Gå til innhold

Spm til damer som nettdater

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan velger du hvilke menn du svarer på meldinger fra? Utseende? Status? Andre ting? 

Anonymkode: a2cf8...e76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som gjør at jeg får lyst til å svare noen, er at de viser at de har tatt seg bryderiet med å lese profilen min, og klarer å relatere meldingen sin til denne. Og dermed også at det virker som de faktisk har tatt stilling til om vi har noe som helst til felles, før de tar kontakt. Får jeg en lang melding om hvor kult det hadde vært med fjelltur sammen og at jeg ser ut som en sporty jente (seriøst, jeg får ofte dette som "komplimenter" i førstemeldinger), når jeg skriver beint ut at jeg ikke er sporty eller fjelltur-materiale og kort om grunnen til det, så får jeg ikke inntrykk av at de har gjort så mye annet enn å se på bildene og sendt en masseprodusert melding. Da kan han se ut som han vil for min del. 

Og så får jeg jo mer lyst til å svare, om det er noen jeg ser har kule interesser, er morsom, eller i det hele tatt virker som en person jeg kunne vært på bølgelengde med. Jeg må like utseendet til noen jeg skal date, men det betyr ikke at han må ligne en gresk gud. Hvis noe med bildene gir meg avsmak, så er det oftest typen bilder han velger (f.eks. bar overkropp-selfie i speilet, grøss..) eller har mer med hva han uttrykker om seg selv og identiteten sin gjennom fremtoning, enn selve utseendet.

Statusen til menn på nettdating, tenker jeg at er vanskelig å ta stilling til. Hva skal man se etter da? Inntekt? Yrkestittel? Tegn på høy kulturell kapital? Og hvordan leser man dette ut fra en profil, sett bort fra hurtigfaktabokser, som ikke alltid er utfylte? Hva som er mest høystatus vil jo uansett variere fra miljø til miljø, og på nettdating treffer man virkelig all slags folk. 

AnonymBruker
Skrevet

Utseende i første omgang, tar det ikke så veldig seriøst.. RL derimot..

Anonymkode: f7421...075

AnonymBruker
Skrevet

Innholdet i profilen og meldingen tillegges mest vekt. I tillegg ser jeg ubevisst på språk. Her er det ikke bare grammatikk som gjelder, men også skrivestil og formuleringsevne. 

Jeg er velkjent med at utseende ikke er av største betydning for meg da min oppfatning av dette endrer seg så mye ved å bli kjent med vedkommende. En person jeg finner attraktiv personlighetsmessig blir for meg også automatisk attraktiv utseendemessig. Nettdating er dermed litt håpløst da det er så mye å velge mellom, men jeg går som nevnt da etter profil og melding. Her er det kort sagt lett å skille klinten fra hveten. 

Anonymkode: 43e88...1a3

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan velger du hvilke menn du svarer på meldinger fra? Utseende? Status? Andre ting? 

Anonymkode: a2cf8...e76

Jeg ble ofte sjarmert av menn som hadde litt humor (ikke grisevitser, nei). Ellers var det en kombinasjon av utseende, felles interesser og felles livssituasjon. 

Anonymkode: e49b6...821

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...