AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #1 Skrevet 4. august 2016 Skal gå fra mannen min, men er redd jeg kommer til å slite økonomisk. Hvor mye penger trenger man etter at alle regninger er betalt? Altså penger til mat og i tillegg ha råd til å leve (kino, byturer, en liten ferietur (by/syden), klær). Jeg vil ha en tenåring i tillegg til meg selv å forsørge. Anonymkode: 7ffd1...6e4
auto Skrevet 4. august 2016 #2 Skrevet 4. august 2016 Vet du ikke hvor mye penger du trenger? Er du ikke en voksen dame? 5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #3 Skrevet 4. august 2016 Du får sette opp et sifobudsjett på sifo.no Anonymkode: b62e2...355 1
Arabella Skrevet 4. august 2016 #4 Skrevet 4. august 2016 (endret) 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal gå fra mannen min, men er redd jeg kommer til å slite økonomisk. Hvor mye penger trenger man etter at alle regninger er betalt? Altså penger til mat og i tillegg ha råd til å leve (kino, byturer, en liten ferietur (by/syden), klær). Jeg vil ha en tenåring i tillegg til meg selv å forsørge. Anonymkode: 7ffd1...6e4 Hvor mye har du i lønn? Du kan i utgangspunktet ikke forvente annet enn en ekstra barnetrygd fra det offentlige, inntil tenåringen fyller 18 år. Endret 4. august 2016 av Arabella 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #5 Skrevet 4. august 2016 Langt svar, men gir deg mitt "budsjett" så har du noe å sammenligne med Bruker i gjennomsnitt 12.000 i måneden totalt. Pleier å være mellom 10.000-14.00. Kommer an på hvor mye jeg bruker på shopping og turer med venner. Ligger som oftest på rundt 12. 5000 leie, strøm, tv, Internett og varmtvann (har samboer så han betaler 5000 han også) 2500 mat 450 busskort 165 Forsikringer 220 mobil 250 trening 1500-5500 på ting til leiligheten, gaver, byn, shopping osv. Dette er det jeg bruker etter at alle regninger er betalt. Sparer alt mellom 6-og 10 tusen Har ikke bil, drar til USA annenhvert år. 80% av sparepengene går til kjøp av leilighet og uforutsette utgifter, resten går til ferie. Pleier å finne en billig sydentur de årene vi ikke drar til USA. I år var vi 10 dager i Syden i juli for 5000 per pers tur/retur for fly og 4☆ hotell. Siden du har en tenåring så kan du doble matbudsjettet mitt, har du bil må du finne ut hva den koster i måneden, skal ditt barn eller du ha busskort? Og hva med lommepenger? Mobilregning for 2, treningsabonnement osv. Jeg hadde klart meg med 20-25.000 utbetalt med en tenåring, men det er ikke alle som kan. Du vil kanskje betale mer på hus/leilighet, jeg bor billig i forhold til mange. Jeg velger å shoppe lite og oppleve mer gjennom reiser og sparer derfor mye. Er i tillegg nyutdannet har ikke verdens beste lønn. Lykke til Anonymkode: d125a...04b 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #6 Skrevet 4. august 2016 59 minutter siden, Arabella skrev: Hvor mye har du i lønn? Du kan i utgangspunktet ikke forvente annet enn en ekstra barnetrygd fra det offentlige, inntil tenåringen fyller 18 år. Svar heller på det hun spør om istedet for å spørre hva lønn hun har. Hva hun har er irrelevant for det budsjettet hun etterspør. Anonymkode: 0f4f6...dc0
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #7 Skrevet 4. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Svar heller på det hun spør om istedet for å spørre hva lønn hun har. Hva hun har er irrelevant for det budsjettet hun etterspør. Anonymkode: 0f4f6...dc0 Er nå viktig og vite hva personen har i inntekt, om du skal hjelpe personen med budsjett? Herregud. Anonymkode: 0204d...04c 3
Arabella Skrevet 4. august 2016 #8 Skrevet 4. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Svar heller på det hun spør om istedet for å spørre hva lønn hun har. Hva hun har er irrelevant for det budsjettet hun etterspør. Anonymkode: 0f4f6...dc0 Var din kommentar nyttig for TS, tror du? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå