AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #1 Skrevet 4. august 2016 Hei! Jeg testet og fikk blendahvit test 11 dpo. Er idag 12 dpo, og skal vente til ikm. Jeg har de 2-3 siste dagene hatt ømme pupper. Det er noe jeg aldri har. Men jeg begynner å tenke at det er pga at jeg venter mensen om 2 dager. Men er ikke det litt merkelig når jeg vanligvis aldri har ømme pupper? Men om jeg har ømme pupper pga en eventuell graviditet, burde ikke graviditetstesten vært positiv? I det minste en veldig svak strek? Eller er det mulig å få symptomer som dette før en positiv test? Anonymkode: 01c2f...b81
Selise Skrevet 4. august 2016 #2 Skrevet 4. august 2016 (endret) Det er en mulighet for å være der så klart. Men kroppen min begynte sånn for noen måneder siden, altså at jeg plutselig fikk ømme pupper og nippler faktisk, før mensen.. Kroppen er veldig rar og fungerer litt som den vil i blant virker det som. men vent til etter IKM og test da Ikke alle får positiv test med en gang. Noen må vente før de får positiv test også Endret 4. august 2016 av Selise
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #3 Skrevet 4. august 2016 Ja, ømme bryst kan være et symptom på graviditet, men også bare på hormonpåvirkning generelt. Det er og vanlig før menstruasjon. Så ett usikkert tegn. Ville tatt det med ro og testen på IKM eller noen dager etter. Anonymkode: e314f...229
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #4 Skrevet 4. august 2016 Ømme pupper skyldes økt progesteronnivå, som man har både etter EL og ved graviditet. Ved manglende graviditet faller nivået og man får menstruasjon, ved graviditet er det vedvarende høyt. Man kan derfor ikke bruke det som symptom for å bedømme graviditet eller ei. Skal dog sies at den syklusen jeg ble gravid hadde jeg ømme pupper forbi IKM, mens i andre sykluser ble de mindre ømme i dagene opptil, forenelig med fallende progesteronnivå... Anonymkode: 80be1...c95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå