AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #1 Skrevet 4. august 2016 Jeg har en sønn som nylig har fylt 18 år. Pengene han tjener forsvinner fort, han tar gjerne alt i siste liten. Han skal snart gå på skolen, siste året etter å ha droppet ut. Kanskje han burde droppe å gå på skolen, og jobbe seg til ansvar? Være mer forsiktig med økonomi? Anonymkode: fc571...2f9
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #2 Skrevet 4. august 2016 Jeg glemte å skrive at han kan jobbe i 1-2 år, før han begynner på skole. Anonymkode: fc571...2f9
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #3 Skrevet 4. august 2016 Han er 18 år, myndig-dette må han lære seg selv, og hva du ønsker for han er ikke nødvendigvis hva han vil. La han lære av feilene sine. Anonymkode: 26500...ee3 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #4 Skrevet 4. august 2016 La han flytte ut og klare seg selv. Om han bruker alle pengene sine er hans sak så lenge han har nok til regningene. Og det er opp til han om han vil jobbe eller studere Anonymkode: 26ce1...dca
Gjest Holititten Skrevet 4. august 2016 #5 Skrevet 4. august 2016 (endret) Som 20-åring selv vil jeg anbefale å bli ferdig med skolen først, dersom han har motivasjonen til det nå. I hvertfall om det er snakk om å fullføre vgs. Hva er vitsen at han jobber om han ikke kan ha økonomisk ansvar? Endret 4. august 2016 av Holititten
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #6 Skrevet 4. august 2016 Han bør selvsagt absolutt gå på skole! Herlighet. Anonymkode: 4b365...4cc 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #7 Skrevet 4. august 2016 Tror det blir vanskeligere å ta opp skolen igjen hvis han har vært vant til å jobbe og tjene egne penger i årevis. Ville nok forsøkt å få han tilbake på skolebenken ig han er btw ikke alene om å være litt "fri og uansvarlig" som 18-åring. Anonymkode: 1dd85...76e 2
Peter007 Skrevet 4. august 2016 #8 Skrevet 4. august 2016 Tja det er ikke lett å si. Motivasjonen bør nå være tilstede for å utdanne seg. Samtidig er det en fare at han aldri utdanner seg om han ikke begynner nå. Et praktisk fag med lærlingordning kanskje? Men må være motivert der med uansett. Skullehan bare begynne jobbe uten lærling ordning og tjene penger flyr vel penger bare ut uansett. Skulle han hatt inntekt som lærling, eller annen jobb kunne et boliglån være fornuftig å betale på? Da har inntekt gått til noe nyttig. Han er kanskje umoden?
Pås Skrevet 4. august 2016 #9 Skrevet 4. august 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en sønn som nylig har fylt 18 år. Pengene han tjener forsvinner fort, han tar gjerne alt i siste liten. Han skal snart gå på skolen, siste året etter å ha droppet ut. Kanskje han burde droppe å gå på skolen, og jobbe seg til ansvar? Være mer forsiktig med økonomi? Anonymkode: fc571...2f9 18 år?? Da jeg var 18 brant pengene i lommeboken min... Bodde jo gratis hjemme, og det lille jeg tjente ved siden av skolen forsvant fort ja... 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #10 Skrevet 4. august 2016 1 minutt siden, Holititten skrev: Som 20-åring selv vil jeg anbefale å bli ferdig med skolen først, dersom han har motivasjonen til det nå. I hvertfall om det er snakk om å fullføre vgs. Hva er vitsen at han jobber om han ikke kan ha økonomisk ansvar? Hvis man bare skal gå på skole når man er motivert så kommer man ingen vei i livet, for de færreste er veldig motivert. Er selv 20 år og studerer, og begynner på 2 året av bacheloren min nå. Det er så tungt at jeg vil legge meg ned for å grine annenher dag, og jeg har vondt i magen av å tenke på hvor jævlig det kommende semesteret blir, men jeg kan da ikke droppe å utdanne meg likevel. Jeg er voksen og tar ansvar for mitt eget liv, og alt er faktisk ikke en fest. Bare tull at man ikke skal gå på skole uten å være motivert. Anonymkode: 4b365...4cc
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #11 Skrevet 4. august 2016 Han har alltid vært umoden, vi har snakket til han i ett år om dette Anonymkode: fc571...2f9
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #12 Skrevet 4. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Han har alltid vært umoden, vi har snakket til han i ett år om dette Anonymkode: fc571...2f9 Umoden? Han er 18... Selvsagt er han umoden. Anonymkode: 26500...ee3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #13 Skrevet 4. august 2016 Hva arbeider han med da? Jobber han med noe som han trives greit med? Anonymkode: 3135c...da6
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #14 Skrevet 4. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva arbeider han med da? Jobber han med noe som han trives greit med? Anonymkode: 3135c...da6 Han jobbet i 8 mnd, og hele sommerferien. Han har ikke tenkt til å søke jobb nå. Anonymkode: fc571...2f9
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #15 Skrevet 4. august 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Er selv 20 år og studerer, og begynner på 2 året av bacheloren min nå. Det er så tungt at jeg vil legge meg ned for å grine annenher dag, og jeg har vondt i magen av å tenke på hvor jævlig det kommende semesteret blir, Det er ikke slik studentlivet er for de aller fleste, hjelpes. Anonymkode: 011f5...f1a
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #16 Skrevet 4. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke slik studentlivet er for de aller fleste, hjelpes. Anonymkode: 011f5...f1a Absolutt ikke, men for mange er det sånn. Mange på kullet mitt som gråter fordi de er så utslitte i eksamenstiden. Men jeg har aldri sagt det gjelder alle. Poenget mitt var dog at hvis man vil komme noen vei i livet så kan man ikke bare gjøre det man er motivert for. Anonymkode: 4b365...4cc
Gjest Holititten Skrevet 4. august 2016 #17 Skrevet 4. august 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis man bare skal gå på skole når man er motivert så kommer man ingen vei i livet, for de færreste er veldig motivert. Er selv 20 år og studerer, og begynner på 2 året av bacheloren min nå. Det er så tungt at jeg vil legge meg ned for å grine annenher dag, og jeg har vondt i magen av å tenke på hvor jævlig det kommende semesteret blir, men jeg kan da ikke droppe å utdanne meg likevel. Jeg er voksen og tar ansvar for mitt eget liv, og alt er faktisk ikke en fest. Bare tull at man ikke skal gå på skole uten å være motivert. Anonymkode: 4b365...4cc Jeg sier bare det at siden han har droppet ut før, er det mindre sjanse for å faktisk fullføre denne gangen uten motivasjon. Så da kan han jo liksågodt jobbe, i stedenfor å være tilbake på square one igjen. Men om motivasjonen er der, er det selvsagt (i mine øyne) det beste å fullføre. At ditt studieliv suger, har ingen betydning. Du har jo tydeligvis motivasjon til å fortsette likevel, siden du gjør det. Å ha motivasjon og å like å gå på skolen er 2 helt forskjellige ting. Håper likevel at ting løser seg for deg, og at du faktisk får et liv der hver dag er en fest, for det høres helt jævlig ut å være deg. Men det er jo ditt valg. 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Han jobbet i 8 mnd, og hele sommerferien. Han har ikke tenkt til å søke jobb nå. Anonymkode: fc571...2f9 Om han ikke har tenkt til å søke jobb nå, er jo eneste muligheten å gå på skole?
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #18 Skrevet 4. august 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror det blir vanskeligere å ta opp skolen igjen hvis han har vært vant til å jobbe og tjene egne penger i årevis. Ville nok forsøkt å få han tilbake på skolebenken ig han er btw ikke alene om å være litt "fri og uansvarlig" som 18-åring. Anonymkode: 1dd85...76e Dette. Det er mye som kan skje i studietiden, men vgs bør han fullføre. Har et par i familien som ikke gjorde dette og aldri har vendt tilbake. Studiekompetanse er minimum. Etterpå kan han velge friere. Anonymkode: c6954...c4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå