Gå til innhold

Det kryr av fluer her - HJELP

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Av en eller annen grunn er det helt enormt med fluer i huset nå. Ikke bananfluer, men litt større fluer. Jeg har hengt opp fluepapir i vinduene, og de tar jo en del, men det er fortsatt en haug med fluer igjen, særlig på kjøkkenet. Tips til hva jeg kan gjøre for å bli kvitt dem tas imot med veldig stor takk! (Ja, jeg vet jeg kan google)

Anonymkode: e6db9...dcc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Myggspray. 

Anonymkode: c9b16...79b

AnonymBruker
Skrevet

De må jo komme fra et sted. Før du finner kilden og får eleminert kolden, så blir du ikke kvitt problemet. Du får kjøpe deg en elektrisk fuesmekke. Ligger sikkert mengder med larver klar for ny klekking et sted. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Myggspray. 

Myggspray forpester luften og lungene hennes og lar fluene leve.

Anonymkode: b910b...22d

Skrevet

Vaske?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Myggspray. 

Myggsparay på fluer? Funker ikke.

Ts, er det fjøs i nærheten av der du bor eller noen dyr? Isåfall er det ikke mye å gjøre med fluene annet enn å være forsiktig med å ha dører og vinduer åpne. Hvis du skal lufte så luft på den siden det er skygge. Det kommer heller ikke så mye fluer i 2 etg, så hvis du har det så kan du godt lufte der. Skaff netting til å ha for vinduer og dører. Ellers finnes det en slags tape til å feste i vinduet, den er ganske effektiv. Fluespray er også effektivt. Spray ned rommene før du går å legger deg, og når du står opp neste morgen er fluene døde, og det er bare å støvsuge de opp. 

Anonymkode: 225a3...330

AnonymBruker
Skrevet

Støvsugeren

Anonymkode: 82126...5e5

Skrevet

Eg laga vepsefelle til å ha ute. Kanskje nokre slike inne? Ei flaske med avkutta øvre halvdel, snudd med trakta opp ned i flaska, tape fast. Litt sterk saft med ein drope zalo i flaska, så flyg dei ned i trakta, finn ikkje vegen ut att og druknar. Zalo er for å bryte "hinna" på overflata, slik at dei druknar fort.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Av en eller annen grunn er det helt enormt med fluer i huset nå. Ikke bananfluer, men litt større fluer. Jeg har hengt opp fluepapir i vinduene, og de tar jo en del, men det er fortsatt en haug med fluer igjen, særlig på kjøkkenet. Tips til hva jeg kan gjøre for å bli kvitt dem tas imot med veldig stor takk! (Ja, jeg vet jeg kan google)

Anonymkode: e6db9...dcc

Får man virkelig kjøpt fluepapir lenger? Gammeldags dyreplageri. 

Anonymkode: 52f60...c46

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da har du kanskje et tips å komme med som er humant da... å du vet tydeligvis ikke hvordan det er med mye fluer. 

Anonymkode: 225a3...330

Skrevet

Jepp, støvsugeren. Vel å merke om du har sentralstøvsuger. Og ofte. Det er midt i hundedagene og det fødes milioner av fluer akkurat nå. Vi er ganske plaget, dørene står mye oppe og det samler seg rundt marsvinbur og hundesenga. Så buret skiftes på enda oftere enn før, og bikkja må finne seg i at senga hans stort sett er ute på dagtid. Og så tar jeg dem med støvsugeren. Hater fluelik og fluesplæt... 

AnonymBruker
Skrevet

Bruk fluesmekker. Ofte! Kjøp flere, så har du flere steder i huset. Og så går du rett og slett på jakt for å bli kvitt dem. Så lenge det ikke kommer enda flere, så tar det ikke så lang tid. 

Anonymkode: a5c38...31e

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

De har mange varianter på plantasjen. Jeg kjøpte noen gule som kunne settes i potteplanter. Ble kvitt bananflueproblemet i løpet av en liten uke.

Anonymkode: 04c95...80a

Gjest Mysticgirl
Skrevet
Den 4.8.2016 at 1.40, AnonymBruker skrev:

De har et annet nervesystem enn oss og kan ikke føle smerter. De kan ha fluktfølelse , men lever etter instinkt . Ingen virvelløse dyr føler smerter

AnonymBruker
Skrevet

Permetrin fra felleskjøpet, blir garantert fluefritt 😊 Bor rett ved fjøset, og klarer ikke holde dører og vinduer lukket i sommervarmen...

Anonymkode: 69b89...e9c

• Liker 1
Skrevet

Ta noen fauker og slå dem død, alle som en. Og påen igjen neste dag. Må gjøres før de rekker å legge flere egg. Du får i vertfall redusert dem.

AnonymBruker
Skrevet

Permetrin er lurt. Fås på Jernia. 

Anonymkode: f4e78...ec9

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Permetrin fra felleskjøpet, blir garantert fluefritt 😊 Bor rett ved fjøset, og klarer ikke holde dører og vinduer lukket i sommervarmen...

Anonymkode: 69b89...e9c

Finnes ikke bedre middel. Spray rudnt vinduer og dører ( Ikke på vinduet, men på karmen) og det virker i månedsvis.

Skrevet

Er det noen planer de holder seg mye til? Mat som ligger ute (moden frukt osv)? Syltetøygris på kjøkkenbenken? Bosspann som ikke er ordentlig vasket? Noe som lukter?

Jeg tror det viktigste er å finne årsaken til at de er der, og som regel kan noe av det jeg nevnte være årsaken. Dette gjelder i alle fall bananfluer. Jeg vet ikke helt hvordan det er med større fluer. 

Skrevet
Den 8.8.2016 at 20.48, Mysticgirl skrev:

De har et annet nervesystem enn oss og kan ikke føle smerter. De kan ha fluktfølelse , men lever etter instinkt . Ingen virvelløse dyr føler smerter

Er du sikker? Er ikke mange år siden man trodde det samme om fisk.

Gjest Mysticgirl
Skrevet
15 timer siden, Tvist skrev:

Er du sikker? Er ikke mange år siden man trodde det samme om fisk.

Forskerne sier så iallefall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...