anemononym Skrevet 4. august 2016 #1 Skrevet 4. august 2016 (endret) Far bor ett stykke unna og ønsker ha barnet mer i ukedagene. Det vil si at han må tas ut av bhg flere dager i uken for å dra til far. Hva er viktigst å prioritere? I barnehagen utvikler han seg jo og har faste rammer. Far har han også to langhelger pr mnd og ferier og høytider. Hva burde legges mest vekt på? Hva vil være best for barnet på sikt? Endret 4. august 2016 av anemononym
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #2 Skrevet 4. august 2016 Et øyeblikk siden, anemononym skrev: Far bor ett stykke unna og ønsker ha barnet i ukedagene. Det vil si at han må tas ut av bhg flere dager i uken for å dra til far. Hva er viktigst å prioritere? I barnehagen utvikler han seg jo og har faste rammer. Far har han også to langhelger og ferier og høytider. Hva burde legges mest vekt på? Hva vil være best for barnet på sikt? Barnehagen. Anonymkode: 94ae4...fdb 6
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #3 Skrevet 4. august 2016 1 minutt siden, anemononym skrev: Far bor ett stykke unna og ønsker ha barnet i ukedagene. Det vil si at han må tas ut av bhg flere dager i uken for å dra til far. Hva er viktigst å prioritere? I barnehagen utvikler han seg jo og har faste rammer. Far har han også to langhelger og ferier og høytider. Hva burde legges mest vekt på? Hva vil være best for barnet på sikt? Hvor mange dager i uken er det snakk om og er det hver uke? Ville gjerne visst mer om hvordan samværet skal være i en vanlig mnd. Anonymkode: ad668...77b
Gjest Snuppi Skrevet 4. august 2016 #4 Skrevet 4. august 2016 2 minutter siden, anemononym skrev: Far bor ett stykke unna og ønsker ha barnet i ukedagene. Det vil si at han må tas ut av bhg flere dager i uken for å dra til far. Hva er viktigst å prioritere? I barnehagen utvikler han seg jo og har faste rammer. Far har han også to langhelger og ferier og høytider. Hva burde legges mest vekt på? Hva vil være best for barnet på sikt? Å få en relasjon til far er viktig, men for barnet kan det bli slitsomt og ikke minst stressende. Hvorfor bor far så langt unna?
Fjaselina Skrevet 4. august 2016 #5 Skrevet 4. august 2016 Kor ofte vil det vere snakk om? Det er jo fint for far og barn å ha mykje tid ilag, og det går ikkje an å gjere det slik etter skulestart. Men kanskje no??
anemononym Skrevet 4. august 2016 Forfatter #6 Skrevet 4. august 2016 Det er snakk om tilsammen 8 dager i mnd hvor han ikke får vært i bhg. Alle ukene blir Oppstykket. Dvs aldri en hel uke sammenhengende i bhg.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #7 Skrevet 4. august 2016 Et øyeblikk siden, Snuppi skrev: Å få en relasjon til far er viktig, men for barnet kan det bli slitsomt og ikke minst stressende. Hvorfor bor far så langt unna? Enig. Anonymkode: 94ae4...fdb
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #8 Skrevet 4. august 2016 2 minutter siden, anemononym skrev: Det er snakk om tilsammen 8 dager i mnd hvor han ikke får vært i bhg. Alle ukene blir Oppstykket. Dvs aldri en hel uke sammenhengende i bhg. Det er snakk om 2 dager i uken pluss 2 langhelger i mnd? Jeg synes ikke det er krise. Hvor langt borte bor far? Det er kun nå dere har sjanse for mer samvær. Når barnet begynner på skole så kan ikke far ha mer enn helger og ferier. Du er heldig som har en far som ønsker å delta. Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd ordningen og sett frem til over nyttår om hvordan det har gått i tillegg til å ha dialog med barnehagen at de kan evt. "kartlegge" hvordan barnet er mtp. ordningen når h*n kommer tilbake i bhg. Anonymkode: ad668...77b 15
Gjest Snuppi Skrevet 4. august 2016 #9 Skrevet 4. august 2016 4 minutter siden, anemononym skrev: Det er snakk om tilsammen 8 dager i mnd hvor han ikke får vært i bhg. Alle ukene blir Oppstykket. Dvs aldri en hel uke sammenhengende i bhg. 8 dager i løpet av en hel måned er ikke et problem for barnet. At han ikke har en sammenhengende uke er faktisk ikke så uvanlig. Enkelte foreldre velger å ikke sende barnet i bhg 5 dager i uken da de har anledning til å være hjemme en dag eller to.
Gjest noe tilfeldig Skrevet 4. august 2016 #10 Skrevet 4. august 2016 Å ikke ha en full uke i barnehagen er vel neppe å lide noen nød? Tvert imot er det heller luksus at barnet slipper så mange (og lange) dager i BHG) synes bare å stille spørsmålet er merkelig. Så mindre det er gode grunner for at barnet ikke skal så ofte til far, eller at reiseruta blir for voldsom for barnet, ser jeg ikke problemet...
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #11 Skrevet 4. august 2016 Det jeg synes er synd er når foreldre ikke ønsker å prøve ting før de tar avgjørelsene. Da vi startet med overnatting når barnet var 14 mnd var det helt krise.. Vil valgte å øke fra en til to netter sammenhengende og det var utrolig hvordan barnet roet seg. Jeg er veldig glad vi ikke ventet til han var eldre, men prøvde oss frem. Det har vi alltid gjort. Samme med sommerferie. Han var 1,5 første sommerferie som ble delt 1 + 1 +1. Gikk kjempe bra, og det hadde aldri gått bra hadde vi ventet med overnattingen. Første gang han hadde 3 uker sammenhengende som 4 åring ble det for mye så vi gikk ned til 2+1, men var likevel glad vi prøvde det. Jeg synes det er viktig at barnet får så mye tid den kan med den forelderen barnet ikke bor sammen med. Anonymkode: ad668...77b 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #12 Skrevet 4. august 2016 Så deilig for barnet at det kan få være hjemme med en pappa som ønsker å tilbringe tid med han. Tenke så mye gøy de kan gjøre! Ungene mine er hjemme ganske mye, rett og slett fordi vi har mulighet til det. Ser ikke noe galt med det overhode! De elsker barnehagen, men det beste de vet er tid med mamma og pappa! Anonymkode: 46aa9...527 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #13 Skrevet 4. august 2016 Et øyeblikk siden, Raven.WritingDesk skrev: Å ikke ha en full uke i barnehagen er vel neppe å lide noen nød? Tvert imot er det heller luksus at barnet slipper så mange (og lange) dager i BHG) synes bare å stille spørsmålet er merkelig. Så mindre det er gode grunner for at barnet ikke skal så ofte til far, eller at reiseruta blir for voldsom for barnet, ser jeg ikke problemet... Kommer vel ann på hvor gammel barnet er vel? Litt foskjell mellom 2 og 5 år. Anonymkode: 94ae4...fdb
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #14 Skrevet 4. august 2016 Men om ikke 2 dager i uken passer i tillegg til langhelg så kan jo likevel 1 gå. Bedre å prøve enn å ikke vite. Husk å tilpasse barnet og ikke foreldrenes følelser og andre sin mening. Anonymkode: ad668...77b
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #15 Skrevet 5. august 2016 Ville prioritert far her. Anonymkode: c3b1e...b39 2
MissPierce Skrevet 5. august 2016 #16 Skrevet 5. august 2016 Hvor lang unna bor pappaen? Min venninne hadde denne avtalen med sin sønns pappa. Han bor rundt 10 mil unna. De har 40/60 deling, og pga avstand ble den ene dagen i uken bare stress for alle. Så han hadde han heller lang helger, eller henter han f.eks tirsdag etter bhg, og leverte ha sent i bhg på torsdag eller hjemme på ettermiddagen. De har i dag ett veldig godt forhold, og foreldrene samarbeider veldig bra om alt. Så for de har det bare vært positivt ☺☺ 1
anemononym Skrevet 5. august 2016 Forfatter #17 Skrevet 5. august 2016 Syns det høres fornuftig ut med prøveperiode jeg. Syns det er dårlig at så mange går ut ifra at jeg har bestemt meg for å utelukke samværet med far. Det er selvsagt mange ting som spiller inn som jeg ikke ønsker å nevne. Har aldri nekta far samvær på noen som helst måte. Han har desverre også en tendens til å avlyse sitt eget samvær noe som i tillegg gjør det ustabilt for meg og planlegging. Og han som valgte å flytte lengere vekk.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #18 Skrevet 5. august 2016 Et øyeblikk siden, anemononym skrev: Syns det høres fornuftig ut med prøveperiode jeg. Syns det er dårlig at så mange går ut ifra at jeg har bestemt meg for å utelukke samværet med far. Det er selvsagt mange ting som spiller inn som jeg ikke ønsker å nevne. Har aldri nekta far samvær på noen som helst måte. Han har desverre også en tendens til å avlyse sitt eget samvær noe som i tillegg gjør det ustabilt for meg og planlegging. Og han som valgte å flytte lengere vekk. Hvor gammelt er barnet? Anonymkode: 94ae4...fdb
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #19 Skrevet 5. august 2016 35 minutter siden, anemononym skrev: Syns det høres fornuftig ut med prøveperiode jeg. Syns det er dårlig at så mange går ut ifra at jeg har bestemt meg for å utelukke samværet med far. Det er selvsagt mange ting som spiller inn som jeg ikke ønsker å nevne. Har aldri nekta far samvær på noen som helst måte. Han har desverre også en tendens til å avlyse sitt eget samvær noe som i tillegg gjør det ustabilt for meg og planlegging. Og han som valgte å flytte lengere vekk. Hvor mange ganger har han avlyst? De ukedagene det er snakk om at han ønsker samvær, har han fri fra jobb de dagene? Jobber han ikke fast stilling 100 %? Anonymkode: 44571...b2d
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #20 Skrevet 5. august 2016 Hvor lang reisevei er det? Henter + bringer far barnet? Anonymkode: 44571...b2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå