AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #1 Skrevet 4. august 2016 Går det bra å ha telys i vanlige glass? Eller vil de sprekke? Anonymkode: f09a5...edb
Minya Skrevet 4. august 2016 #2 Skrevet 4. august 2016 Har du litt kraftige melkeglass så tror jeg de tåler det, men jeg ville heller brukt noe annet i tilfelle det går i dass. 1
Lykkehjerte Skrevet 4. august 2016 #3 Skrevet 4. august 2016 (endret) Går fint å ha telys i vanlige glass! Det du imidlertidig bør tenke på, er at om glasset er tynt i bunn og står direkte på bordflate el tynn duk, kan det bli merker på bordet. Merk deg at det å flytte på glass med tente telys i, kan bli vondt pga de kan bli veldig varme. Men telys i glass kan være svært pent, både i glass med og uten stett! Krystallglass tror jeg ikke tåler den sterke varmen, men alt annet glass skulle tåle det! Har brukt mange varianter glass til lykter utallige ganger! Endret 4. august 2016 av Lykkehjerte
Leo Skrevet 4. august 2016 #4 Skrevet 4. august 2016 Hvis du fyller litt dekorsand eller -grus i bunnen av glasset fordeler du varmen slik at glasset ikke sprekker eller setter merker på underlaget. IKKE bruk for eksempel kaffebønner som brenner som løskrutt hvis det blir for varmt! 1
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #5 Skrevet 5. august 2016 Telys er brannmenns skrekk. De blir så varme at de sprekker selv glass beregnet på telys i enkelte tilfeller. Å putte dem opp i glass eller andre produkter ikke egnet eller beregnet på telysbruk er og vil bli oppfattet som en handling du måtte forstå ikke er fornuftig eller bra dersom en brann oppstår. Det vi har sett i flere tv innslag om telys når underlaget/beholderen sprekker, er at lyset tipper og det tar fyr på null komma niks. Forsikringsselskapet vil i beste fall gjøre en avkorting i verste fall ikke utbetale en krone. Det hele handler om å tenke litt lenger enn til sin egen nesetipp, handling/konsekvenstenkning. Kos og hygge med telys i drikkeglass kan bli ditt verste mareritt om du er uheldig. Anonymkode: 7dbd6...db6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå