Gå til innhold

Havapoo valp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal snart få oss en Havapoo valp. Det er en blanding av Toypuddel og Havaneser. Er det noen andre som har kjennskap til denne blandingen?

Anonymkode: 1c884...6e9

AnonymBruker
Skrevet

Ja, de kan være ganske så forskjellige. Et sted mellom Havanais og puddel så har du det. :)

Anonymkode: 70994...1cd

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de kan være ganske så forskjellige. Et sted mellom Havanais og puddel så har du det. :)

Anonymkode: 70994...1cd

Beklager men :skratte: beste svar på lenge :fnise:

Gjest moreno
Skrevet

Et aber med disse -poo bikkjene er gjerne pelsen. Mange får helt forjævlig pels, med en mix av strihåret, langhåret, myke hår og krøller / puddelpels... Vær obs på pelsstellet altså.

AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor i all verden vil du ha en slik blanding? Er foreldrene helsesjekket?Vet du hvorfor valpene er blitt til - er det planlagt eller uhell?Og hvor mye må du gi for en slik valp?

Både toypuddelen og havanaisen har jo mange av de samme gode egenkapene. Og begge rasene i i utgangspunktet ganske friske og sunne.

Jeg har en havanais, og synes det er en utrolig kul liten hund. Bra gemytt, hengiven, lærevillig til tusen og ganske vakker. Jeg betalte 14500,- for min - fra to premierte og friske foreldre. venninnen min g´har en tøypuddel. Hun har mye av de samme egenskapene som min havanais, kostet ca det samme og er også en kul liten hund. Jeg anbefaler begge raser, men skjønner ikke hvorfor du ønsker en blanding. :vetikke:

Anonymkode: dd897...fe1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, moreno skrev:

Et aber med disse -poo bikkjene er gjerne pelsen. Mange får helt forjævlig pels, med en mix av strihåret, langhåret, myke hår og krøller / puddelpels... Vær obs på pelsstellet altså.

Jepp, lest endel ang pelsstell. Blir nok klipping hos hundeklipper noen ganger i året. De hundene jeg har møtt av dette slaget har fin pels, men man må sikkert legge litt jobb i pelsstell👍🏼

Skrevet

Jeg har en liten poo-blanding. Gjør den vandt med pelsstell og klipping asap. Det gjorde ikke jeg med min, og nå hater den å klippe/stelle pelsen. Prøver å få den til å lære at det er ok da. Klipper en liten lokk en gang i blandt og roser og pøser på med godbiter for å vise at det ikke er så gale.

Finn gjerne en flink og erfaren hundefrisør i nærheten om du ikke vil gjøre det selv. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor i all verden vil du ha en slik blanding? Er foreldrene helsesjekket?Vet du hvorfor valpene er blitt til - er det planlagt eller uhell?Og hvor mye må du gi for en slik valp?

Både toypuddelen og havanaisen har jo mange av de samme gode egenkapene. Og begge rasene i i utgangspunktet ganske friske og sunne.

Jeg har en havanais, og synes det er en utrolig kul liten hund. Bra gemytt, hengiven, lærevillig til tusen og ganske vakker. Jeg betalte 14500,- for min - fra to premierte og friske foreldre. venninnen min g´har en tøypuddel. Hun har mye av de samme egenskapene som min havanais, kostet ca det samme og er også en kul liten hund. Jeg anbefaler begge raser, men skjønner ikke hvorfor du ønsker en blanding. :vetikke:

Mener du toypuddel?

AnonymBruker
Skrevet

Hva koster en skikkelig vask og klipp på en liten hund?

Anonymkode: 7dc0c...538

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i all verden skulle jeg ikke ønske det? En god nabohund venter slike valper. Begge foreldrene er helsesjekket, friske og herlig gemytt, flotte hunder💕. Valpen vil kjenne sine foreldre og "søsken" Syntes dette er en flott mulighet! Den koster mindre enn din havanais, 12000. Allergivennlig er de også.

• Liker 4
Skrevet (endret)
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i all verden skulle jeg ikke ønske det? En god nabohund venter slike valper. Begge foreldrene er helsesjekket, friske og herlig gemytt, flotte hunder💕. Valpen vil kjenne sine foreldre og "søsken" Syntes dette er en flott mulighet! Den koster mindre enn din havanais, 12000. Allergivennlig er de også.

Jeg er imot designerhunder/blandingshunder fordi jeg vet om alt for mange tilfeller hvor folk avler på hundene sine fordi de er så søte og snille, uten tanke for helsehistorikken til hundene. Og fordi alle jeg kjenner som er seriøst opptatt av helse og friske hunder, driver renraset avl. 

En kompis av oss betalte akkurat 19.000,- for en labradoodle. Sinnsykt, spør du meg. Legg til at han hadde fått beskjed om at doodle-blandinger er de eneste hundene som er garantert allergivennlige. :daane: 

Forøvrig er både toypuddel og havanais herlige hunder og begge raser er allegrivennlige, så hunden den blir sikkert en super kompis. 

Edit - det var ikke jeg som skrev innlegget su svarte på, men siden jeg er enig med vedkommende, svarer jeg. Jeg lurer nemlig også på hvorfor så mange går for sånne poo-blandinger - når det er så mange rasehunder som også innehar de egenskapene man er på jakt etter? Men jeg er ller mest imot designtrenden hvor man betaler mer for en blandingshund enn for en renraset, registrert hund. Det er mange flotte blandningshunder, men jeg synes ikke de skal være like dyre som en renraset hund. Også har jeg opplevd at endel som driver med slik avl, kommer med feilaktige opplysninger.

Endret av pøbelsara
  • Liker 1
Gjest moreno
Skrevet

Whaaat, 12 lapper for en blandingshund? Jeg har en poo-mix, men betalte ikke særlig mye for ham. Vi klipper han hos en hundefrisør som tar ca 700kr-1000kr for klippen (kommer ann på hvir mye som må tas).

Skrevet
Den 6.8.2016 at 0.11, AnonymBruker skrev:

Har du spurt "oppdretter" hvilke helsetester som er gjennomført på foreldredyrene da? Sånn ut over at "dyrlegen har sagt de er friske"?

Og 12 000,- for en blandingsvalp er spinndyrt. Men god butikk for "oppdretter" da - da kan de sikker pusse opp kjøkkenet..

• Liker 1
Skrevet

Haha, 12.000 for en blandingsvalp? Dette må jo være tøys. Forøvrig har jeg som puddeleier aldri forstått hvorfor i all verden man vil blande ut renrasede pudler, menmen...

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde slike valper.

De ble litt større enn ventet. Pelsen er myk og "småkrøllete. De fleste har valgt å holde de korthåret, eller middels lange. Gemyttene er helt fantastisk. De er veldig lærevillige, barnevennlige og rolige. Alle bjeffer for å varsle, men gir seg raskt.

En runde hos frisør her koster kr 700. Dette varierer selvsagt. 

Vi fikk valper ved et uhell, men det ble suksess likevel. Personlig synes jeg det er for mye hysteri knyttet til renrasethet og sykdom.

Anonymkode: 32495...167

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde slike valper.

De ble litt større enn ventet. Pelsen er myk og "småkrøllete. De fleste har valgt å holde de korthåret, eller middels lange. Gemyttene er helt fantastisk. De er veldig lærevillige, barnevennlige og rolige. Alle bjeffer for å varsle, men gir seg raskt.

En runde hos frisør her koster kr 700. Dette varierer selvsagt. 

Vi fikk valper ved et uhell, men det ble suksess likevel. Personlig synes jeg det er for mye hysteri knyttet til renrasethet og sykdom.

Anonymkode: 32495...167

Takk for koselig svar😃😃 Gleder oss veldig. Falt naturlig for oss å velge akkurat denne typen pga omstendighetene. 

Og, ja, 12.000, dere leser riktig, folkens. Ro dere ned! Og, ja, fått svar ang helsetester👍🏼 (PS: pusset opp kjøkkenet i fjor og det kom på mye mer enn 12.000🙈)

Vi gleder oss til å få valp i hus🐶💕 Om noen flere har erfaring ang Havapoo hunder, setter jeg stor pris på d. Om dere vil hyle over blandingsraser og pris, gjør gjerne d😉

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...