Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har over tid fått stjålet en del post (ikke spør...lang historie), og vi merket det først da vi hadde fått en inndrivingssak på en faktura begge trodde "den andre" hadde betalt.

Så mitt spørsmål er da: Finnes det noe sted man (fortrinnsvis gratis) kan sjekke om man har annet utestående? (Inkasso osv.) Jeg får helt noia av dette!

Anonymkode: 0771d...7b6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Inkasso.no

Det første man gjør i slike situasjoner er da å sperre seg selv for all kreditt så anmelder man og får lås på postkassen eventuelt bytter postadresse til postboks. 

Anonymkode: f0de9...1f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Inkasso.no

Det første man gjør i slike situasjoner er da å sperre seg selv for all kreditt så anmelder man og får lås på postkassen eventuelt bytter postadresse til postboks. 

Jeg ordnet postboks i går, ja. Skal sjekke siden du linker til. Hvordan vil det å sperre seg for all kreditt mht. f.eks. mobilabonnement som allerede gå? Eller påvirker det bare evt nye saker? Beklager dumme spørsmål, men dette kan jeg ikke noe om.

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ordnet postboks i går, ja. Skal sjekke siden du linker til. Hvordan vil det å sperre seg for all kreditt mht. f.eks. mobilabonnement som allerede gå? Eller påvirker det bare evt nye saker? Beklager dumme spørsmål, men dette kan jeg ikke noe om.

Sperrer kun nye. Men er dette snakk om identitetstyveri eller slurv fra deres side? 

Dere burde lage et system, betal faktura, og så noterer dere betalt dato, eller noe på fakturaen. Dette forutsetter at konto har dekning da.

AnonymBruker
Skrevet

Hva har politiet sagt til deg, da? 

Har du innbo eller reiseforsikring som dekker identitetstyveri? 

Kontakt Datatilsynet i morgen på telefon, dette er deres bord. 

AnonymBruker
Skrevet

Det står ingenting om evt. kostnad for sjekk på www.inkasso.no - vet du noe om dette f0de9...1f1 ?

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke snakk om identitetstyveri (etter hva vi vet), men faktura(er?) som aldri har kommet oss i hende. Mer mangel på kommunikasjon enn slurv fra vår side, og det er en fakturaperiode som går tilbake til 2014. Vi har et greit system nå. Vet andre også har hatt problemer med dette i nærområdet, spørsmålet er jo om det er noen som forsynes seg av postkassa, eller om posten kommer opp i kassa i det hele tatt. Har tatt opp dette med Posten flere ganger, og de skal hele tiden "ta det opp med rette vedkommede".
Da vi nå har postboks er jeg ikke engstelig for at det skal komme noe nytt, spørsmålet mitt var heller om man kan finne ut om det er noe mer gammel skyld i "systemet".

AnonymBruker
Skrevet

Det har forøvrig også kommet bort timeinnkalling hos spesialist, informasjon fra fritidsaktivitet, julekort (ikke så uvanlig i desember..) o.l. Men dette har vi fått beskjed om på sms-påminning, mail-purring o.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...