FayFerner Skrevet 4. august 2016 #21 Skrevet 4. august 2016 Jeg synes Wilhelm er litt tungt å uttale, man må liksom ta litt sats. Det flyter ikke så godt. William er finere. Jeg ville ikke brydd meg om det var populært eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #22 Skrevet 4. august 2016 5 minutter siden, FayFerner skrev: Jeg synes Wilhelm er litt tungt å uttale, man må liksom ta litt sats. Det flyter ikke så godt. William er finere. Jeg ville ikke brydd meg om det var populært eller ikke. Jeg er enig. Føler det blir sånn "pustestopp", Wil-helm Anonymkode: c1c9d...b92
Olava Skrevet 4. august 2016 #23 Skrevet 4. august 2016 Jeg liker navnet Willem, jeg syns det er en fin vri på William selv vurderer jeg faktisk det samme navnet som et mellomnavn til en ev. fremtidig sønn, så du er ikke alene om å like navnet jeg tror egentlig at en gutt som heter Willem alltid vil oppleve at andre misforstår navnet hans og ende opp med å kalle han William, eller å stave William, rett og slett fordi navnet er så uvant. Folk har en tendens til å få uvante ting til å skulle stemme med sine egne erfaringer, derfor kommer mange antagelig til å gjøre om Willem til William når de først hører det. Men likevel tror jeg det kan gå fint, jeg syns at navnet høres på en måte klassisk ut (antagelig fordi William er så klassisk), det er en pen vri på det, og å rette litt på folk gjennom livet er virkelig ikke så ille, jeg har selv et etternavn som jeg alltid må stave. Jeg ville definitivt gått for Willem Men hvis du vil fornorske det så kan du også gå for Villem, som også er fint eller Vilhelm. 1
Britt Banditt Skrevet 4. august 2016 #24 Skrevet 4. august 2016 Er jeg den eneste som tenkte på "Skam" når jeg så denne tråden? (At Noora kalte William for "Wilhelm" for å erte) 5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #25 Skrevet 4. august 2016 1 minutt siden, Britt Banditt skrev: Er jeg den eneste som tenkte på "Skam" når jeg så denne tråden? (At Noora kalte William for "Wilhelm" for å erte) Jeg tenkte på det idet jeg skrev tråden 🙊😂 Nora og William har jeg alltid villet kalle mine fremtidige barn, nå går jo ikke det an 😄 Anonymkode: c1c9d...b92 3
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #26 Skrevet 4. august 2016 Tusen takk for at du nevnte på dette, jeg egentlig ikke tenkt på det, at barnet vil få et "forklaringsproblem" ang navnet.. Jeg hatet dobbeltnavn som overhode ikke klinger og har derfor måttet "forklare meg" en del igjennom oppveksten, syns dette var veldig irriterende spesielt i settinger hvor navnet ble ropt opp. Tror jeg får tenke litt godt igjennom dette, Villem vil kanskje være bedre 😄 Anonymkode: c1c9d...b92
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #27 Skrevet 4. august 2016 7 minutter siden, Verena skrev: Jeg liker navnet Willem, jeg syns det er en fin vri på William selv vurderer jeg faktisk det samme navnet som et mellomnavn til en ev. fremtidig sønn, så du er ikke alene om å like navnet jeg tror egentlig at en gutt som heter Willem alltid vil oppleve at andre misforstår navnet hans og ende opp med å kalle han William, eller å stave William, rett og slett fordi navnet er så uvant. Folk har en tendens til å få uvante ting til å skulle stemme med sine egne erfaringer, derfor kommer mange antagelig til å gjøre om Willem til William når de først hører det. Men likevel tror jeg det kan gå fint, jeg syns at navnet høres på en måte klassisk ut (antagelig fordi William er så klassisk), det er en pen vri på det, og å rette litt på folk gjennom livet er virkelig ikke så ille, jeg har selv et etternavn som jeg alltid må stave. Jeg ville definitivt gått for Willem Men hvis du vil fornorske det så kan du også gå for Villem, som også er fint eller Vilhelm. Tusen takk for at du nevnte på dette, jeg egentlig ikke tenkt på det, at barnet vil få et "forklaringsproblem" ang navnet.. Jeg hatet dobbeltnavn som overhode ikke klinger og har derfor måttet "forklare meg" en del igjennom oppveksten, syns dette var veldig irriterende spesielt i settinger hvor navnet ble ropt opp. Tror jeg får tenke litt godt igjennom dette, Villem vil kanskje være bedre 😄 Anonymkode: c1c9d...b92 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #28 Skrevet 4. august 2016 Hvordan uttales Willem? Will-em eller rett ut, Willemm? Jeg likte det for øvrig ikke. Penere versjoner (og det bør si deg litt om hvor ikke-fint jeg synes Willem er): Wilmer, Walmer og Willimer. Wilhelm er et nydelig navn, da. Spiller det noen rolle at din svoger heter det? Kjør på med et dobbeltnavn (selv om jeg synes navnet står best alene), Ole Wilhelm, Wilhelm Andre, Jens Wilhelm, Lars Wilhelm, Jan Wilhelm... Anonymkode: 6d597...6ac
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #29 Skrevet 4. august 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan uttales Willem? Will-em eller rett ut, Willemm? Jeg likte det for øvrig ikke. Penere versjoner (og det bør si deg litt om hvor ikke-fint jeg synes Willem er): Wilmer, Walmer og Willimer. Wilhelm er et nydelig navn, da. Spiller det noen rolle at din svoger heter det? Kjør på med et dobbeltnavn (selv om jeg synes navnet står best alene), Ole Wilhelm, Wilhelm Andre, Jens Wilhelm, Lars Wilhelm, Jan Wilhelm... Anonymkode: 6d597...6ac Det uttales rett ut 😄 Kanskje jeg rett og slett bare burde blåse i navnetoppen, å bare kalle barnet det jeg egentlig vil, som er William 🤔 Anonymkode: c1c9d...b92
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #30 Skrevet 4. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er dumt man skal tenke sånn egentlig, fordi man burde velge navn utifra hva man selv ønsker å ikke tenke på populær lista, men jeg føler det heller ser ut som man har himla dårlig fantasi. Kan fort vekk bli 4 William på avdelingen i barnehagen. Anonymkode: c1c9d...b92 Vår andre sønn fikk et navn som ble svært populært det året... Dette ante jeg faktisk ikke før jeg så en lapp på den lokale helsestasjonen der "vårt navn" sto som årets mest brukte guttenavn. Sønnen vår har i b-hagen og på barne og ungdomsskolen måtte kalle seg navnet sitt + første bokstav i etternavnet, og har alltid syntes dette har vært kjedelig... Man skal selvfølgelig ikke la popularitet styre navnvalg Men det er typisk at man blir "lei" navn som er veldig mye brukt, for ikke å snakke om når søsken, venner og bekjente har kalt sine barn dette. Anonymkode: 3c98e...b49
Gjest Belle âme Skrevet 4. august 2016 #31 Skrevet 4. august 2016 Wilhelm er pent! Så støtter er forslaget om Henry👍🏼
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #32 Skrevet 4. august 2016 Min sønn er født i år, og heter William. Jeg og samboer hadde bestemt oss for dette navnet for flere år siden, og selvsagt måtte navnet være skikkelig poppis nå. Vi prøvde lenge å finne ett nytt navn, men vi klarte ikke å finne ett annet vi begge likte. Så vi valgte å kalle han William allikevel, og det er ingen som har sagt noe på navnet hans annet at de syntes det var ett flott navn. Jeg var mye på sykehuset til kontroller, og ble ofte spurt om vi hadde funnet navn. Jeg svarte alltid "William, som sikkert resten av guttene som blir født skal hete", siden jeg tenkte å være føre var med kommentarer, fikk alltid til svar at det navnet hadde de ikke hørt på en stund. Jeg har også ett navn hvor vi var flere i samme klasse på u.skolen som het, og jeg tenkte aldri over det, har aldri plaget meg, og aldri fått noen kommentarer. Så hvis dere ønsker å kalle sønnen deres William, så syns jeg du skal det, med mindre dere faller for ett annet navn da Anonymkode: a9c9a...898
Gjest Belle âme Skrevet 4. august 2016 #34 Skrevet 4. august 2016 4 minutter siden, Chroma skrev: Hva med Will eller Willy? Willy betyr pikk på engelsk...
Dodge Skrevet 4. august 2016 #36 Skrevet 4. august 2016 (endret) Er det flere enn jeg som tenkte på Will.I.am? Valdemar, Waldemar, Willfred, Wilfred? Endret 4. august 2016 av Dodge
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #37 Skrevet 4. august 2016 Jeg elsker Wilmer! Så vet du det Anonymkode: 433d2...ebb
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #38 Skrevet 4. august 2016 Hvor finner dere alle disse William'ene? Har ikke møtt noen andre enn min egen gutt på noen måneder! Forstår ikke hvorfor det er et problem at navnet er mye brukt. Da er navnet lett for andre å huske, folk sliter ikke med uttalen eller skrivemåte og det høres bra ut for de fleste(siden så mange liker det). Første barnet mitt som jeg fikk for 7 år siden fikk et navn som lå på topp ti listen det året og som enda ligger der. Jeg valgte det navnet pga oppkalling. I løpet av alle disse årene har jeg kun møtt TO andre barn som heter det samme på tross av at det var på topplisten det året. Ingen i klassen heter det samme. Selv om kanskje 500 barn får det samme navnet det året så bor jo disse barna spredd rundt i hele landet. Selv syns jeg William er penest:) Anonymkode: 618da...144
Gjest PetterPanne Skrevet 4. august 2016 #39 Skrevet 4. august 2016 Bytt etternavn til Wilhelmsen og kall ungen deres for William Willem. Da treffer du med 110% sikkerhet
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #40 Skrevet 4. august 2016 7 timer siden, FayFerner skrev: Jeg synes Wilhelm er litt tungt å uttale, man må liksom ta litt sats. Det flyter ikke så godt. William er finere. Jeg ville ikke brydd meg om det var populært eller ikke. Så du syns et tre-delt er enklere enn et to-delt ref Will-i-am vs Wil-helm? Anonymkode: 84f4b...f15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå