forstå det for det. 

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bryt kontakten med de menneskene som behandler deg så stygt.

Kan du reise på en annen måte enn å være sammen den personen i bil? Evt tog/ fly/ buss?

Eneste mulighet er bil. Jeg vil ikke bryte kontakten, vi hadde det ganske kjekt sammen før igår. Er vel det som gjør hele saken verre. 

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spilt skuespill 10 timer hjem- så null kontakt.

Anonymkode: 7b3c8...918

Redd det blir noe lignende ja.

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at Eckhart Tolle er en mann som har åpnet opp religiøse til å få et annet perspektiv på sin tro. Han er ikke religiøs, er vel heller mer nøytral i det standpunktet fordi han fokuserer mer på selve mennesket, vårt indre, og nuet. Anbefaler ham sterkt, han har skrevet bøker, men du finner også mange videoer på youtube.  

Tviler sterkt på at de kan endre perspektiv. Og føler ikke det er lurt å foreslå noe slikt nå. 

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er de menneskene med i en sekt?

Ja

Skrevet

Hvis noen prøver å "redde" meg, pleier jeg som regel å slenge endel fakta i ansiktet som de ikke kan benekte eller forklare.

Greit at folk tror på noe, men hver så snill og hold det for deg selv. (Ikke deg altså TS, mener folk som tror på noe)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Den 5 August 2016 at 3.19, AnonymBruker skrev:

Tviler sterkt på at de kan endre perspektiv. Og føler ikke det er lurt å foreslå noe slikt nå. 

Skjønner godt at det ikke føles riktig å foreslå noe slikt midt inne i en konfliktfylt situasjon altså.

Kjenner du til ham selv? Anbefalte ham like mye for din skyld. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer fra en slik familie... Tilhengere til W. Branham (vekkelsen.no)... Ble fortalt i barndommen og ungdomstiden at jeg må gjøre ditt og datt for å ikke havne i helvetet, og dette førte til mareritt og store  bekymringer gjennom oppveksten. Jeg er ikke religiøs, annet enn at jeg tror at det er Gud som skapte verden. Jeg vil anbefale deg å distantere deg fra det, men er nok lettere sagt enn gjort. 

Anonymkode: 2d158...b5a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du skulle sagt du konverterer om du får 100 000. Så reiser du på ferie :D

Anonymkode: 2e6b5...6c1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Si at du ikke bekymrer deg for helvete, da du ikke synder, men at du skjønner at de som er tvilsomme har grunn til det, da djevelen nok kjenner sin type folk. 

Anonymkode: f6b04...ddd

Gjest Enhorning
Skrevet

Angående bilturen: Sett på musikk høyt i øreproppene og lat som om du er helt fortapt i musikken mens du ser ut av vinduet. Skru opp høyt så du ikke hører dem. Hvis de dytter borti deg, lat som om du er så fortapt at du ikke registrerer det.

Skrevet
Den 5.8.2016 at 2.23, AnonymBruker skrev:

Jeg har ingen forståelse for at noen velger å bli religiøse. Jeg skjønner ikke hvorfor de gidder, for for meg blir det det samme som å hinke på ett ben til jobb hver fredag, slikke gråstein i bestemte mønstre

Haha, ler meg ihjel :fnise:

38 minutter siden, Enhorning skrev:

Angående bilturen: Sett på musikk høyt i øreproppene og lat som om du er helt fortapt i musikken mens du ser ut av vinduet. Skru opp høyt så du ikke hører dem. Hvis de dytter borti deg, lat som om du er så fortapt at du ikke registrerer det.

Ja gjør dette, eller sov.

Skrevet

Det blir sikkert en ubehagelig reise for dere alle, forhåpentligvis blir dere å gjøre det beste ut av det og være hyggelig bare for å være sivilisert. Men kan være en idé og ha noe musikk, lydbok eller noe annet som du kan putte i ørene om stemningen blir trykket eller om de vil snakke mer om religion.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...