AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #1 Skrevet 4. august 2016 Hei, er hjemme på ferie (Finnmark) og var på Rema 1000 for å kjøpe kyllingfilet. Kostet rundt 95 kr for 680(ish) gram! Greit nok at importert mat skal øke med 40%, men dette er jo helt tullerusk. Er dette standardpris overalt? Har ikke vært på en coop siden før sommerferien, så har ikke sjekket prisene der...men sist jeg kjøpte, så lå vel prisen på rundt 60 kr eller noe i den duren. Er kyllingfilet importvare? Anonymkode: bbe13...dbb
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #2 Skrevet 4. august 2016 Ja, kylling er kjempedyrt. Derfor kjøper vi det kun i Sverige, bor 30 min unna MaxiMat. Anonymkode: 0de9a...314 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #3 Skrevet 4. august 2016 1,1 kg for 105 kr på coop. Vet ikke hva prisen var før, men dette føles helt greit. Anonymkode: 27f01...948
Gjest Mibella Skrevet 4. august 2016 #4 Skrevet 4. august 2016 Har det ikke kostet så mye ganske lenge nå? Husker ikke grammene men den store gule pakningen fra prior med 4 fileter har da kostet bortimot 100 kr en god stund. Det er ikke den nye narasinfrie kyllingen som er litt dyrere da?
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #5 Skrevet 4. august 2016 Det er fordi kylling nå er fri for narasin. Da går også prisen opp fordi foret blir dyrere. Produsentene fulgte forbrukerene sine krav, og dette får dere igjen for fordi prisen blir betydelig høyere. Anonymkode: 990a0...902 6
applestories Skrevet 4. august 2016 #6 Skrevet 4. august 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, er hjemme på ferie (Finnmark) og var på Rema 1000 for å kjøpe kyllingfilet. Kostet rundt 95 kr for 680(ish) gram! Greit nok at importert mat skal øke med 40%, men dette er jo helt tullerusk. Er dette standardpris overalt? Har ikke vært på en coop siden før sommerferien, så har ikke sjekket prisene der...men sist jeg kjøpte, så lå vel prisen på rundt 60 kr eller noe i den duren. Er kyllingfilet importvare? Anonymkode: bbe13...dbb Prisene steg en god del på de frosne storpakkene for et år eller så siden. Skal prisene på importerte varer øke med 40%? Hvorfor det?
Aamu Skrevet 4. august 2016 #7 Skrevet 4. august 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er fordi kylling nå er fri for narasin. Da går også prisen opp fordi foret blir dyrere. Produsentene fulgte forbrukerene sine krav, og dette får dere igjen for fordi prisen blir betydelig høyere. Anonymkode: 990a0...902 Får igjen for? Folk som ser på det på den måten er skumle. 2
caroprins Skrevet 6. august 2016 #8 Skrevet 6. august 2016 Et godt alternativ til kyllingfilet er å kjøpe frossen gourmet høns på rema 1000. Disse koster 25 kroner kiloen og om man koker denne I 2 til 3 timer sammen med løk, gulrot, purre og Lauberblad så får man både deilig kyllingkraft og masse mørt hønsekjøtt som kan renses og brukes til mange forskjellige retter. Her er flotte bryststykker, lår og småkjøtt. Jeg lager ting som hønsefrikasse, høns I karrisaus, Thai hønse suppe med rød currypaste og kokosmelk, vårruller, innebakt frityrstekt kinesisk høne med sursøt saus, som del av Paella, kyllingsuppe med nudler på kinesisk vis, høne med kryddersaus, paprika og ris, hønse risotto , høne chop,suey og mye mer. Det er masse kjøtt på en høne som vektmessig ligger på rundt 3 kilo. Etter å ha renset hele den ferdigkokte høna ,så porsjonspakker jeg kjøttet og fryser det jeg ikke skal bruke den dagent for så å ta opp og bruke etterhvert. Dette gir mye hønsekjøtt for en billig penge samtidig som man bruker høns slik som vi gjorde før I tiden. På grunn av at de fleste I dag bare skal ha kyllingfilet etc. Så blir dessverre altfor mange høns som er kjempegod mat bare gasset I hjel. Det er synd at maten skal gå til spille på den måten så om flere begynner å kjøpe høns igjen så vil kanskje mat industrien begynne å bruke denne ressursen igjen. 15
Leo Skrevet 6. august 2016 #9 Skrevet 6. august 2016 Billig, svensk kyllingfilet er for det første et resultat av at fuglene har levd under forferdelige forhold. For det andre smaker det brukt bilsvamp. Ellers må produksjonskostnadene, og dermed prisen, på kyllingfilet betydelig opp dersom dette skal bli mat det er greit å spise sett fra et dyrevelferdsmessig ståsted. Dessverre skjer ikke dette så lenge folk absolutt skal ha smakløs, mishandlet kylling så billig som mulig 14
Antoinette Skrevet 6. august 2016 #10 Skrevet 6. august 2016 Kjøpte en pakke på Kiwi denne uken. 1,2 kg. kyllingfilet til 130 kr.
debattanten Skrevet 6. august 2016 #11 Skrevet 6. august 2016 (endret) Kylling er strengt tatt ikke dyrt, det er noe av det billigste kjøttet vi har. Storfe er gjerne 3 ganger prisen for tilsvarende produkt(filet), selv laksen er dyrere. Mulig kyllingfilet har økt noe, men kylling i sen helhet har blitt billigere. Stangekylling, eller andre gourmetkyllinger koster mindre i dag enn hva de gjorde for 2 år siden. Utvalget av kylling har også blitt bedre. I dag er det helt vanlig å finne lårstykker og klubber i ferskvaredisken. Det var ikke der i fjor sommer slik det er i dag. Disse er ofte veldig lavt priset, selv om man tar med bein i beregningen. At importvarer har økt er ikke spesielt merkelig med den lave kronekursen. Endret 6. august 2016 av debattanten 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2016 #12 Skrevet 7. august 2016 Den 6. august 2016 at 9.57, debattanten skrev: Kylling er strengt tatt ikke dyrt, det er noe av det billigste kjøttet vi har. Storfe er gjerne 3 ganger prisen for tilsvarende produkt(filet), selv laksen er dyrere. Mulig kyllingfilet har økt noe, men kylling i sen helhet har blitt billigere. Stangekylling, eller andre gourmetkyllinger koster mindre i dag enn hva de gjorde for 2 år siden. Enig i at kylling er billig "kjøtt", men ikke enig ang Stange! Har pleid å kjøpe stange hel kylling på Rema siste året, da jeg begynte å kjøpe den for ca året siden kostet den bare 59/kg, nå sist betalte jeg 89/kg. Minste kyllingen jeg fant ble 200 kr...... Men "måtte" jo bare ta den.... her i Stavanger er det kun på rema jeg finner stange, noen som vet hvilke andre butikker som selger de? Anonymkode: 373a5...658
debattanten Skrevet 7. august 2016 #13 Skrevet 7. august 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig i at kylling er billig "kjøtt", men ikke enig ang Stange! Har pleid å kjøpe stange hel kylling på Rema siste året, da jeg begynte å kjøpe den for ca året siden kostet den bare 59/kg, nå sist betalte jeg 89/kg. Minste kyllingen jeg fant ble 200 kr...... Men "måtte" jo bare ta den.... her i Stavanger er det kun på rema jeg finner stange, noen som vet hvilke andre butikker som selger de? Anonymkode: 373a5...658 Okay, når vi fikk øyene opp for Stange, når Norgesgruppen hadde det (blitt kjøpt av Rema), så kostet det 100kr/kg. Nå har 79kr/kg vært vanlig pris ganske lenge. 59kr/kg har nok vært tilbudspris, som jeg har sett Rema ha til tider. Vanlig prior koster vel gjerne 49-59kr/kg avhengig av hvor du er. Ikke for å kverulere, men om det koster 89kr/kg i dag så er det ganske mye billigere om du måtte ut med kanskje 100kr/kg for 4 år siden. Det forklarte kanskje hvorfor du kun finner det på Rema 1000 også Tror ikke Reitan vil la Norgesgruppen selge disse. Du finner gjerne Holte Gård sin kylling hos Norgesgruppen da, den er dog enda dyrere enn Stange sin. 1
Minya Skrevet 7. august 2016 #14 Skrevet 7. august 2016 Den 06/08/2016 at 9.00, caroprins skrev: *snip* høns I karrisaus, *snip* OMG! Jeg har ikke spist høns i karri siden jeg var liten! Kan du sende meg oppskriften din på PM?
Gjest O.G. Skrevet 8. august 2016 #15 Skrevet 8. august 2016 Den 6.8.2016 at 9.00, caroprins skrev: Et godt alternativ til kyllingfilet er å kjøpe frossen gourmet høns på rema 1000. Disse koster 25 kroner kiloen og om man koker denne I 2 til 3 timer sammen med løk, gulrot, purre og Lauberblad så får man både deilig kyllingkraft og masse mørt hønsekjøtt som kan renses og brukes til mange forskjellige retter. Her er flotte bryststykker, lår og småkjøtt. Jeg lager ting som hønsefrikasse, høns I karrisaus, Thai hønse suppe med rød currypaste og kokosmelk, vårruller, innebakt frityrstekt kinesisk høne med sursøt saus, som del av Paella, kyllingsuppe med nudler på kinesisk vis, høne med kryddersaus, paprika og ris, hønse risotto , høne chop,suey og mye mer. Det er masse kjøtt på en høne som vektmessig ligger på rundt 3 kilo. Etter å ha renset hele den ferdigkokte høna ,så porsjonspakker jeg kjøttet og fryser det jeg ikke skal bruke den dagent for så å ta opp og bruke etterhvert. Dette gir mye hønsekjøtt for en billig penge samtidig som man bruker høns slik som vi gjorde før I tiden. På grunn av at de fleste I dag bare skal ha kyllingfilet etc. Så blir dessverre altfor mange høns som er kjempegod mat bare gasset I hjel. Det er synd at maten skal gå til spille på den måten så om flere begynner å kjøpe høns igjen så vil kanskje mat industrien begynne å bruke denne ressursen igjen. smart.
Leo Skrevet 8. august 2016 #16 Skrevet 8. august 2016 (endret) Den 06.08.2016 at 9.00, caroprins skrev: Et godt alternativ til kyllingfilet er å kjøpe frossen gourmet høns på rema 1000. Disse koster 25 kroner kiloen og om man koker denne I 2 til 3 timer sammen med løk, gulrot, purre og Lauberblad så får man både deilig kyllingkraft og masse mørt hønsekjøtt som kan renses og brukes til mange forskjellige retter. Her er flotte bryststykker, lår og småkjøtt. Jeg lager ting som hønsefrikasse, høns I karrisaus, Thai hønse suppe med rød currypaste og kokosmelk, vårruller, innebakt frityrstekt kinesisk høne med sursøt saus, som del av Paella, kyllingsuppe med nudler på kinesisk vis, høne med kryddersaus, paprika og ris, hønse risotto , høne chop,suey og mye mer. Det er masse kjøtt på en høne som vektmessig ligger på rundt 3 kilo. Etter å ha renset hele den ferdigkokte høna ,så porsjonspakker jeg kjøttet og fryser det jeg ikke skal bruke den dagent for så å ta opp og bruke etterhvert. Dette gir mye hønsekjøtt for en billig penge samtidig som man bruker høns slik som vi gjorde før I tiden. På grunn av at de fleste I dag bare skal ha kyllingfilet etc. Så blir dessverre altfor mange høns som er kjempegod mat bare gasset I hjel. Det er synd at maten skal gå til spille på den måten så om flere begynner å kjøpe høns igjen så vil kanskje mat industrien begynne å bruke denne ressursen igjen. Jeg kjøper høner og koker og bruker dem akkurat slik du beskriver bortsett fra at jeg bruker litt estragon! Masse god mat og kraften blir fantastisk! Endret 8. august 2016 av Leo
clyde Skrevet 11. august 2016 #17 Skrevet 11. august 2016 Den 6.8.2016 at 9.13, Leo skrev: Billig, svensk kyllingfilet er for det første et resultat av at fuglene har levd under forferdelige forhold. For det andre smaker det brukt bilsvamp. Ellers må produksjonskostnadene, og dermed prisen, på kyllingfilet betydelig opp dersom dette skal bli mat det er greit å spise sett fra et dyrevelferdsmessig ståsted. Dessverre skjer ikke dette så lenge folk absolutt skal ha smakløs, mishandlet kylling så billig som mulig Enig, det er rett og slett trist å se hvordan mange hyler etter billig kjøtt og kylling uten å tenke på velferden til disse dyrene vi spiser. 7
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #18 Skrevet 14. august 2016 Den 6.8.2016 at 9.13, Leo skrev: Billig, svensk kyllingfilet er for det første et resultat av at fuglene har levd under forferdelige forhold. For det andre smaker det brukt bilsvamp. Ellers må produksjonskostnadene, og dermed prisen, på kyllingfilet betydelig opp dersom dette skal bli mat det er greit å spise sett fra et dyrevelferdsmessig ståsted. Dessverre skjer ikke dette så lenge folk absolutt skal ha smakløs, mishandlet kylling så billig som mulig Dette kan ikke sies nok! Får helt mark når jeg er i Sverige å ser alle som hamstrer billig kyllingfilet.. Ikke ser det ut som folk skjønner hvor mye de faktisk betaler for saltvann heller, det er ikke billig kilopris på kylling men det er veldig dyr kilopris for saltvann. De er jo sprøytet fulle for å se større ut.. Ja til Stange og Den stolte Hane, hvor du faktisk vet at dyrene har det så godt de kan! Anonymkode: 99673...387 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå