AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #1 Skrevet 4. august 2016 Har du vært i Cape Town? Hva bør oppleves, og hva anbefaler du? Anonymkode: 0afd8...65f
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #2 Skrevet 4. august 2016 Tur med taubanen til Table mountain, båt ut til Robben Island, tur til Kapp det gode håp. Det er mye å oppleve i byen, både kulturelt og historisk, nytt og gammelt. Alt etter interesse. f.eks vinsmaketur, sightseeingbuss (det er kanskje litt for "enkelt" men en kjapp og grei måte og få et overblikk over sentrum), shopping på Waterfront. Hadde jeg reist dit igjen ville jeg besøkt townships, samt fordypet meg i det kulinariske. Absolutt en by å anbefale, gled deg hvis du tar turen Anonymkode: 49a13...181
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #3 Skrevet 4. august 2016 Åå Cape Town er bare helt fantastisk!! Elsker byen og gleder meg til jeg kan returnere en gang i fremtiden! Jeg vil anbefale: Victoria waterfront (mange gode spisesteder, shopping osv), Robben island, Table mountain - gå opp og ta banen ned, gå på turer på toppen og spis god mat på restauranten- fantastisk utsikt i alle retninger, Long street- shopping, spisesteder og uteliv, kulturelle innslag, Camps bay- nydelig strand, shopping, spisesteder, uteliv osv- men litt mer luksuriøst enn Long street, Lions head- fottur, tur til en av Townshipene f eks Khayelitsha ( men må være organisert, ganske farlig å dra dit, jeg jobbet på barnehjem der en periode). videre er Stellenbosch et nydelig sted, vinsmaking, botanisk hage, men et lite stykke fra Cape Town. Cape Peninsula var også helt nydelig med herlig natur og pingvinreservat (om jeg ikke husker helt feil) Hout bay også verdt å se med mange sjø løver og spektakulær natur! Dette var det jeg kom på i farten, håper det var litt til nytte! Cape Town er et magisk sted med masse god energi og herlige mennesker, mye humor og glimt i øyet. Helt spesielt mtp landets historie og den enorme forskjellen mellom fattig og rik, samt kriminalitet. Har aldri ledd så mye, vært så lykkelig eller følt meg så levende som da jeg bodde der!<3 Anonymkode: 1a902...a86
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #4 Skrevet 4. august 2016 Dra på braai på Mzoli's! FANTASTISK opplevelse og nydelig mat! https://www.tripadvisor.com/ShowUserReviews-g312659-d946793-r134277095-Mzoli_s-Cape_Town_Central_Western_Cape.html Og, dersom du drar til Kapp det gode håp, pass på å stoppe ved Boulders beach for å titte på pingvinene. Altså, hallo. Adorable. Ellers er Table Mountain et must, sammen med Robben Island. Vi reiste i tillegg på en dagstur til Fairy glen, et villdyrreservat hvor ville dyr, som løver, elefanter, neshorn osv bor beskyttet (av typ bevæpnede vakter) for rovjakt på svææære områder. Veldig fin opplevelse, selv om det ikke var savannen i Tanzania, liksom. http://www.fairyglen.co.za/ Jo, og dersom du er som meg, en foodie som vil smake alt, kan det være gøy å besøke Mama Africa og spise mixed grill med bl.a antilope og krokodille. God tur - jeg skal definitivt tilbake! Anonymkode: cde58...42f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå