Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde opprinnelig tenkt å betale ned studiegjelda gradvis, og forvente null gjeld når jeg blir ferdig med graden. Jeg trodde det ville være det lureste, men nå blir jeg fortalt av andre at det er bedre å bygge opp egenkapital istedet og vente med studiegjelda. Hva mener dere?

Anonymkode: 0e507...181

Videoannonse
Annonse
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde opprinnelig tenkt å betale ned studiegjelda gradvis, og forvente null gjeld når jeg blir ferdig med graden. Jeg trodde det ville være det lureste, men nå blir jeg fortalt av andre at det er bedre å bygge opp egenkapital istedet og vente med studiegjelda. Hva mener dere?

Anonymkode: 0e507...181

Bygge opp egenkapital. Det er bedre å ha studielån enn boliglån.  Det er mange gode fordeler ved studielån som ved uførhet og død.

Gjest Blondie65
Skrevet

Studielån har en del tilleggsgoder som ingen andre låneordninger har. Det er derfor bedre å spare pengene - til f.eks egenkapital - enn å betale ned mens du studerer.  

AnonymBruker
Skrevet

Ikke betal mer på studielånet enn de avdragene du MÅ betale når utdannelsen er ferdig. 

Anonymkode: 75bf9...95c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Studielånet er det mest gunstige lå et du kan ha, så jeg ville heller spart til egenkapital :) 

Anonymkode: 0db20...290

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...