AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #1 Skrevet 4. august 2016 Jeg skal i bryllup på lørdag. Jeg har prøvd alle de mest "bryllupsaktige" kjolene jeg har, og synes jeg så feit ut i alle bortsett fra èn. Hadde egentlig bestemt meg for å bruke den, en knelang vintagekjole i hvit, grønn og lilla. Problemet med den er bare at jeg egentlig ikke har noe som passe til, hvis det blir kaldt. Har egentlig ikke sko til heller. Følte jeg kommer til å se litt halvveis ut, men what can you do. Så idag kom jeg på at jeg har en rød blondekjole i femtitallssnitt med halvlang arm. Prøvde den, og jeg følte meg så utrolig mye finere i den enn i alle de andre. Det at den har arm gjør at jeg ikke trenger noe utenpå, og jeg har sko og veske som passer til.. Hva tenker folk om disse gamle reglene idag egentlig? Jeg regner ikke med at noen for alvor kommer til å tro at jeg prøver å signalisere at jeg har hatt meg med brudgommen.. Det er helt usannsynlig. Men jeg kjenner jo ikke de fleste folka i bryllupet. Kan jeg ha den røde kjolen? Vet ikke om jeg tør mase på bruden nå rett før bryllupet, hun har sikkert masse annet å tenke på. Dessuten kan det jo føles kleint å si nei uansett. Jeg vet ihvertfall at det ikke er noe krav at man må ha lang kjole, det har jeg spurt om tidligere. Anonymkode: 0a085...a2f
MrsWeasley Skrevet 4. august 2016 #2 Skrevet 4. august 2016 Jeg hadde ikke brydd meg i alle fall, hverken som brud eller gjest:-) Jeg har brukt rød kjole i bryllup selv. Ante ikke på den tiden at det liksom fantes regler mot dette. Disse reglene er oppstått i nyere tid, var ikke slik fra gammelt av. 11
tilriltunge Skrevet 4. august 2016 #3 Skrevet 4. august 2016 Jeg hadde ikke brydd meg:) Hadde en gjest i mitt bryllup som sa fra på forhånd at hun kom til å gå i rød kjole. Men hun hadde ikke trengt å si ifra heller:) 5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #4 Skrevet 4. august 2016 Om du ikke kjenner bruden godt nok til å vite hva hun synes om det, hadde jeg latt vær. Det er deres dag. Noen tenker nok at det er det samme for dem, mens andre vil ta det ille opp. Anonymkode: 9f585...55f 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #5 Skrevet 4. august 2016 Jeg tror ikke så mange bryr seg om slike regler i dag. Jeg har hatt rød kjole i bryllup en gang, riktignok ikke knæsj rød, jeg tror ingen tenkte noe over det. Anonymkode: 81b8f...b2c 4
Gjest 2Bhonest Skrevet 4. august 2016 #6 Skrevet 4. august 2016 Regel nr. en. Det er bruden sin dag og ingen andre!
Fillifjong Skrevet 4. august 2016 #7 Skrevet 4. august 2016 Hvis brudeparet synes det er støtende at en gjest bruker en rød kjole hun føler seg i fin i, ja da har de mistet fokus på det som er viktig i et bryllup. Finnes det brudepar som reagerer negativt på det? De skulle jeg i såfall likt å se og studere. 12
Jerry Lee Skrevet 4. august 2016 #8 Skrevet 4. august 2016 Hva er greia med at rød kjole er så fy i bryllup? 😯 2
Batteri Skrevet 4. august 2016 #9 Skrevet 4. august 2016 4 minutter siden, 2Bhonest skrev: Regel nr. en. Det er bruden sin dag og ingen andre! Er det ikke brudgommens dag heller? 🤔 23
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #10 Skrevet 4. august 2016 4 minutter siden, Jerry Lee skrev: Hva er greia med at rød kjole er så fy i bryllup? 😯 Rød kjole skal liksom signalisere at man har ligget med brudgommen. Gamle regler Anonymkode: f2ba6...588 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #11 Skrevet 4. august 2016 4 minutter siden, Jerry Lee skrev: Hva er greia med at rød kjole er så fy i bryllup? 😯 Hva tenker du selv når du ser en kvinne i rød kjole? Anonymkode: 45d76...f35
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #12 Skrevet 4. august 2016 Forloveren min hadde rød kjole da jeg giftet meg. Vi hadde rødt tema, så det passet veldig fint! Spør bruden om du er usikker på farge valg til bryllupet😀 Anonymkode: c2b1c...688 2
Jerry Lee Skrevet 4. august 2016 #13 Skrevet 4. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Rød kjole skal liksom signalisere at man har ligget med brudgommen. Gamle regler Anonymkode: f2ba6...588 Haha. Ok. Takk for svar. ☺
Jerry Lee Skrevet 4. august 2016 #14 Skrevet 4. august 2016 3 minutter siden, Batteri skrev: Er det ikke brudgommens dag heller? 🤔 Selvfølgelig ikke. Han er jo en mann. 1
Batteri Skrevet 4. august 2016 #15 Skrevet 4. august 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker du selv når du ser en kvinne i rød kjole? Anonymkode: 45d76...f35 At hun liker kjolen? 8
Jerry Lee Skrevet 4. august 2016 #16 Skrevet 4. august 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva tenker du selv når du ser en kvinne i rød kjole? Anonymkode: 45d76...f35 Kommer an på kvinnen.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #17 Skrevet 4. august 2016 Nå har jeg konferert med "Skikk og bruk" fra 1960, og det nevnes ikke noe om at man ikke kan bære rødt. Her står det: "I bryllup hvor bruden har hvit kjole, skal ingen andre gjester være helt i hvitt. Gjestenes antrekk er som oppgitt i innbydelsen, eller hvis intet er oppgitt, det daglige antrekk som passer til tidspunktet." Det står også: "Men hvis en dame bare har en eneste selskapskjole og den er hvit, behøver hun naturligvis ikke å holde seg hjemme av den grunn - hun sørger bare for å bryte opp den hvite fargen med et sjal eller en jakke av en annen farge, slik at det ikke blir mulig å forveksle henne med bruden." Det kan se ut som om det stemmer at dette ikke er en gammel regel. Anonymkode: 0a085...a2f 9
Gjest Nori Skrevet 4. august 2016 #18 Skrevet 4. august 2016 Tråden er ryddet for krenkende utsagn. Nori, mod
Gjest 2Bhonest Skrevet 4. august 2016 #19 Skrevet 4. august 2016 2 timer siden, Batteri skrev: Er det ikke brudgommens dag heller? 🤔 Hvorfor tror du han tradisjonelt er kledd i sort, sorgens farge?
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #20 Skrevet 4. august 2016 Et øyeblikk siden, 2Bhonest skrev: Hvorfor tror du han tradisjonelt er kledd i sort, sorgens farge? Knis. Anonymkode: 0a085...a2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå