AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #1 Skrevet 4. august 2016 Tenker på når man skal beskrive seg selv når man nettdater. Hvor mange kilo over idealvekt er fyldig? Overvektig? Hvor går grensa? Hvis man er usikker, bør man da si at man er overvektig i stedet for fyldig, slik at de man møter evt kan bli positivt overrasket? Anonymkode: 1d170...1d9
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #2 Skrevet 4. august 2016 Kommer litt an på kroppsform og hvor mye muskler man har, men rent generelt er de fleste fyldige opp til 10-15 kilo ekstra, mer enn 15-20 kilo så mener jeg man snakker om ren overvekt. Personlig mener jeg det er bedre å sende hverandre bilder i forkant, da en oppfatning om hva som er fyldig og overvektig kan være høyst subjektiv. Anonymkode: fadf3...3fa 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #3 Skrevet 4. august 2016 Størrelse Medium/Large.. (38/40) Er man større enn dette , og lavere enn 167cm så er man vel fyldig. For høyere jenter: L/XL. Jeg mener jeg ligger akkurat på grensa. Kler jeg meg riktig så ser jeg slank ut, kler jeg meg feil så ser jeg tjukk ut. Ville ikke skrevet at jeg er overvektig, selvom BMI er på 30-31. Tror fyren jeg hadde møtt hadde tenkt at jeg har selvtillitsproblemer da 😂 Ligger BMI på 35+ så kan man vel karakterisere seg som "on the heavy side". Men jeg ville aldri skrevet overvektig. Føler at når folk skriver det til folk de skal treffe, FØR de treffes.. At det lyser "jeg er ikke fornøyd med meg selv". Man har jo vist bilder av seg selv personen vet jo om man er veldig stor, eller ikke. Anonymkode: ba6bc...45a
Frostrose Skrevet 4. august 2016 #4 Skrevet 4. august 2016 (endret) Jeg ville brukt BMI- kalkulator spm indikator. Er du svært godt trent vil den slå ut feil, men de passer de fleste og brukes av helsepersonell. Endret 4. august 2016 av Frostrose Rettskriving 3
Rights Skrevet 4. august 2016 #5 Skrevet 4. august 2016 Hvorfor må du beskrive deg som fyldig eller overvektig i det hele tatt? Mitt tips er at du ikke nevner det i det hele tatt. Men ha gjerne et helkroppsbilde, som viser hvordan du virkelig ser ut, så kan heller personen som ser bildet bedømme selv. Om du sier du er fyldig/overvektig, så er det nesten som du sier "jeg har nok ikke det beste selvbildet, og er opphengt i vekta mi og hvordan andre oppfatter meg". Det er heller ingen fasit, da noen er mere heldige med genene enn andre (med tanke på hvordan fettet fordeler/legger seg). Noen er mere trente enn andre og vil dermed veie mere. Det er feil å henge seg for mye opp i antall kg. 4
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #6 Skrevet 4. august 2016 Er du over normalvektig BMI med et par poeng har du noen kilo ekstra, mens når det blir mer enn 3-4 poeng er du definitivt overvektig. Anonymkode: fd182...18f
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #7 Skrevet 4. august 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville ikke skrevet at jeg er overvektig, selvom BMI er på 30-31. Tror fyren jeg hadde møtt hadde tenkt at jeg har selvtillitsproblemer da 😂 Ligger BMI på 35+ så kan man vel karakterisere seg som "on the heavy side". Men jeg ville aldri skrevet overvektig. Anonymkode: ba6bc...45a Kategori BMI [kg/m²] Undervektig < 18,5 Normal kroppsvekt fra 18,5 til 24,9 Overvektig fra 25 til 29,9 Fedme fra 30 til 34,9 Fedme, klasse II fra 35 til 39,9 Fedme, klasse III (ekstrem fedme) > 40 Anonymkode: fd182...18f 5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #8 Skrevet 4. august 2016 Haha!! Unnskyld! Jeg tenkte feil! Jeg er 28, og tenker at opp til 31-32 så kan man fint bare være litt fyldig, uten å være "overvektig" (det er en ting å være der på papiret, en annen ting å klassifisere seg som det). Anonymkode: ba6bc...45a 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #9 Skrevet 4. august 2016 Jeg ville i hvert fall ikke brukt klesstørrelser som mal. Det kan jo variere veldig i forhold til butikk, høyde og vekt. Bmi er jo stort sett en grei indikator. Jeg tenker i hvert fall at om man har noen kilo ekstra så er man fortsatt normalvektig, men gjerne en liten kosemage. Fyldig, da tenker jeg mer lubben. Da kan en jo gjerne være overvektig, men i nedre sjiktet. Overvektig,da tenker jeg på de som er over normalvekt. Det finnes jo ulike grader av overvekt. Så er det jo noen som bærer kiloene bedre enn andre, men når man begynner å bli veldig overvektig så er det stort sett ingen som bærer det særlig godt. Anonymkode: 682b1...aae 1
Gjest Svampe Skrevet 4. august 2016 #10 Skrevet 4. august 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenker på når man skal beskrive seg selv når man nettdater. Hvor mange kilo over idealvekt er fyldig? Overvektig? Hvor går grensa? Hvis man er usikker, bør man da si at man er overvektig i stedet for fyldig, slik at de man møter evt kan bli positivt overrasket? Anonymkode: 1d170...1d9 Det der varierer fullstendig ut i fra hvem man spør. Noen har et kroppssyn hvor de finner overvekt på normalt tynne mennesker, mens andre har standarder hvor det å ha en god og rund mage ikke regnes som overvekt. Du må finne ut hvilke standarder du har på dette punktet og så kan du beskrive deg deretter. Videre utover dette, så lar du andre avgjøre hva som er innafor og ikke. Det viktigste er at du er ærlig på hva du synes og at du forholder deg til dette.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #11 Skrevet 4. august 2016 Du glemte å ta med en kategori: Smellfeit. Anonymkode: 1b18e...8e7
AnonymBruker Skrevet 4. august 2016 #12 Skrevet 4. august 2016 5 timer siden, Rights skrev: Hvorfor må du beskrive deg som fyldig eller overvektig i det hele tatt? Mitt tips er at du ikke nevner det i det hele tatt. Men ha gjerne et helkroppsbilde, som viser hvordan du virkelig ser ut, så kan heller personen som ser bildet bedømme selv. Om du sier du er fyldig/overvektig, så er det nesten som du sier "jeg har nok ikke det beste selvbildet, og er opphengt i vekta mi og hvordan andre oppfatter meg". Det er heller ingen fasit, da noen er mere heldige med genene enn andre (med tanke på hvordan fettet fordeler/legger seg). Noen er mere trente enn andre og vil dermed veie mere. Det er feil å henge seg for mye opp i antall kg. Dette! Hvorfor lever ikke hele verden etter disse kloke ordene??? Anonymkode: 78a91...7f9 2
lovedrug Skrevet 4. august 2016 #13 Skrevet 4. august 2016 Du er feit når du får valker i nakken og på ryggen .
Miklo Velka Skrevet 4. august 2016 #14 Skrevet 4. august 2016 @Rights Så sant så sant. Det der er faktisk fasiten på hvordan å få bukt med mobbing, bare så synd at mobbing er et av de virusene som sprer seg raskest i verden. 1
Raven Emerald Skrevet 5. august 2016 #15 Skrevet 5. august 2016 Ryddet for personangrep. Raven Emerald, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå