AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #1 Skrevet 4. august 2016 Jeg har alltid syns navnet William er utrolig fint, men jeg ønsker ikke bruke det grunnet det har blitt så utrolig populært. I familien fra før har vi en Wilhelm, men jeg syns dette er et litt tungvint navn, og som ofte uansett blir uttalt "Willem". Så det jeg lurer på er egentlig, hva syns dere om navnet WILLEM? ☺️ Er det fint eller blir det helt rart? Anonymkode: c1c9d...b92
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #3 Skrevet 4. august 2016 Litt rart, men dette har nok mer med at navnet er ukjent og uvanlig for meg... For 17 år siden sto valget vårt mellom William og Wilhelm, og det endte opp med William. I dag med navner William så høyt oppe på "populær-lista" ville jeg heller vurdert Wilhelm. Anonymkode: 3c98e...b49
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #4 Skrevet 4. august 2016 Et øyeblikk siden, Mibella skrev: Fint og litt rart Jeg er enig! Får liksom ikke bestemt meg helt 🙈 Men jeg ser kongen av Nederland over flere generasjoner har hatt nettopp dette navnet, så det er ikke et hjemmesnekra navn hvertfall 😄 Anonymkode: c1c9d...b92
Aamu Skrevet 4. august 2016 #5 Skrevet 4. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har alltid syns navnet William er utrolig fint, men jeg ønsker ikke bruke det grunnet det har blitt så utrolig populært. I familien fra før har vi en Wilhelm, men jeg syns dette er et litt tungvint navn, og som ofte uansett blir uttalt "Willem". Så det jeg lurer på er egentlig, hva syns dere om navnet WILLEM? ☺️ Er det fint eller blir det helt rart? Anonymkode: c1c9d...b92 William er fint, men så utrolig oppbrukt... Det er William'er "overalt". Så der er jeg enig med deg. Men Willem er ikke noe fint, synes jeg, høres ut som en tysker som har gått seg bort. 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #6 Skrevet 4. august 2016 Et øyeblikk siden, Aamu skrev: William er fint, men så utrolig oppbrukt... Det er William'er "overalt". Så der er jeg enig med deg. Men Willem er ikke noe fint, synes jeg, høres ut som en tysker som har gått seg bort. Haha, det var også en måte å si det på! 😂 Men ja, navnet er mest brukt i Tyskland og Nederland 😄 Anonymkode: c1c9d...b92 2
Carrot Skrevet 4. august 2016 #7 Skrevet 4. august 2016 Uvanlig og spesielt her i Norge tror jeg det i allefall er så slik sett vil det være mer unikt enn william Jeg jobber med en som heter Wille som opprinnelig er finsk, der er varianten Ville / Wille ganske vanlig..
Nefarian Skrevet 4. august 2016 #8 Skrevet 4. august 2016 Tenker umiddelbart på Willem Dafoe Ser det er 48 i Norge som har Willem som eneste fornavn, rimelig sjeldent ja... 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #9 Skrevet 4. august 2016 Willem er rart, ser ut som skrivefeil. Generelt synes jeg navn som starter på W er mindre fine (og unorske). Anonymkode: 556cc...200 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #10 Skrevet 4. august 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt rart, men dette har nok mer med at navnet er ukjent og uvanlig for meg... For 17 år siden sto valget vårt mellom William og Wilhelm, og det endte opp med William. I dag med navner William så høyt oppe på "populær-lista" ville jeg heller vurdert Wilhelm. Anonymkode: 3c98e...b49 Det er dumt man skal tenke sånn egentlig, fordi man burde velge navn utifra hva man selv ønsker å ikke tenke på populær lista, men jeg føler det heller ser ut som man har himla dårlig fantasi. Kan fort vekk bli 4 William på avdelingen i barnehagen. Anonymkode: c1c9d...b92
Aamu Skrevet 4. august 2016 #11 Skrevet 4. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Willem er rart, ser ut som skrivefeil. Generelt synes jeg navn som starter på W er mindre fine (og unorske). Anonymkode: 556cc...200 Wilma er tøft, da. 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #12 Skrevet 4. august 2016 Syntes Willem høres ut som en liten gutt som ikke klarer å si navnet sitt riktig. Sånn baby stemme navn... Moren min har alltid ønsket seg en jente med mitt navn, ganske normalt navn, men ikke spesielt populært før, da hun fikk meg bar det plutselig utrolig populært, men hun ga med da navnet likevel. Selv om navnet mitt ofte er blant toppene har det aldri vært noe problem. På barneskolen var det en annen med samme navn. Og på på VGS var vi vel 3 eller 4 stk med navnet, men da var vi også 6 klasser med rundt 30 elever per. Anonymkode: 10ed3...96d
Ella1 Skrevet 4. august 2016 #13 Skrevet 4. august 2016 Liker Wilhelm best, men vil med det samme foreslå Henry Synes det er et veldig fint navn som er i samme sjanger og ikke like mye brukt som navnene TS nevner. 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #14 Skrevet 4. august 2016 Men blir det ikke for nært å kalle barnet Wilhelm, da bror til min samboer heter det? Anonymkode: c1c9d...b92
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #15 Skrevet 4. august 2016 5 minutter siden, Aamu skrev: Wilma er tøft, da. Vilma er tøffere ;-) Anonymkode: 556cc...200 3
JC9 Skrevet 4. august 2016 #16 Skrevet 4. august 2016 Wilhelm er i hvert fall kjempefint 😊 Fremfor Willem syns jeg da.
minister-mio Skrevet 4. august 2016 #17 Skrevet 4. august 2016 Uttaler folk virkelig Wilhelm som Willem?
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #20 Skrevet 4. august 2016 4 minutter siden, minister-mio skrev: Uttaler folk virkelig Wilhelm som Willem? Mange gjør det, ja Anonymkode: c1c9d...b92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå