Gå til innhold

Holmgang i kveld (om norske kristenes støtte til Bush)

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

teamet er homofili, abort og norske kristnes støtte til Bush i disse sakene

Videoannonse
Annonse
Skrevet
teamet er homofili' date=' abort og norske kristnes støtte til Bush i disse sakene[/quote']

:P Er den gamle posten "KOMIKVELD" tilbake på skjermen?

Skrevet

hehehe ja det får en si! Noe mer komisk enn politisk debatt med trangsynte ekstremkristne om homofili og abort er jo alltid en slager! Hvordan kan man diskutere seriøst med noen som mener at en bok som ble skrevet for 2-5000 år siden er det eneste som er riktig er forbi min fatteevne ;)

Skrevet
Jeg blir direkte kvalm av Sæhle.

Det blir jeg også. Det er jo tydelig at han ser på kvinner som "verpemaskiner". :roll::roll:

Skrevet

Det blir jeg også. Det er jo tydelig at han ser på kvinner som "verpemaskiner". :roll::roll:

Mannen lever i sitt eget lille univers hvor alt kan gå ann da.. Han må da tro han er julenissen ellerno ;)

Skrevet

8)

Det er ikke vanskelig for meg i tankene å skru tiden la oss si 300 år tilbake.

Da er det ikke noe problem å se Sæhle og Prestegård stå ved siden av et bål hvor man brenner en kvinne.

Gjest Anonymous
Skrevet

Til dere arrogante, fordomsfulle, usaklige, uvitende mennesker som har skrevet innlegg her.

Ekstremkrstne hva? Er dere for eller mot ytringsfrihet? Synes dere virkelig det er rart at noen synes det er unaturlig at en mann stikker pi""en sin inn i rumpen til en annen mann? Og at de fordi de er så veldig glad i hverandre skal få lov til å adoptere et barn? Uten å tenke på barnet, som har blitt en salgsvare... Det er ingen menneskerett å få barn, det er det ikke, og det bør det aldri bli.

Alle vil kjempe for "rettighetene" sine, men uten å se at det kan gå ut over andre mennesker. Det er intet annet enn forferdelig egoistisk fra de homofile å kreve adopsjon. Har de virkelig tenkt på barnet, det de skal elske? Det kan de umulig ha gjort. Det kan komme små barn, som i utgangspunktet har hatt det forferdelig vanskelig. Og så kommer de til et homofilt hjem, hvor alt skal være trygt og godt. Og så ender de bare opp med å føle seg enda mer annerledes. Det er da ikke naturlig.

Mange har nok misforstått meg nå, så jeg vil understreke at jeg har ingenting mot homofile som mennesker (har mange venner som er det faktisk), men jeg kommer aldri til å se på homofili som naturlig -- rett og slett fordi det ikke er det. MAnge vil også si at pedofili er en legning -- men det gjør det ikke mer naturlig. Kjære dere, dere kan da umulig si at homifili er naturlig.

Skrevet

Oj da...tror denne gjesten var ute etter å provosere litt gett...

Hvem var det som var fordomsfull og uvitende sa du??

Klart dette med homofili og adopsjon er et vanskelig tema, men jeg ble ikke akkurat imponert over argumenetene dine... Å elske noen er jo naturlig, samme om det er en av samme kjønn. Og hvem har sagt at homofile ikke kan være trygge og kjærlige foreldre? Det er vel heller omverdenen som er problemet for barnet? Folk som ser på barnets foreldre som unaturlige, det er jo de som får barnet til å føle seg utrygg!

Mulig vi ikke er klare til å la homofile få adoptere, men det er kun fordi det fortsatt fins så mange fordommer hos folk.

Til slutt: Hvordan kan du sammenligne homofili med pedofili? Homofili skader da ingen, i motsetning til pedofili!

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Synes dere virkelig det er rart at noen synes det er unaturlig at en mann stikker pi""en sin inn i rumpen til en annen mann?

Oooobs! Der kom det visst fram en fordom til: Alle homofile menn har analsex. Det eneste de tenker på er sex, og jo flere jo bedre.

Heterofile par har også analsex. Om homofile har mer enn heterofile kan godt være mulig for alt jeg vet. Men att du automatisk kobler analsex med homofili, sier veldig mye om fordommene dine.

Gjest Valhalla
Skrevet

Homofile bør definitivt ikke få adoptere, men den diskusjonen har vi hatt før.

Skrevet
Homofile bør definitivt ikke få adoptere' date=' men den diskusjonen har vi hatt før.[/quote']

Jeg har ikke diskutert dette på KG før, og syns det er lærerikt å høre andres meninger... men da er jo begrunnelser viktig og da...

Skrevet

Det er ikke naturlig at to av samme kjønn har seksuell omgang? Jeg har iallefall sett dette flere steder i naturen hos dyr. Og dyr er da naturlig? siden de er i naturen mener jeg..

Og jeg er uenig i at homofile skal få adoptere. Men det er fordi, som nevnt tidligere, at det fortsatt er utrolig mange trangsynte folk her i landet som ikke takler at noen som ikke er lik dem selv også kan få ha det bra.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Det er ikke naturlig at to av samme kjønn har seksuell omgang? Jeg har iallefall sett dette flere steder i naturen hos dyr. Og dyr er da naturlig? siden de er i naturen mener jeg..

Hehe, hadde en kanin da jeg var mindre. Du skulle sett :ler: . "Jente eller gutt, her blir det futt".

Og jeg er uenig i at homofile skal få adoptere. Men det er fordi, som nevnt tidligere, at det fortsatt er utrolig mange trangsynte folk her i landet som ikke takler at noen som ikke er lik dem selv også kan få ha det bra. .

Men burde man la de bestemme da? Et viktig steg for å få bort en del av trangsyntheten blant enkelte, må jo være adoptering for homofile?

Skrevet

Hehe, hadde en kanin da jeg var mindre. Du skulle sett :ler: . "Jente eller gutt, her blir det futt".

Men burde man la de bestemme da? Et viktig steg for å få bort en del av trangsyntheten blant enkelte, må jo adoptering for homofile?

Selvsagt, men man bør bearbeide dem først slik at de ikke får mulighet til å plage barna til de homofile. For det er de som er trusselen, ikke de homofile!

Gjest Valhalla
Skrevet

Dette er egentlig ikke så interesant å diskutere fordi som nevnt sist gang vi diskuterte det vil ikke landene der det er aktuelt å adoptere fra akseptere homofile.

Skrevet
Dette er egentlig ikke så interesant å diskutere fordi som nevnt sist gang vi diskuterte det vil ikke landene der det er aktuelt å adoptere fra akseptere homofile.

Hva med norske barn da? Finnes mange barn på barnehjem som gjerne vil ha adoptivforeldre!

Skrevet

Hva med norske barn da? Finnes mange barn på barnehjem som gjerne vil ha adoptivforeldre!

Nei det gjør det ikke, det er laaaang kø av folk som vil adoptere norske barn, noen få fosterforeldre får lov. De færreste barn i Norg er på barnehjem. De fleste er hos fosterforeldre. Til felles har de at de fleste har foreldre som ikke ønsker å adoptere dem vekk.

Skrevet

Det går nok endel på det prinsipielle også. Det hjelper utrolig bare å ha muligheten.. Men som sagt, ikke alle som forstår sånt, og det kan man heller ikke forvente at alle skal klare å fatte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...