AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #1 Skrevet 4. august 2016 Er skeptisk fordi noen mener at det er skadelig. Mens det likevel ikke er skadelig i det hele tatt ifølge forskning.. Anonymkode: b8ada...7c4
applestories Skrevet 4. august 2016 #2 Skrevet 4. august 2016 Det aller meste i livet er både skadelig og ikke skadelig.
Gjest Citronella Skrevet 4. august 2016 #3 Skrevet 4. august 2016 Spiser sjelden sukkererstatning og sukker generelt. Det er fordi jeg ikke er noe glad i søtt. Hadde ikke hatt noen problemer med å innta aspartam dog.
ajarRun Skrevet 4. august 2016 #4 Skrevet 4. august 2016 Nei, men jeg drikker det ofte. Aspartam er beviselig ikke farlig, det er vaksinemotstandere og idioter som tror det er farlig. Stevia derimot har masse skumle bivirkninger og burde aldri ha blitt godkjent. 1
Trimsi Skrevet 4. august 2016 #5 Skrevet 4. august 2016 Det er skadelig å f.eks drikke ti liter aspartam holdig drikke hver dag. Men det er også skadelig å drikke ti liter vann daglig... Aspartam i "normale" mengder er absolutt IKKE skadelig. 1
applestories Skrevet 4. august 2016 #6 Skrevet 4. august 2016 15 minutter siden, amativeReflection skrev: Aspartam er beviselig ikke farlig, det er vaksinemotstandere og idioter som tror det er farlig. 12 minutter siden, Trimsi skrev: Aspartam i "normale" mengder er absolutt IKKE skadelig. Hvordan vet dere dette?
ajarRun Skrevet 4. august 2016 #7 Skrevet 4. august 2016 21 minutter siden, applestories skrev: Hvordan vet dere dette? Tusenvis av studier har kommet til dette resultatet. Enten er det noe fundamentalt galt med vitenskapelig metode, eller så er aspartam trygt.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #8 Skrevet 4. august 2016 Jeg holder meg unna aspartam. Ikke fordi jeg tror det er spesielt farlig, men fordi det smaker dritt. Vanlig sukker smaker mye bedre, og jeg klarer ikke tro på at det er spesielt farlig heller. I alle fall ikke når det inntas i normale mengder. Halvannen liter brus om dagen kan umulig være sunt uansett hva det er søtet med. Anonymkode: 6c36c...640
Gjest Raiu Skrevet 4. august 2016 #9 Skrevet 4. august 2016 Aspartam og sucralose får jeg ordentlig vondt i magen av og det har skikkelig fæl søtlig ettersmak. Hater når jeg blir servert diet drikke ved uhell, merker det på smaken og blir dårlig med en gang. Blir det erstatning funker stevia bedre for meg. Holder meg heller til vanlig sukker hvis jeg "må" men er ikke glad i søtt så er ikke store problemet.
applestories Skrevet 4. august 2016 #10 Skrevet 4. august 2016 1 time siden, amativeReflection skrev: Tusenvis av studier har kommet til dette resultatet. Enten er det noe fundamentalt galt med vitenskapelig metode, eller så er aspartam trygt. Finnes det ikke studiet som har kommet til motsatt resultat? Hvorfor har det egentlig blitt utført tusenvis av studier av aspartam? Virker ikke det litt overdrevent?
ajarRun Skrevet 4. august 2016 #11 Skrevet 4. august 2016 Et øyeblikk siden, applestories skrev: Finnes det ikke studiet som har kommet til motsatt resultat? Hvorfor har det egentlig blitt utført tusenvis av studier av aspartam? Virker ikke det litt overdrevent? Ingen som er seriøse eller repliserbare. Fordi idioter påstår det er farlig, og da har man prøvd å bevise at det er farlig. Aspartam er et av de stoffene vi har forsket mest på hvor farlig er. Skuffende siden det ikke er farlig.
Gjest Optimo Skrevet 4. august 2016 #13 Skrevet 4. august 2016 Aspartam er ikke noe problem. Slike tråder er litt morsomme. Den som spør er gjerne litt negativt innstilt i utgangspunktet, har egentlig bestemt seg for at det nok er litt / veldig farlig, og erfaringsmessig er det umulig å få overbevist dem om noe annet. Det holder at noen f. eks poster en eller annen YouTube video der noen sier det er farlig, og vips så var det "bevist". Den videoen trumfer alt, ingen røyk uten ild, de som sier noe annet er sponset av industrien osv osv konspinoia. Folk får tro hva de vil, jeg har gitt opp.
Trimsi Skrevet 4. august 2016 #15 Skrevet 4. august 2016 3 timer siden, applestories skrev: Hvordan vet dere dette? Hvis du vet hva aspartam er, vet du også om det er skadelig eller ikke. Hvis du vet hva vann er, vet du også om dette er skadelig eller ikke. Aspartam er ikke et "hokus filiokus skumlehumlelure" stoff som spiser deg opp innvendig, eller forgifter deg. Selv om enkelte mennesker som er overbevist om at homeopati virker, vaksiner er skadelig og krystaller kurerer kreft, tror dette 1
Trimsi Skrevet 4. august 2016 #16 Skrevet 4. august 2016 1 time siden, applestories skrev: Finnes det ikke studiet som har kommet til motsatt resultat? Hvorfor har det egentlig blitt utført tusenvis av studier av aspartam? Virker ikke det litt overdrevent? Grunnen til at det har blitt utført tusenvis, vel i hvertfall hundrevis av studier på om aspartam er farlig eller ikke, er av nøyaktig samme grunn som at det har blitt utført "tusenvis" av studier på om det er noen sammenheng mellom autisme og vaksiner. Det finnes dessverre enkelte radikale mennesker som setter ut påstander som ikke har noe som helst med kunnskap og vitenskap å gjøre. Disse menneskene tror sterkt på konspirasjoner, slike som at verden egentlig blir styrt av aliens, holocaust skjedde aldri og aids og kreft blir plantet ut til folket for å ta livet av flest mulig... Finnes masse av tragisk lesestoff for de som ønsker å lese... De samme menneskene er overbevist om at f.eks vaksiner og aspartam er farlig.. Det som er trist er at disse tullete påstandene sår tvil blant folk flest, og "tvinger" myndighetene gjennom universiteter, sykehus og andre forskningsanstalter til å bruke mye penger og ressurser. Disse midlene kunne heller vært brukt til å f.eks finne kurer mot alvorlige sykdommer. De svært få, eh den ene italienske studien på rotter som har kommet til motsatt resultat, har blitt forkastet som svært dårlig og med mange feil. Men denne ene studien blir selvfølgelig brukt til den store gullmedaljen i ekstreme alternative kretser, både i Norge og andre land.
AnonymBruker Skrevet 5. august 2016 #17 Skrevet 5. august 2016 Synes sukkerbrus er skikkelig pyton, alt for søtt og får pels på tennene bare av et lite glass. Så jeg holder meg definitivt til sukkerfri brus fordi det smaker bedre. Uten om i drikke så får jeg i meg lite aspartam, synes sukkererstatning i bakst og kaker aldri blir bra, så da spise jeg heller vanlig kake, men holder det til noen få anledninger. Ønsker å unngå for mye søtt i det daglige.) Drikker forsåvidt "aldri" kalorier, mine kalorier skal komme fra mat, da har jeg bedre kontroll på hva jeg har fått i meg. Jeg gjør selvsagt unntak, feks vin av og til er innafor. Men tåler ikke melk, og drikker ikke juice. (Var tidligere sykelig overvektig, nå er jeg slank, og må passe godt på hva jeg spiser/ drikker, fort gjort å gå opp 5-10 kg om jeg ikke passer på, siden kroppen min higer etter å gå opp i vekt.) Anonymkode: e28f4...d3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå