AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #1 Skrevet 4. august 2016 Har hørt om en og annen bekjent i landet som blir hetset av fremmede for å være veldig lys i huden. Kan dette anmeldes for å straffe de som hetser og lager faenskap for vedkommende? Snakker ikke om raser her, enkelte verdiløse mobbere av noen nordmenn er like ille til å hetse hvite mennesker og ødelegge selvtilliten deres som alle andre. Anonymkode: 029d7...6b4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #3 Skrevet 4. august 2016 2 minutter siden, Rumle skrev: Hva? Hva er det du ikke skjønner? Anonymkode: 029d7...6b4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #4 Skrevet 4. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Hva er det du ikke skjønner? Anonymkode: 029d7...6b4 ingenting, hilsen en annen bruker. Anonymkode: b4fcb...b43
Rumle Skrevet 4. august 2016 #5 Skrevet 4. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva er det du ikke skjønner? Anonymkode: 029d7...6b4 Jeg forstår ikke hva du sier, eller spør om. Kanskje jeg bare er overtrøtt.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #6 Skrevet 4. august 2016 2 minutter siden, Rumle skrev: Jeg forstår ikke hva du sier, eller spør om. Kanskje jeg bare er overtrøtt. Snakket med en venninne i dag som er veldig lys i huden, og som av og til blir hetset på gaten for hudfargen hennes og kalt stygge ting av fremmede fordi hun er (pent) blek. Har også hørt om andre tilfeller. Jeg lurer på om dette kan anmeldes. Anonymkode: 029d7...6b4 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #7 Skrevet 5. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Snakket med en venninne i dag som er veldig lys i huden, og som av og til blir hetset på gaten for hudfargen hennes og kalt stygge ting av fremmede fordi hun er (pent) blek. Har også hørt om andre tilfeller. Jeg lurer på om dette kan anmeldes. Anonymkode: 029d7...6b4 Med mindre de kommer med trusler så blir det nok ikke noen sak av det. Anonymkode: 39d75...047 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #8 Skrevet 5. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Snakket med en venninne i dag som er veldig lys i huden, og som av og til blir hetset på gaten for hudfargen hennes og kalt stygge ting av fremmede fordi hun er (pent) blek. Har også hørt om andre tilfeller. Jeg lurer på om dette kan anmeldes. Anonymkode: 029d7...6b4 Det er trakassering/ mobbing, og kan anmeldes. Anonymkode: 5e28b...60a 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #9 Skrevet 5. august 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er trakassering/ mobbing, og kan anmeldes. Anonymkode: 5e28b...60a Er det virkelig sånn? Utifra det ts sier så er det fremmede/tilfeldige som kommenterer, og ikke en bestemt gruppe som stadig vekk trakasserer hun. Hadde jeg blitt anmeldt om jeg såret noens følelser en gang? Jeg er ikke imot jenta som føler seg plaget, det er helt foraktelig at folk gidder å være så kjipe. Men allikevel tror jeg ikke det kan bli en sak ut av det. Anonymkode: 39d75...047 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #10 Skrevet 5. august 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Snakket med en venninne i dag som er veldig lys i huden, og som av og til blir hetset på gaten for hudfargen hennes og kalt stygge ting av fremmede fordi hun er (pent) blek. Har også hørt om andre tilfeller. Jeg lurer på om dette kan anmeldes. Anonymkode: 029d7...6b4 Det kan anmeldes. Venninnen min som er mørk i huden kom ingen vei med å anmelde de truslene og hat ytringene hun har fått, men det blir i hvert fall en del av statistikken hos politiet, så får vi heller håpe de gidder å gjøre noe med slikt fremover. Anonymkode: 73cf3...8cc 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 5. august 2016 #11 Skrevet 5. august 2016 Er vell rasisme mot hvite dette da. ( Jo, det finnes) Og ja klart det kan anmeldes.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #12 Skrevet 5. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig sånn? Utifra det ts sier så er det fremmede/tilfeldige som kommenterer, og ikke en bestemt gruppe som stadig vekk trakasserer hun. Hadde jeg blitt anmeldt om jeg såret noens følelser en gang? Jeg er ikke imot jenta som føler seg plaget, det er helt foraktelig at folk gidder å være så kjipe. Men allikevel tror jeg ikke det kan bli en sak ut av det. Anonymkode: 39d75...047 Enig, anmeldse i dette tilfellet er bare tull. Anonymkode: b4fcb...b43
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #13 Skrevet 5. august 2016 10 timer siden, Loki Laufeyson skrev: Er vel rasisme mot hvite dette da. ( Jo, det finnes) Og ja klart det kan anmeldes. Det kunne også dreie seg om velment bekymring for at hun kunne være veldig anemisk og syk. Anonymkode: 3ab35...097
Niennas Skrevet 5. august 2016 #14 Skrevet 5. august 2016 Type "Dekk deg til, for jeg blir snøblind?" eller fordi hun er født hvit? Merkelige greier for fremmede å kommentere uansett hvilket av tilfellene det måtte gjelde.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #15 Skrevet 5. august 2016 17 timer siden, Rumle skrev: Hva? 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er det du ikke skjønner? Anonymkode: 029d7...6b4 Overskriften, antar jeg? Omfavne huden sin? Anonymkode: 6e286...735 1
lovedrug Skrevet 5. august 2016 #16 Skrevet 5. august 2016 Jeg er så hvit som ett laken og ingen har noen gang nevnt det med ett ord. Jeg har mange utenlandske venner .
Ananas. Skrevet 5. august 2016 #17 Skrevet 5. august 2016 Hvordan omfavner man huden sin? At hvite plager andre med å være enda hvitere enn dem selv er vel egentlig uhøflig, eller mobbing, på lik linje med å kommentere andre ting med folks utseende på en negative måte. 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #18 Skrevet 5. august 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig sånn? Utifra det ts sier så er det fremmede/tilfeldige som kommenterer, og ikke en bestemt gruppe som stadig vekk trakasserer hun. Hadde jeg blitt anmeldt om jeg såret noens følelser en gang? Jeg er ikke imot jenta som føler seg plaget, det er helt foraktelig at folk gidder å være så kjipe. Men allikevel tror jeg ikke det kan bli en sak ut av det. Anonymkode: 39d75...047 Om det må skje flere ganger fra samme personer, for å kunne kalles mobbing eller trakassering, så ble det jeg skrev feil. Jeg beklager dette. Hva det kalles når det ikke gjøres mer enn en gang av samme person, og det dermed ikke er trakassering eller mobbing, kanskje noen av dere vet? Anonymkode: 5e28b...60a
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #19 Skrevet 5. august 2016 22 minutter siden, lovedrug skrev: Jeg er så hvit som ett laken og ingen har noen gang nevnt det med ett ord. Jeg har mange utenlandske venner . Jeg skrev at utlendiger ikke hadde noe med saken å gjøre. I går fikk hun høre av en fremmed at hun var motbydelig siden hun er blek, og ble deretter ledd av. Hun ser sofistikert ut og gjør lite ut av seg så aner ikke hvorfor. Har også hørt om andre som har blitt kalt stygge ting og gjort narr av siden de er hvite/bleke. Anonymkode: 029d7...6b4
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #20 Skrevet 5. august 2016 31 minutter siden, Niennas skrev: Type "Dekk deg til, for jeg blir snøblind?" eller fordi hun er født hvit? Merkelige greier for fremmede å kommentere uansett hvilket av tilfellene det måtte gjelde. Hun har blandt annet blitt kalt motbydelig, blitt ledd av og en gang på fest var det en jente som spurte om hun var død. Anonymkode: 029d7...6b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå