AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #1 Skrevet 4. august 2016 Etter skolestart hadde mor planer om å dra på ferie en uke. Far har begynt på jobb igjen og barnet på skolen selvfølgelig. Jeg er hjemme i permisjon med tvillinger på snart 2 måneder. Mor mente at siden jeg er hjemme uansett så kunne jeg kjøre bonusbarnet til og fra skolen den uken, og passe barnet til far kommer hjem fra jobb (jobber mye sene kvelder). Far sa nei til henne, hun har også hatt 4 uker i sommer på å reise. Hadde jeg ikke hatt tvillingene så kunne jeg kjørt til og fra, men det tar 40 min kjøring en vei i rush, og jeg ønsker heller ikke å vekke tvillingene om morgenen for at mor ikke kan planlegge ferien bedre. Nå har jeg og far fått hørt av deres felles venner og svigers at hun mener vi er urimelige, at vi ikke er samarbeidsvillige og at vi gjør alt for å forsure livet hennes. Svigerfamilien min vet hvordan hun er og tar alt med en klype salt. Til og med barnet sa til oss at vi nekter moren å dra på ferie. Er vi helt fjerne som mener mor kan dra i ferier, eller planlegge litt bedre neste gang? Og ikke forvente at jeg skal stå til tjeneste "for jeg er jo bare hjemme likevel"? Anonymkode: 3b5e0...351 6
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #2 Skrevet 4. august 2016 Klart jeg forstår at det blir en slutsom uke, men jeg mener linevel at man kommer lengst med å være så smudig som mulig. Kanskje far kan begynne litt senere og levere på skolen først og du hente på ettermiddagen? Anonymkode: fea57...36a 12
makkapakka Skrevet 4. august 2016 #4 Skrevet 4. august 2016 jeg er jammen glad jeg ikke har en stemor å forholde meg til 15
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #5 Skrevet 4. august 2016 Dette kunne dere fått til, om ikke annet så for barnets skyld. Det er nemlig barnet som er taperen oppi de voksnes manglende samarbeidsvilje. Har mor hatt 4 uker fri i sommer så er det vel og begrenset hvor mye og når tid hun kan ta ut en femte ferieune? Vi jar premature tvillinger og vet hvor mye arbeid dette medfører. Anonymkode: 96d1c...017 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 Populært innlegg #6 Skrevet 4. august 2016 Det er da for fader ikke stemors oppgave å gjøre tjenester for eksen til gubben! Stå på ditt, du bestemmer hva du vil bruke dagene dine til! Anonymkode: ba75c...37c 71
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #7 Skrevet 4. august 2016 Så mor skal forberede to små barn og stesønnen på morgnen, og det samme på ettermiddagen? Nei, du er ikke urimelig. Moren til barnet er urimelig som faktisk ikke forstår at tvillinger er tøft nok fra før og itillegg tilpasse dette så barnet kommer tidsnok på skolen. Moren er rett og slett stygg som prater negativt om dere til andre bare fordi hun ikke fikk vilja si. Far så ditt behov for at du ikke skal slite deg ut denne uken og det er fantastisk. At mor her da velger å snakke stygt om far og deg til sønnen og andre viser at mor ikke burde ha ansvaret for sønnen. Hun setter tross alt barnet om mot far pga sin egen egoisme! Anonymkode: a6cd9...c1c 40
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #8 Skrevet 4. august 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette kunne dere fått til, om ikke annet så for barnets skyld. Det er nemlig barnet som er taperen oppi de voksnes manglende samarbeidsvilje. Har mor hatt 4 uker fri i sommer så er det vel og begrenset hvor mye og når tid hun kan ta ut en femte ferieune? Vi jar premature tvillinger og vet hvor mye arbeid dette medfører. Anonymkode: 96d1c...017 Hun har hatt 4 uker barnefri og ferie samtidig (3 av ukene), så hun kunne reist da. Har har ikke fleksitid dessverre. Anonymkode: 3b5e0...351 14
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #9 Skrevet 4. august 2016 Mine foreldre ble skilt da jeg var liten, og begge var gifte igjen innen jeg var 8-9 år. Jeg tror ikke det kunne falt min mor inn å be min stemor om å kjøre meg hit og dit, samt passe på meg + sitt eget barn på to måneder(og i deres tilfelle har dere to!!) i en uke bare fordi hun plutselig ville på ferie(regner med dette kom spontant?). Jeg har ingen barn selv(ei heller bonusbarn) men jeg kan se for meg at tvillinger på to måneder er ikke en lett oppgave. Man må tilpasse seg deres rutiner, og det passer ikke alltid å kjøre 40 minutter en vei flere ganger til dagen da. Jeg synes ikke at du er urimelig. Lykke til Anonymkode: 7793d...d74 20
Saphyria Skrevet 4. august 2016 #10 Skrevet 4. august 2016 Det er ikkje eit alternativ med at barnet tar buss? Eller at det sitter på med noen andre som likevel skal den veien? Eller at far kan kjøre? Eg hadde bare ignorert sutringen og klagingen hennes. Og de fleste som hører klagingen hennes forstår nok at du faktisk har ditt å stri med, som sitter med to små knøtt du har ansvar for. Ho har hatt fire uker ferie, og om ho vil ha ei uke på ferie uten barnet sitt, så får ho ordne med barnevakt eller noe. Du er kanskje hjemme om dagen, men det er ikkje akkurat sånn at du sitter på rumpa og tvinner tomlene heller, du sitter tross alt med to små som du skal ta deg av, og da er det ikkje så lett å få alle barn opp, påkledd, få i de frokost og lage niste, og komme seg ut dørene om morgenen til rett tid, i tillegg til å skulle ha ansvar for det som skjer fra barnet er ferdig på skole fram til faren er komt hjem etter jobb. Og fint av barnemor å klage til barnet sitt om at dere ikkje lar ho få reise på ferie, virkelig, dra barnet inn i det for at dere skal bli den slemme som hindrer mamma i å få reise. Drittkjerringfakter. 20
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #11 Skrevet 4. august 2016 Jeg forstår det er slitsomt og forstår neiet. Hadde det vært meg hadde jeg hørt med mine foreldre og søsken om de ville hjelpe til slik at alt ikke faller på far. Man dere velger deres kamper. Er barnet krevende ellers? Jeg har snart hatt en på 7 mnd fra 07.00 til 14 00 i snart 2 uker fordi min søster har sommerjobb med min mor i en mnd som far skulle vært hjemme fra sjøen, men han valgte å ta en dobbel tur. I tillegg hennes 4 åring som ikke vil hjem kl. 12, så henne kjører jeg så og si hver dag hjem etter kvelds. 20 min kjøring pr. Vei. Så kommer mine tvillinger på 3 år, en 4 åring og 6 åring i tillegg til disse to. Så det handler jo litt hvem man orker å hjelpe også. Mannen kommer heldigvis hjem til helgen. Han har vært på søskenbarntur i en uke. Jobber far fra morgen av når han jobber sene kvelder? Her har min søster levert barna da, men hvis jeg måtte ha hentet/levert hadde vi alle kjørt pysjen Anonymkode: c25af...fe6 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #12 Skrevet 4. august 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mine foreldre ble skilt da jeg var liten, og begge var gifte igjen innen jeg var 8-9 år. Jeg tror ikke det kunne falt min mor inn å be min stemor om å kjøre meg hit og dit, samt passe på meg + sitt eget barn på to måneder(og i deres tilfelle har dere to!!) i en uke bare fordi hun plutselig ville på ferie(regner med dette kom spontant?). Jeg har ingen barn selv(ei heller bonusbarn) men jeg kan se for meg at tvillinger på to måneder er ikke en lett oppgave. Man må tilpasse seg deres rutiner, og det passer ikke alltid å kjøre 40 minutter en vei flere ganger til dagen da. Jeg synes ikke at du er urimelig. Lykke til Anonymkode: 7793d...d74 Vel, mine foreldre var gift på ny med hver sin partner før jeg var fylt 5. Stemor tilbød seg å hjelpe, alltid. Det er vel derfor bitterheten rundt mine foreldre er kun mellom mor og far, mens stemor og stefar roses i skyene av begge parter. Det smitter over på barna også det, jeg følte i alle fall at jeg kunne ty til både stemor og stefar om jeg trengte noe. Sånn er det når partner har barn fra før, de blir ditt ansvar også. I alle fall når du gir disse barna nye søsken! Anonymkode: 539e9...3ef 8
LittleBabyBlue Skrevet 4. august 2016 #13 Skrevet 4. august 2016 Så det er ikke deres samværsuke, men mor tror hun bare kan dure frem som hun vil? Synes egentlig det er veldig frekt å anta sånne ting i det hele tatt. Skal man endre på samværet får man SPØRRE først, ikke bare ta seg til rette. Hadde ment det samme om du ikke hadde hatt tvillingene også. 16
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #14 Skrevet 4. august 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så mor skal forberede to små barn og stesønnen på morgnen, og det samme på ettermiddagen? Nei, du er ikke urimelig. Moren til barnet er urimelig som faktisk ikke forstår at tvillinger er tøft nok fra før og itillegg tilpasse dette så barnet kommer tidsnok på skolen. Moren er rett og slett stygg som prater negativt om dere til andre bare fordi hun ikke fikk vilja si. Far så ditt behov for at du ikke skal slite deg ut denne uken og det er fantastisk. At mor her da velger å snakke stygt om far og deg til sønnen og andre viser at mor ikke burde ha ansvaret for sønnen. Hun setter tross alt barnet om mot far pga sin egen egoisme! Anonymkode: a6cd9...c1c Far er da vitterligen hjemme på morgenen og kan hjelpe til med å stebarnet opp og eventuelt å stelle småbarna? Folk her er utrolig egoistiske. Når man blir sammen med en mann som har barn med en annen kvinne fra tidligere forhold så vet man og at far har samvær og barn å ta hensyn til. Hva om rollene senere blir byttet og dere trenger ekstrahjelp med stebarnet? Og mor sier nei, fordi dere sier nei, nå? Jeg har da jammen måtte stille opp både for stebarn og eks for å hjelpe og for å få ting til å gå rundt. Hadde jeg satt meg på bakbeina og vært sur så hadde det vært barna det går ut over. Bli løsningsorientert og smidig, det tjener du på i det lange løp. (Håper forøvrig barnemoren leser og kjenner seg igjen i dette.) Anonymkode: 96d1c...017 9
LittleBabyBlue Skrevet 4. august 2016 #15 Skrevet 4. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, mine foreldre var gift på ny med hver sin partner før jeg var fylt 5. Stemor tilbød seg å hjelpe, alltid. Det er vel derfor bitterheten rundt mine foreldre er kun mellom mor og far, mens stemor og stefar roses i skyene av begge parter. Det smitter over på barna også det, jeg følte i alle fall at jeg kunne ty til både stemor og stefar om jeg trengte noe. Sånn er det når partner har barn fra før, de blir ditt ansvar også. I alle fall når du gir disse barna nye søsken! Anonymkode: 539e9...3ef Vil vel påstå at det er forskjell på steforeldre som tilbyr seg og foreldre som tar ting som en selvfølge. Ja, steforeldre har ansvar for stebarn, men ikke ansvar for at barnemor skal komme seg på heisatur i sin avtalte samværstid. 28
Hengebuksvinet Skrevet 4. august 2016 #16 Skrevet 4. august 2016 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etter skolestart hadde mor planer om å dra på ferie en uke. Far har begynt på jobb igjen og barnet på skolen selvfølgelig. Jeg er hjemme i permisjon med tvillinger på snart 2 måneder. Mor mente at siden jeg er hjemme uansett så kunne jeg kjøre bonusbarnet til og fra skolen den uken, og passe barnet til far kommer hjem fra jobb (jobber mye sene kvelder). Far sa nei til henne, hun har også hatt 4 uker i sommer på å reise. Hadde jeg ikke hatt tvillingene så kunne jeg kjørt til og fra, men det tar 40 min kjøring en vei i rush, og jeg ønsker heller ikke å vekke tvillingene om morgenen for at mor ikke kan planlegge ferien bedre. Nå har jeg og far fått hørt av deres felles venner og svigers at hun mener vi er urimelige, at vi ikke er samarbeidsvillige og at vi gjør alt for å forsure livet hennes. Svigerfamilien min vet hvordan hun er og tar alt med en klype salt. Til og med barnet sa til oss at vi nekter moren å dra på ferie. Er vi helt fjerne som mener mor kan dra i ferier, eller planlegge litt bedre neste gang? Og ikke forvente at jeg skal stå til tjeneste "for jeg er jo bare hjemme likevel"? Anonymkode: 3b5e0...351 Som stemor selv klarer jeg ikke å se mer enn en løsning på dette. Mor reiser på tur, dere har barnet. Da jeg fant en mann med barn fra før, bestemte jeg meg med en gang for at hjemmet alltid skulle være åpent for alle barna våre. En dag vil de kanskje bo her fast? Har dere hatt noen uker uten barnet i sommer? 1? 2? 3? Uansett. Jeg klarer ikke å forstå at far ikke blir glad for å ha barnet mer 9
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #17 Skrevet 4. august 2016 Kan ikke mor samsnakke seg med noen andre som kan hente og bringe barnet? At du skal stå opp, vekke små babyer, stelle dem og gutten for så å pakke alt du trenger til stell av barna og alt gutten trenger på skolen x2 hver dag. Når han ikke er ditt ansvar og du ikke har tid til det så si nei. Greit nok du kan stå opp å sende han avgårde hvis noen henter og ta imot han med åpen dør når han kommer hjem. Går det ikke buss? Et eller annet må de få fikset. Og hvor er hennes foreldre/søsken denne uka? De kan vell bytte på å ha han? Anonymkode: 4922e...c42 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #18 Skrevet 4. august 2016 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er vi helt fjerne som mener mor kan dra i ferier, eller planlegge litt bedre neste gang? Og ikke forvente at jeg skal stå til tjeneste "for jeg er jo bare hjemme likevel"? Anonymkode: 3b5e0...351 Det kommer ikke frem av innlegget hvilken samværsordning dere har, noe som er relevant for å gi et godt svar til deg, Anonymkode: cb22f...5b6 3
Rosalie Skrevet 4. august 2016 #19 Skrevet 4. august 2016 Nei, ærlig talt. Her er mor skikkelig ute og kjører. Serr! 9
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #20 Skrevet 4. august 2016 Jeg tenker at hvis barnet går på skole klarer han å stelle seg selv om morgenen? Og at barneskolene slutter vel ikke senere enn 14.10 så man slipper rush? Hvor gammelt er barnet? Og lekser trenger han sikkert litt hjelp til, men det skal vel gå greit så lenge du og barna er Isamme rom. Det du og kan gjøre er å evt. høre med venner og familie om de vil komme innom etter arbeidstid de dagene far jobber sent? Jeg vet hvordan det er å forholde seg til en mor som gjør som hun vil da jeg også har 2 bonusbarn, men slenger meg på over her at jeg er bestemt på at huset vårt skal være åpent så derfor kan det bli mye trafikk her. Anonymkode: c25af...fe6 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå