AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #1 Skrevet 4. august 2016 Kan man ha formue i banken og samtidig motta AAP, eller kan NAV forlange at man lever av formuen til den er brukt opp før man søker aap? Jeg har litt på bok, men jeg har også huslån, så min "formue" er egentlig negativ pga gjelden er større enn formuen. Men så lenge det står penger på høyrentekonto, kan jeg da risikere å ikke motta AAP? Jeg skal nemlig søke om AAP snart da min sykmelding snart går ut. Spørsmålet er om jeg bør overføre pengene jeg har på konto og heller betale ned på lånet, slik at gjelden blir mindre. Det er sånn sett gunstig da renta er såpass lav nå at jeg tjener vel egentlig mer på å betale ned lån enn å ha formue... Men det var altså ikke spørsmålet da, men om man kan ha penger på bok - når man søker om NAV-penger rett og slett.... selv om man da har gjeld i tillegg - som er større enn formuen. Anonymkode: fdd77...cb3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #2 Skrevet 4. august 2016 Du kan ha så mye penger du bare vil, det påvirker ikke AAP Anonymkode: b7829...a82 3
Jerry Lee Skrevet 4. august 2016 #3 Skrevet 4. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du kan ha så mye penger du bare vil, det påvirker ikke AAP Anonymkode: b7829...a82 Nettopp. ☺ Er ved sosialstønad slikt har innvirkning. 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #4 Skrevet 4. august 2016 Som jeg har forstått det så varer AAP i 6 måneder, er det riktig? Anonymkode: 6e1ba...c63
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #5 Skrevet 4. august 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som jeg har forstått det så varer AAP i 6 måneder, er det riktig? Anonymkode: 6e1ba...c63 Er det ikke 4 år som er max da? Anonymkode: 5a035...954 2
ajarRun Skrevet 4. august 2016 #6 Skrevet 4. august 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som jeg har forstått det så varer AAP i 6 måneder, er det riktig? Anonymkode: 6e1ba...c63 Så vidt jeg forstår varer det i maks tre år. Med mulighet for å utvides. Men det er jo individuelt hvor syke man er. Hvis du er veldig syk varer det til du får innvilget uføretrygd.
Saphyria Skrevet 4. august 2016 #7 Skrevet 4. august 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som jeg har forstått det så varer AAP i 6 måneder, er det riktig? Anonymkode: 6e1ba...c63 1 år i slengen, i rundt 4 år totalt. Men kan bli forlenget utover det.
Jerry Lee Skrevet 4. august 2016 #8 Skrevet 4. august 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som jeg har forstått det så varer AAP i 6 måneder, er det riktig? Anonymkode: 6e1ba...c63 Utvides ved reelt behov. Jeg gikk på AAP i 4 år.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #9 Skrevet 4. august 2016 Sosialstønad får du i utgangspunktet ikke nårmdu har penger i banken. Alle andre stønader, bortsett fra bostøtte, blir ikke påvirket av om du har 10 mill. Eller 1 krone i banken. Så aap og formue går helt fint hånd i hånd. Anonymkode: a75fb...521
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå