Gå til innhold

Hvilket antrekk hadde gjestene i deres bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spør enkelt og greit:

Hva skrev dere i bryllupsinvitasjonene deres ang. gjestenes antrekk - og hva dukket gjestene opp i?

K

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skrev ikke noe om antrekk. Regner med de fleste pynter seg i et bryllup liksom, og syns de må få velge litt selv hva de vil gå i.

Skrevet

Vi hadde mørk dress på invitasjonen.

De mannlige gjestene møtte opp i mørk dress eller bunad, med unntak av ca 5. En av disse kom i lys grå dress, tre kom i ola-bukse og skjorte, en i beige bukser og rutete skjorte.

Blant damene kom det ganske mange i sorte kjoler, en hadde kort skjørt og splitt opp til rompa. Flere kom i skjørt og topp som ikke så spesielt pyntet ut, eller mer typiske strandkjoler. En kom i hvit satin-kjole. Ellers var lys rosa den store fargen.

Skrevet

Vi skrev mørk dress, og alle så nær som en kom i mørk dress, bortsett fra min ene onkel som jeg tigget i månedsvis om å ta på seg Telemarksbunaden sin, fyren er snart sytti og knallfin i den!!! :)

Damene kom i alt mulig (rart) noen hadde (på oppfordring) tatt på seg bunad (jeg elsker bunader) og noen hadde lange flotte selskapskjoler. En hadde kort minikjole, noen hadde todelte drakter og et par hadde buksedresser. Jeg syns de aller fleste var kjempefine!

Skrevet
tre kom i ola-bukse og skjorte

Kommer virkelig folk i olabukse i bryllup :o herregud :roll:

Skrevet

Ja. Og dette var ikke mennesker som ikke har penklær for å si det sånn, feks er en av disse medlem av Losjen, har kjole og hvitt i skapet og går i dress på jobb...

Skrevet
Ja.  Og dette var ikke mennesker som ikke har penklær for å si det sånn, feks er en av disse medlem av Losjen, har kjole og hvitt i skapet og går i dress på jobb...

Jøss, merkelig. Jaja.. folk får nå gå med hva de vil bare stemningen blir bra. :-?

Skrevet

Mørk dress/smoking

De som hadde smoking kom i dette. Resten av mennene hadde mørk dress eller bunad. Kvinnene hadde bunad eller lange kjoler/todelt matchende sett. ALLE var flotte!!

Skrevet

Vi skrev mørk dress/smoking. Alle guttene kom i mørk dress eller smoking. Jentene i lange kjoler/bunader... Alle var fine...

Og i min krets er det vanlig å skrive antrekk, slik at man skal slippe å komme overpyntet eller underpyntet (!?hmm...), for lite pyntet...

:-)

Skrevet

Vi skrev ikke noe, for oss er var det ikke noe problem om ikke alle gjetsene kom i klær som matchet hverandre. Alle gjestene våre var flotte, de kom i sine festklær som passet til den de er. Noen var stivpyntede i flotte gallakjoler, andre kom mer enkelt kledd i forhold til dette men allikevell virkelig pyntet i forhold til hva de bruker til vanlig.

Skrevet

Vi skrev ikke noe, men alle kom i mørk dress, bunad eller lang kjole. Syntes de fleste var kjempefine!

Skrevet

Vi skrev ikke noe om antrekk, men de fleste mannfolkene kom i dress og damene hadde kjoler eller skjørt og bluse. Alle var pent pyntet.

Skrevet

Vi ønsket oss en skikkelig glad-dag for bryllupet vårt, og skrev dette i invitasjonene: "Antrekk for dagen er mørk dress og brede smil. De damene som heller vil stille i kjole, er selvfølgelig veldig velkomne til det, og husk for all del smilene!".

De gutta som hadde smoking eller bunad stilte i det, resten stilte i mørk dress. Damene kom i kjole og bunad. Generelt tror jeg de fleste stilte i det fineste de hadde, og de var ihvertfall de aller flotteste bryllupsgjestene jeg har sett! - Mulig jeg kanskje er litt inhabil siden det er snakk om vårt eget bryllup, men likevel :-)

Skrevet
Vi skrev ikke noe om antrekk' date=' men de fleste mannfolkene kom i dress og damene hadde kjoler eller skjørt og bluse. Alle var pent pyntet.[/quote']

Hva kom resten av mennene i?

Skrevet

Vi skrev mørk dress/bunad

Alle mannfolkene kom i mørk dress unntatt 2 stk.

Min far og en god venn av oss kom i bunad :-)

Av damene var det alt fra fotside flotte selskapskjoler og bunad til enklere korte kjoler.

Tenkte ikke så mye over antrekket til gjestene egentlig.

Alle var pyntet slik de sikkert trives best og var glade og fornøyde :-)

Skrevet
Mørk dress/smoking

De som hadde smoking kom i dette. Resten av mennene hadde mørk dress eller bunad. Kvinnene hadde bunad eller lange kjoler/todelt matchende sett. ALLE var flotte!!

Akkurat det samme hos oss.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi skrev ingenting om antrekk og de som spurte fikk Søte sommerkjoler og lyse dresser til svar.

Noen kom i dongeri og dressjakke, noen kom i minikole andre i todelte drakter og en kom i dress og joggesko.. :ler: Penskoene havnet i feil bag under pakkingen og den forsvant visstnok på flyet :tunge1:

Skrevet

Morsomt å lese hva folk har på seg. Vi for vår del kommer til å skrive mørk dress/smoking i invitasjonen så slipper folk å lure...

Skal selv i bryllupsfest til helgen og i invitasjonen stod det ingen ting om antrekk. Ble til at jeg måtte ta en liten telefon for å høre hvor formell denne festen egentlig blir.

Skrevet

Vi skrev mørk dress, og selv om jeg ikke fikk med meg helt hva folk gikk kledd i - så var det i følge moren min mange flotte festkledde folk med et par unntak. Mennene gikk stort sett i mørk dress, en kom i bunad og noen få hadde lysere dress eller finbukse og skjorte. Kvinnene gikk i alt fra bunad til drakter til lange/korte kjoler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...